Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere kort som jeg bruker ved forskjellige behov. Flere debet og kredittkort. Men jeg pleier å planlegge kjøpene mine, før jeg handler. Og går derfor ikke med alle kortene på meg ute.

Jeg lurer på, hva dere andre gjør. Har dere alle kortene med på handleturen, alltid?

Anonymkode: 28148...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kortene mine ligger i lommeboka som alltid er med meg. 

Anonymkode: 51d42...d8d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har kun to kort med meg ut. Resten av kredittkortene ligger hjemme i skrivebordsskuffen. Jeg bruker dem bare til netthandel, der de gir meg fordeler. F.eks. har jeg Ya-bank Visa kredittkort, som for tiden gir 3% i rabatt på netthandelkjøp (rabatten må velges hver mnd, og man har 4 forskjellige å velge mellom).

De to jeg har med meg i lommeboka er det vanlige debet bankkortet, knyttet til brukskontoen min. Og så er det et Trumf Visa kredittkort, som jeg får ekstra Trumf bonus på og derfor bruker f.eks. på Kiwi, som er tilknyttet Trumf. Dette kortet gir også 0,5% bonus på alle andre kjøp, unntatt i konkurrerende dagligvareforretninger. Så om jeg kjøper f.eks. hundemat på nettet og betaler med Trumf Visa, får jeg 0,5% Trumf bonus på den sekken med hundemat. Men nå er det mere lønnsomt å betale med Ya-bank kortet for tiden, da de har denne netthandelrabatten på 3%.

Har også re:member kredittkort, men det ligger også i skrivebordsskuffen, aldri i lommeboka. Gir prosenter på en del forskjellige nettbutikker. Man må logge inn for å få rabatten.

Endret av Million
Skrevet

Jeg har bare ett kort. 

Anonymkode: 3e482...015

Skrevet

På mitt kort står det Visa Debit, hva er egentli forskjellen på vanlig visa og Debit?

Anonymkode: a5a0c...1dc

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt kort står det Visa Debit, hva er egentli forskjellen på vanlig visa og Debit?

Debit trekkes fra kontoen din og forutsetter dekning. Kreditt er et lån som du må betale tilbake. 

Skrevet

Jeg har to kredittkort med meg. Ett som gir meg 1% bonus i alle matbutikker, og ett som gir meg 1% bonus alle andre steder. Det "matkredittkortet" gir også ekstra månedsrabatter. F eks på alt til bil denne måneden, og alt innen elektronikk og hvitevarer neste måneden. Så da planlegger jeg når jeg skal gjøre innkjøp av slike ting allerede i januar :) Jeg har også et par til, ett for reise, og ett som dekker Netflix abonnementet med kr 100 hver måned (pluss mulighet for andre valg, men stort sett bruker jeg det til det). Kredittkort er god økonomi, så lenge man klarer å ha kontroll og betale alle faktura innen forfall.

Anonymkode: b3aec...8e9

Skrevet
På 28.10.2018 den 17.03, AnonymBruker skrev:

På 28.10.2018 den 17.51, Glitnir skrev:

Debit trekkes fra kontoen din og forutsetter dekning. Kreditt er et lån som du må betale tilbake. 

På mitt Visa kredittkort står det også debit.
Det står det ikke på debitkortet.

Jeg skjønner forskjellen, jeg skjønner ikke hvorfor banken (eller VIsa) har valgt å gjøre det slik.

Skrevet

Jeg har et debitkort og et kredittkort. Har stort sett alltid med meg begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...