Wonders Skrevet 29. oktober 2018 #21 Del Skrevet 29. oktober 2018 11 timer siden, Nevian skrev: Hvor lav prosent kan du ha før du føler det er problematisk da? Under 30% Plutselig går batteriet veldig fort om man skal sjekke buss/t-bane-tider og sammenligne ruter osv... Så må jeg inn på kart for å se og plutselig er jeg nedi 10 % og blir det billettkontroll .... Selv om kontrollørene har med seg ladere... Og nå i kulden er det også slik at telefonene ikke kan bli kalde, plutselig skrur de seg bare av. Da låser det meste seg. I-landsproblemer ja, men jeg har alltid en manuell billett just in case. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. oktober 2018 #22 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Jeg setter aldri vesken min på bakken/gulvet, -ever. Og jeg setter den ikke på kjøkkenbenken, stuebordet, eller på sengen. Vesken har egen knagg i gangen eller jeg har den i fanget, som på kino. I andre tilfeller gjør jeg slik; Setter vesken slik i bilen. En gang åpnet mannen min døren og vesken falt opp ned rett på bakken. I en vaskehall, da klikket det nesten for meg. Mannen min skulle bare tørke langs listen på døren... Endret 29. oktober 2018 av Wonders 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Punhunter Skrevet 29. oktober 2018 Forfatter #23 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) 9 hours ago, Wonders said: Jeg setter aldri vesken min på bakken/gulvet, -ever. Og jeg setter den ikke på kjøkkenbenken, stuebordet, eller på sengen. Vesken har egen knagg i gangen eller jeg har den i fanget, som på kino. I andre tilfeller gjør jeg slik; Setter vesken slik i bilen. En gang åpnet mannen min døren og vesken falt opp ned rett på bakken. I en vaskehall, da klikket det nesten for meg. Mannen min skulle bare tørke langs listen på døren... Haha! Her fikk jeg meg en latter 😂 Herlig! Egentlig en veldig bra vane da, siden vesker etterhvert blir skitne og ganske uhygieniske å sette på bord/benker. 😅 Endret 29. oktober 2018 av Punhunter Glemte å nevne bordknaggen! Genialt - hvor får man tak i en slik? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. oktober 2018 #24 Del Skrevet 29. oktober 2018 38 minutter siden, Punhunter skrev: Haha! Her fikk jeg meg en latter 😂 Herlig! Egentlig en veldig bra vane da, siden vesker etterhvert blir skitne og ganske uhygieniske å sette på bord/benker. 😅 Jeg kjøpte min på Byporten i Oslo. På Handysize. Og har noen fra eBay. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. oktober 2018 #25 Del Skrevet 31. oktober 2018 Nåde være med deg om du skulle brette håndklærne og sengetøyet mitt på en annen måte enn meg Bærenett skal brettes på en spesiell måte alt ettersom hvilken type det er, hvis ikke blir det ufred i heimen I butikken/kafeen tar jeg enten det andre eller det sjuende av noe. Liker som @Nevian ikke "runde" tall (3, 5, 9)- foruten "8" - for det er symbolet for uendelig høyreist. Det første kan nemlig være besudlet av alle fysakene der ute. Dette kan ta tid. Har tatt meg selv i å rydde i krydder- og urtehylla på butikken mer enn én gang. Medfølgerne mine skjønner ikke hvor frustrerende det kan være å komme hjem med en pakke malte korianderfrø i stedet for malt pepper. Herregud altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 31. oktober 2018 #26 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Da jeg har vasket meg på hendene etter ett do-besøk, bruker jeg alltid det tørkepapiret til å gå over servanten, tørker området rundt Slik at neste person får en mer delikat opplevelse. Leste dette tipset på flytoalett for mange år siden og har egentlig aldri sluttet med det. https://thegate.boardingarea.com/16-tips-on-how-to-use-and-leave-a-lavatory-aboard-an-airplane/ Endret 31. oktober 2018 av Wonders 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 31. oktober 2018 #27 Del Skrevet 31. oktober 2018 Spiller 90 talls musikk på full guffe mens jeg nyter en batteryfrsh ( energidrikk) og ungene får mormors hjemmelagde saft og drikke;) ! Og så logger vi inn på wow litt og spiller på lag;) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 31. oktober 2018 #28 Del Skrevet 31. oktober 2018 Jeg fjerner alltid blader/snø i kummen på veien jeg går på. Hater oversvømmelse. Utrolig tilfredsstillende å se en diger vanndam finne veien ned i kummen, å bli borte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 31. oktober 2018 #29 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) 8 timer siden, Zeitgeist skrev: Har tatt meg selv i å rydde i krydder- og urtehylla på butikken mer enn én gang. Jeg også; Fant denne på google, men mannen min stavet ett annet ord i krydderhylla en gang og bare gikk derfra. Da ryddet jeg ikke etterpå🍆(refererte her til en eggplante/aubergine-emoji, som har oversettelse av seksuell karakter, vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare dette uten å stave det rett ut) Endret 31. oktober 2018 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 31. oktober 2018 #30 Del Skrevet 31. oktober 2018 24 minutter siden, Wonders skrev: Jeg også; Fant denne på google, men mannen min stavet ett annet ord i krydderhylla en gang og bare gikk derfra. Da ryddet jeg ikke etterpå🍆 Den der er jo litt morsom. Her på kontinentet har de dessverre ikke slike snertne emballasjer. Det går i stedet på trauste hvite plastbokser med en klistrelapp på. Riktignok er klistrelappen i ulike farger alt ettersom, men dog. I tillegg er alle refill-posene helt like - det er kun navnet og fargen på innholdet som skiller. Sorteringssystemet er alfabetisk, så egentlig burde det altså være en smal sak å finne rett krydderi. Men så står du der, har dårlig tid, kidza har stukket av og forskanset seg i snop-hylla hvor de går berserk, du er tissetrengt, og leter som besatt etter løksaltet mens du samtidig hører en av rakkerungene rope utover hele butikken: "Jeg har funnet iiiiiiskrem!". Men ikke pokker om du finner løksaltet. Hvitløk, ingefær, hvit pepper, salvie, vanilje, og sitrongress over hele linja, men løksalt? Nei! For det har en eller annen ondskapsfull hverdagsterrorist selvsagt satt en helt annen plass - gjerne blant hele stjerneanis og kanelstenger. For det er jo liksom sååå logisk ... Krydderkake med løksalt liksom. En kulinarisk styggedom. Svetten siler, skammen stiger, og du vurderer sterkt å aldri mer bruke krydder i maten. Samtidig bergtas du av ditt indre petimeter. Du overrumples fullstendig av OCD og ordensnevroser. Her må det ryddes. Så du sorterer. Alt settes på rett plass. Urinblæra truer med nyrebekkenbetennelse. Butikkeieren truer med husforbud. Ungenes herjinger truer med at du må ta opp forbrukslån for å få bukt med regningen. Men nå er det endelig orden i krydderhylla. Løksaltet står der det skal stå. Freden brer seg utover verden. Klagesangen i sjelen slår om til seiersfanfarer. Med løksaltet i handlekurven strener du bort til kidza. Fremtidshåpene har åpnet flere pakker med Smarties, Skittles, og M&Ms. Nå sitter en av dem og sorterer. Det fargekoordineres, og du blir så rørt at du feller en tåre. Eller kanskje er det urin. En eller annen anatomisk nødløsning hittil ubeskrevet i lærebøkene. Du samler sammen barna - vesla ligger på hau i frysedisken etter å ha blitt utnevnt som forsørgingstropp i anskaffelsen av is, lillebror står ved siden av og kommanderer som en feltgeneral på amfetamin, fremtidshåpet sitter og sorterer snop, og minsten har inngått en intenst kjærlighetsforhold med en sekk hundefôr. Du betaler for tort, svie, og løksalt. På vei hjem blir dere alle enige om at det har vært en fin handletur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 31. oktober 2018 #31 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) 45 minutter siden, Zeitgeist skrev: Den der er jo litt morsom. Her på kontinentet har de dessverre ikke slike snertne emballasjer. Det går i stedet på trauste hvite plastbokser med en klistrelapp på. Riktignok er klistrelappen i ulike farger alt ettersom, men dog. I tillegg er alle refill-posene helt like - det er kun navnet og fargen på innholdet som skiller. Sorteringssystemet er alfabetisk, så egentlig burde det altså være en smal sak å finne rett krydderi. Men så står du der, har dårlig tid, kidza har stukket av og forskanset seg i snop-hylla hvor de går berserk, du er tissetrengt, og leter som besatt etter løksaltet mens du samtidig hører en av rakkerungene rope utover hele butikken: "Jeg har funnet iiiiiiskrem!". Men ikke pokker om du finner løksaltet. Hvitløk, ingefær, hvit pepper, salvie, vanilje, og sitrongress over hele linja, men løksalt? Nei! For det har en eller annen ondskapsfull hverdagsterrorist selvsagt satt en helt annen plass - gjerne blant hele stjerneanis og kanelstenger. For det er jo liksom sååå logisk ... Krydderkake med løksalt liksom. En kulinarisk styggedom. Svetten siler, skammen stiger, og du vurderer sterkt å aldri mer bruke krydder i maten. Samtidig bergtas du av ditt indre petimeter. Du overrumples fullstendig av OCD og ordensnevroser. Her må det ryddes. Så du sorterer. Alt settes på rett plass. Urinblæra truer med nyrebekkenbetennelse. Butikkeieren truer med husforbud. Ungenes herjinger truer med at du må ta opp forbrukslån for å få bukt med regningen. Men nå er det endelig orden i krydderhylla. Løksaltet står der det skal stå. Freden brer seg utover verden. Klagesangen i sjelen slår om til seiersfanfarer. Med løksaltet i handlekurven strener du bort til kidza. Fremtidshåpene har åpnet flere pakker med Smarties, Skittles, og M&Ms. Nå sitter en av dem og sorterer. Det fargekoordineres, og du blir så rørt at du feller en tåre. Eller kanskje er det urin. En eller annen anatomisk nødløsning hittil ubeskrevet i lærebøkene. Du samler sammen barna - vesla ligger på hau i frysedisken etter å ha blitt utnevnt som forsørgingstropp i anskaffelsen av is, lillebror står ved siden av og kommanderer som en feltgeneral på amfetamin, fremtidshåpet sitter og sorterer snop, og minsten har inngått en intenst kjærlighetsforhold med en sekk hundefôr. Du betaler for tort, svie, og løksalt. På vei hjem blir dere alle enige om at det har vært en fin handletur. DAGENS ROSE TILDELT DEG Endret 31. oktober 2018 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Punhunter Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #32 Del Skrevet 31. oktober 2018 5 hours ago, Wonders said: DAGENS ROSE TILDELT DEG Fortjent! 😂👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. november 2018 #33 Del Skrevet 1. november 2018 @Wonders og @Punhunter: Det takkes og bukkes så meget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Punhunter Skrevet 3. november 2018 Forfatter #34 Del Skrevet 3. november 2018 Etter en periode jeg slet med urinveisinfeksjoner, fikk jeg tips om å kile meg selv i halebeinet for å få tømt blæren helt, etter jeg tror jeg er ferdig. Etter jeg fikk det tipset (som er ihvertfall to år siden), så gjør jeg det hver gang enda. Det funker da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå