Gå til innhold

Reise alene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist alene før og kan anbefale et sted til meg? 😀 litt nervøs, men har lyst å prøve meg. Kvinne, 35 år.

Anonymkode: c5188...9e3

Skrevet

Køben, Stockholm, London, New York, Tokyo. 

Anonymkode: 69381...a90

Skrevet

Hvor som helst i Europa eller USA, eventuelt andre storbyer i resten av verden. Jeg elsker å reise alene, vært i Australia, New Zealand, ulike land i Asia, USA og Europa alene. Null stress! Man må trives aleine, det er viktig. Jeg pleier å ha med iPad og bøker slik at jeg har underholdning når jeg er på hotellet. 

Anonymkode: b92c4...ad8

• Liker 2
Gjest padawan
Skrevet

Ja, reist mye alene. Bor du på vanrerhjem er det lett å bli kjent med nye folk underveis. 

Skrevet

Reis dit du vil! Det går helt fint å reise alene.  Jeg har vært på storbyferie og badeferie alene.  Begge deler er helt greit. 

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Spørs når på året. Min aboslutte favoritt for alene-reise er å ta toget gjennom 2-3 land i Europa. Frankrike og Italia er favorittene, men også Tyskland, Østerrike, Belgia, Nederland, Ungarn, Slovenia og Tsjekkia utenfor Praha er nydelig togland.

Skrevet

Tusen takk for tips!! Gru-gleder meg ... ;)

Skrevet

Det enkleste er en by med godt utbygd metro/undergrundsbane. Feks Berlin, London, New York, Taipei, Paris, Tokyo osv. Et annet alternativ er en by hvor du kan gå "overalt" feks Krakow, Praha osv.

Anonymkode: 35316...542

• Liker 1
Skrevet

Har reist litt helt alene men synes jeg får mer utbytte av turen om jeg drar på gruppeturer som feks Gadventures eller Intrepid arrangerer. Mange som er alene på deres turer. De har masse turer rundt i hele verden. 

Skrevet

Er mye på jobbreise, utvider da ofte med en helg og er ofte alene på kveldstid.

Så har slik sett reist "alene" til en rekke ulike reisemål i hele verden. Har ikke følt behov for å møte nye mennesker, men får jo det sosiale dekket så snart jeg har et møte så ville kanskje stilt seg annerledes om jeg var en uke på ferie alene. 

Tips er å ta med en bok eller ha noen serier på telefonen, og hodetelefoner, jeg liker å ha noe å lese eller se på når jeg spiser. Jeg går som oftest ut og spiser, det blir raskt veldig naturlig. Innimellom take-away på rommet til middag. Hender jeg føler mer for å dra på steder der det er naturlig å være alene, som rullebåndsushi, pubmat (overraskende mye godt) eller pinxos plasser. 

Er jeg i Europa bruker jeg stort sett kollektivtransport og taxi. I USA tar jeg som regel ut bil, med mindre jeg er i de aller største byene. I Asia og Afrika ordner jeg det alltid med forhandsbestilt bil med sjåfør. 

Vil anbefale London, København eller Berlin som første tur. Enkelt å komme seg mellom by og flyplass, ingen språkproblemer, mange som er der alene, og i det hele tatt omtrent som å være hjemme. 

Personlig velger jeg alltid ganske bra hotell, liker å føle meg trygg og ha litt luksus når jeg er på tur. 

Anonymkode: 813a8...e38

Skrevet

Hvor gammel er du og hvilke type ferie tenker du på?

Anonymkode: 79f71...117

Skrevet
På 28.10.2018 den 10.18, AnonymBruker skrev:

Noen som har reist alene før og kan anbefale et sted til meg? 😀 litt nervøs, men har lyst å prøve meg. Kvinne, 35 år.

Jeg liker veldig godt å reise alene. Trives godt med å være alene og gjøre akkurat som jeg vil, og føler alltid at jeg virkelig har hatt ferie når jeg kommer hjem igjen :)  Hvis du føler deg litt utrygg med hvordan du kommer til å like det, så start med en langhelg og ikke to uker. Er du lite reisevant kan det også være lurt å legge turen til et sted hvor du behersker språket godt, det vil føles tryggere og gjør det enklere å finne ut av ting underveis. 

Anonymkode: baf91...8e5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...