AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #1 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg begynte i ny jobb for 2,5 mnd siden etter mange år i en annen bedrift. Arbeidsmiljøet går snart på helsa løs da jeg ikke får noe opplæring og ikke føler at jeg mestrer arbeidsoppgavene mine. Det er så travelt at ingen har tid til å lære meg opp og jeg sa ifra for to uker siden til sjefen uten at noen enda har tatt seg tid. Jeg merker at jeg gruer meg hver dag til jobb og angrer bittert på at jeg byttet arbeidsplass. Hvordan er reglene hvis jeg skulle bli sykmeldt etterhvert, mtp prøvetid? Kan arbeidsgiver si meg opp i sykmeldingsperioden? Jeg syns bare det er rart at ingen fortsatt har tid når jeg også har sagt ifra og sjefen beklaget og virkelig forsto hva jeg mente 😞 Anonymkode: fbf39...870
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #2 Skrevet 28. oktober 2018 Hvis du ikke liker jobben så søker du en ny jobb. Hva er dette tullet folk driver med og sykemelder seg hver gang de ikke liker kolleger, ikke får de oppgaven de vil ha eller er sur på sjefen? Er det bare KG som er sånn eller er det hele den virkelige verden? Anonymkode: 18965...97e 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #3 Skrevet 28. oktober 2018 Du har helt sikkert prøvetid på 6 mnd, så jo de kan faktisk velge å si deg opp i den perioden, selv om du er sykemeldt. Anonymkode: 13e49...221 2
saltvann Skrevet 28. oktober 2018 #4 Skrevet 28. oktober 2018 De kan ikke si deg opp fordi du er sykemeldt (men mener de kan det om du er sykemeldt over 1 år), men prøvetiden blir forlenget når man er syk/borte i en lengre periode. 2
Gjest Lily_88 Skrevet 28. oktober 2018 #5 Skrevet 28. oktober 2018 Har du ingen mulighet å dra tilbake til din gamle arbeidsplass? Å bli sykemeldt fordi du ikke får til arbeidsoppgavene er tull! Du må bare rope høyere og si ifra tydeligere. De må da skjønne snart at det ikke er holdbart at en i arbeidsstokken sliter! Ja, det blir psykisk slitsomt i lengden, men DU må ta tak i dette før det blir enda mer uholdbart. De rundt deg er ikke tankelesere, så ta ansvar, NÅ!
Gjest HanenIFlokken Skrevet 28. oktober 2018 #6 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Du kan ikke bli oppsagt for å være sykemeldt, men du er i en prøvetid så bedriften kan bruke hvilkensomhelst annen dårlig unnskyldning på hvorfor du ikke får jobbe utover prøvetiden. Når det er sagt så er det en uting å skulle sykemelde seg hver gang det butter litt imot.. Det er det norske folks felleskasse som må betale for en masse unødvendige sykemeldinger. Ta heller å gjør ting riktig og sitt deg ned og søk andre jobber. Avogtil så kan man bli helt matt av hvor lite enkelte tar ansvar for eget liv.. Endret 28. oktober 2018 av HanenIFlokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå