Gå til innhold

Skrive i innbydelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sånn smått begynt å planlegge innbydelsene.

Bør vi skrive i innbydelsen at ingen av oss (bruden og brudgommen) kommer til å holde tale?

Og er det strengt tatt nødvendig og skrive noe om antrekk? Det er jo bare familie og nære venner som blir invitert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trur ikke at dere trenger å skrive at dere ikke holder tale.

Hvilket antrekk tenkte dere å ha da? Greit å ha det klart dersom det blir spm om dette.

Jeg personlig ville hatt det med. Dersom dere bare skal ha et enkelt bryllup uten at dere forventer at folk skal kle seg galle pent,, så kan dere jo bare skrive

Antrekk: pent

Skrevet

Nei, synes ikke dere skal nevne taler/ikke taler i innbydelsen! Ikke er det vanlig, blir bare rart og samtidig tror jeg det kan bli mer uønsket fokus på dette enn dere ønsker - vil jeg tro...

Det er jo vanligvis toastmaster som skal holde orden på talene, både på selve festen og at vedkommende på forhånd er den som de som vil holde tale melder fra til. Vi skal også bare ha nærmeste familie - pluss forlovere - men har likevel valgt ut noen til å være toastmaster, slik at vi har minst mulig å holde orden på selv.

Vi vil også opplyse i innbydelsen hvilket antrekk som passer. Om dere vil ha det med kommer an på hvor nøye dere er på formelle ting, men jeg personlig synes alltid det er greit for min egen del, når jeg er gjest, at jeg vet hvor vertskapet "legger listen" mht kleskode. Det er ikke noe gøy å komme i bryllup hverken mer stivpyntet enn de andre, eller alt for lite pyntet...

Gjest Gjesta
Skrevet

Ang. taler så trenger dere ikke skrive noe om dette i invitasjonen syns jeg.

Vi skal også ha et lite bryllup med vår nærmeste familie som gjester, og valgte å ikke skrive kleskode i invitasjonen. Følte at det ble for formelt å skrive antrekk...

Når folk spør meg, så sier jeg at de kan gå med det de har og føler seg pyntet i! :wink:

K

Skrevet

Syns heller ikke det er nødvendig å skrive noe om antrekk, med mindre det skal være uformellt eller veldig stivt (f.eks galla). De som lurer kommer til å spørre...

Vi oppga navn og telefonnummer til toastmaster i innbydelsen, så kan folk ta kontakt med henne ang. taler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...