Gå til innhold

Flytte til England

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, samboeren min får kanskje jobb i Middlesbrough, og da må jeg og datter på 2 flytte med. Er det noen her inne som har erfaring med å flytte til utlandet med små barn? Dette har akkurat dukket opp, men jeg gjør meg allerede mange tanker mhp fremmedspråklig barnehage, sosialt nettverk, jobb etc.

Takknemlig for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

vi flyttet da vår sønn var 2 år. han lærte fort noen ord engelsk.problemet var å holde på norsken fordi alt gikk på engelsk. skaff norsk- engelske bøker. absolutt must!!!!!! barnebøker altså. har masse erfaringer., skriver mer senere. barnehagepersonell var utrulig herlige. lite uteaktivitet. begynner på preschool v 3 års alder.

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

Takk for svar! :) Gleder meg til å høre mer.

Gjest Anonymous
Skrevet

skal vi se hva mer. vi snakket litt engelsk med vår hjemme det tror jeg ikke er så lurt for han ble mer forvirret. vi ville hjelpe han slik at han kunne forstå hva de sa i barnehagen.

det finnes mange tilbud i de større byene. i vår barnehage var de spesialister på å integrere barn som hadde andre språk. ulempen med barnehagen var at den var så dyr at det bare var upper clas som hadde barn der og de var vanskelig å få kontakt med. følte meg utafor på den måten. men det er jo så mye å velge mellom så det trenger jo ikke skje med deg. di jente vil vel begynne på skole når dere kommer dit. veldig stor forskjell på kvalitet. offentlige og private finnes og. må desverre gå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...