Gå til innhold

Skoleproblem


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva gjør man når man gruer seg til høytlesing i klassen?

Kan læreren tvinge deg, eller kan man si i fra at man ikke liker å lese,

også slippe det?

Liker ikke å lese i en klasse med over 30 elever... :cry:

Noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje ikke så lett å si nei i en klasse, hvis alle andre sier ja til å lese.

Hvis du virkelig ikke vil lese høyt, kan du jo snakke med læreren din når ingen andre hører. Kanskje eventuelt læreren din kan høre deg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger må man faktisk bare gjøre ting man ikke liker. Du kan trøste deg med at jo mer du "opptrer" for publikum, jo mer bekvem kommer du til å bli med det når du blir eldre. :)

Jeg går på universitetet, og her må jeg stadig vekk holde foredrag for forsamlinger. I begynnelsen så syntes jeg det var helt forferdelig grusomt, men etter hvert har jeg begynt å venne meg til det.

Og en venninne av meg som har studert i Australia har måttet holde foredrag der på engelsk for over hundre personer. Hun synes ikke det var noe gøy mens det holdt på, men etterpå kunne hun være skikkelig stolt over hva hun hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å opptre da jeg var lite. Men i løpet av ungdomsskolen, så ble det "flauere". Og på videregående var det helt håpløst de gangene vi ble bedt om å lese høyt! Det var jo så sjeldent at tunga slo helt krøll.

Men med et studium som heller ikke krevde høytlesning eller fremføring, så var eksamen i muntlig et mareritt!! Også jeg som elsket slikt en gang i tiden!!!

Nei, øve øve øve!!! Etter et semester i Australia, der vi var nødt til å holde foredrag for klassen for i det hele tatt å få karakter, så har det blitt bedre. Men jeg savner at det ikke blir vedlikeholdt hele skoleperioden.

(Et tips er å rekke armen i været og være veldig ivrig hele tiden. Da snakker du så mye at læreren helst ser at andre bidrar litt også. Så slipper du å drive så mye med høytlesning.) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...