Gå til innhold

Vil på e lengre ferie i vinter i et varmt og fredelig land

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil rømme fra Norge og dra til et trykt og varmt land i vinter når det blir kaldt (hater kulde og vinter) 

Har tenkte å dra rett etter jul, men har noen anbefalinger om land og steder som er varmt på den tiden, januar-februar? 

Det er viktig at det er et ganske trykt land uten for store farer med terror osv. Også et pluss om det er et land som er ganske rimelig å oppholde seg i og handle i, må ikke være de absolutt billigste stedene men bare at det er overkommelig ligsom. Har sett litt på Rwanda, hvordan er temperaturen og været på den tiden der? 

Anonymkode: 5942f...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i all verden kom du opp med Rwanda? Ikke akkurat noe veldig typisk ferieland, selv om jeg vet man kan dra på gorillasafari der.

Thailand, Malaysia, Vietnam etc er varmt på den tida og er enkelt og trygt å reise til.

Anonymkode: c64c3...705

• Liker 7
Skrevet

Karibien og Mellom-Amerika er fint å reise til i jan/feb. Costa Rica er veldig trygt. Men dersom det helst er pris du tenker på er nok Sørøst Asia billigere, Som nevnt over er Thailand, Malaysia og Vietnam trygge steder å reise, KAmbodsja og Laos og

Anonymkode: 9c833...cdd

Skrevet

Jeg tenkte også på Rwanda! Det er mellom 20 og 30 grader, en del regn. 

Anonymkode: a8182...24e

Skrevet

Eller Gambia. Der er det også mellom 20 og 30 grader på den tiden, men null regn. 

Skrevet

Personlig ville jeg valgt Thailand. Liker meg veldig godt der, veldig avslappende, får være i fred, er rimelig både å bo og spise. 

• Liker 1
Skrevet

Var selv på Bali en vinter for ikke lenge siden. Det er lite terror, veldig billig og varmt. Særlig i Ubud, Nusa dua eller Gili er det rolig. På vinteren er det også overskyet, er det ikke overskyet så blir det (i alle fall for meg) umulig å være ute.

Nedturen er at det regner om natta og er fuktig. Bare glem å være fin på håret. Det er også utsatt for jordskjelv. 

Anonymkode: 23bf6...292

• Liker 1
Skrevet

Rwanda? Jeg tenker gerilja, folkemord og kidnapping av turister. 

Men sikkert lite bomber fra IS og den gjengen der...

Anonymkode: a3ac3...8b1

• Liker 2
Skrevet

Hva med Cuba, Costa Rica, Bahamas eller noe sånt? Så er det jo Thailand, Filippinene, Singapore, Taiwan, Australia, Hawaii, Sør-Afrika osv.

Anonymkode: e538f...155

Skrevet

Kan anbefale Costa Rica. Mange flotte steder å besøke både langs Stillehavskysten, Atlanterhavskysten og inn i landet. Man får litt av alt, fra fine strender til vulkaner og regnskog. Følte meg mer trygg der enn i nabolandene da jeg reiste alene, og dessuten er det et relativt lite land hvor det er enkelt å ta seg rundt med buss og båt. 

I januar reiser jeg forresten på langtur igjen. Skal innom Seoul, Sydney, Bali, Singapore, Kuala Lumpur, og til slutt loffe rundt i Thailand et par uker. Gleder meg kjempemasse! Vil tro at Thailand også er et godt alternativ for deg, 

Anonymkode: 57253...8ad

Skrevet

Costa Rica er et dyrt reisemål, med priser som er nesten som her hjemme. Vi brukte mer enn 60 000 kroner på fire uker der nede, inkludert flybilletter og leiebil (som er veldig dyrt!). Men absolutt et land du bør besøke minst en gang i livet!

Av billige reisemål som er tempererte i vinter, er Thailand og Sør-Øst Asia allerede nevnt. Her har du massevis av destinasjoner å velge mellom, avhengig av hva dere ønsker ut av oppholdet. Vietnam, Kambodsja, Laos, Thailand, Malaysia og Indonesia er alle billige og spennende steder å leve i under vinteren. 

I Afrika har vi selv tenkt mye på Uganda. Rimelige flybilletter, og du kan fint kombinere det med å reise til Rwanda. Det er gøy at du tenker på Rwanda! Jeg har lenge tenkt som de andre her, at landet er farlig, skummelt og utilgjengelig. Den gamle historien henger fremdeles igjen... Men landet er nå veldig trygt og ser stadig flere turister, mest fra Amerika og Storbritannia. Tanzania og Kenya er andre alternativ. Vi var tre uker i Tanzania over vinteren for et par år siden, og det var helt fantastisk. Kenya er litt mer ustabilt, men vi hadde noen gode dager der også. 

Husk at det kan være dyrere med opplevelsene i Afrika, siden du alltid må ha med guider og "rangers" på utflukter pga farlige dyr. Dette blir fort en dyr ekstrakostnad. Men dere kan holde de andre kostnadene nede ved å bo på airbnb og reise med tog og buss! 

Andre alternativ i Afrika er Reunion og Madagaskar. Her er det ingen rovdyr, og dere kan reise fritt rundt i landet. Varierende vær ettersom hvor på øya dere er, men det er også litt av sjarmen. Kan ikke bade i havet på Reunion... Og flybillettene hit er noe dyrere enn til de andre stedene jeg har nevnt. 

Vi sitter også og planlegger tur i januar/februar 😅

Skrevet

Bali! Superbillig, du kan bo veldig fint for lite penger om du finner homestays, billig mat, de lokale er vennlige og det er veldig trygt å reise alene der. Anbefales! 

Skrevet

Kapp Verde, 28 gr året rundt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...