Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klinkende klar på at han støtter Erna Solberg som statisminister før valget, men ombestemmer seg midt i stortingsperioden. Det eneste rederlige ville være å vente og gå til valg på at han og Krf ønsker Støre som statisminster ved valget om 3 år.

Skrevet

Finnes det politikere som ikke er det ?

• Liker 5
Skrevet

Nei, altså, Hareide ... Med partiet i fritt fall og i realiteten ute av Stortinget, så fikk han det travelt. Skal KrF ha noe som helst innflytelse ved neste valg, så måtte det handles nå. Risikoen, som jeg håper han tenkte på, er at partiet kan splittes i to. Og da naturligvis to deler som hver for seg har enda lavere oppslutning.

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av Solopp
Skrevet

Han er ikke løgner i forhold til det å støtte Erna. Han lovet kun at han ikke ville felle regjeringen det første året. Han gav ingen garanti for at Ernas regjering skulle få sitte ut hele perioden. Så på dette punktet har han holdt det han har lovet

• Liker 6
Skrevet

Han ønsket seg Erna som statsminister i en regjering uten FrP, men nå er jo FrP med i regjeringen så da har han vel vurdert andre alternativer. Det som jeg syns er så dumt med prosessen er at han går offentlig med det, lager et stort kaos i partiet uten å ha vært åpen om dette på forhånd og videre så er det 3 år til neste valg som gjør at mange kanskje hadde stemt annerledes om de hadde visst om dette veivalget. 

Om han er en løgner? Han sier mye og er veldig uklar i perioder så det er vanskelig å tolke hvor han vil hend. Han har samme problem som Støre. 

Skrevet
10 timer siden, Frudolen skrev:

Er klinkende klar på at han støtter Erna Solberg som statisminister før valget, men ombestemmer seg midt i stortingsperioden. Det eneste rederlige ville være å vente og gå til valg på at han og Krf ønsker Støre som statisminster ved valget om 3 år.

Arent they all?

Skrevet

Ikke direkte løgner, men ikke veldig kristent av ham. Jeg kunne forstå til en viss grad hvis han gjorde dette når det nærmet seg nytt valg, men 1 år etter valget? Og alle hemmelige møter, samtaler og generelt alt det hemmelige rundt prosessen lukter virkelig ille. Jeg håper han taper 2.november og går av som partileder. Hele partiet er så lite troverdig akkurat nå at det er bare trist. For dem. Uten Krf på Stortinget har vi kanskje sjansen å komme oss ut av Middelalderen og innføre valgfri NIPT test i det minste.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Åh, jeg er så lei av den fjotten der, han klarer aldri å svare tydelig på noe som helst, det kommer bare vissvass ut av munnen hans. Nå har han iallfall endelig tatt et valg da, i stedet for å sno seg rundt det evige spørsmålet om Erna vs Jonas. 

Men så skal vi liksom sitte her og bry oss om hva det lille kristne dustepartiet foretar seg videre, for regjeringen må ha dem med og må gi dem et eller annet jævla tåpelig som å få tilbake K-en i religionsfaget eller "revurdere" abortloven. Håper hele partiet oppløses. Hareide har vel gjort en god jobb med å skremme velgere ganske lenge nå, hadde vært fint om dette var den siste spikeren i kista.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
Skrevet
11 timer siden, Brutex skrev:

Han er ikke løgner i forhold til det å støtte Erna. Han lovet kun at han ikke ville felle regjeringen det første året. Han gav ingen garanti for at Ernas regjering skulle få sitte ut hele perioden. Så på dette punktet har han holdt det han har lovet

Velgerne burde selvsagt skjønt at han egentlig ville i en regjering med Ap, når han før valget sier at deres valg er Solberg.

Snakk om å lure velgerne sine. :)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje ikke en løgner, men helt klart en vinglepetter. Merkelig å bytte side midt i en periode. 

Jeg synes det er hårreisende at et parti så få stemte på skal ha så mye makt. 4,2% ved valget i 2017 og de kan felle regjeringen! Er noe galt med valgsystemet, tenker jeg. 

• Liker 4
Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)

Kan ikke si ar han er en løgner direkte, men han har opptrådt ekstremt uredelig både overfor velgerne sine og ikke minst sitt eget parti :)

Endret av HanenIFlokken
Skrevet (endret)

Vil ikke kalle noen for en løgner men spillet han har spillet opp mot Erna er direkte skittent.  Hadde aldri stolt på Hareide, han har vist at han er uegnet som leder fro Krf

Endret av Stina234
  • Liker 2
Skrevet (endret)
11 hours ago, Meadow said:

Kanskje ikke en løgner, men helt klart en vinglepetter. Merkelig å bytte side midt i en periode. 

Jeg synes det er hårreisende at et parti så få stemte på skal ha så mye makt. 4,2% ved valget i 2017 og de kan felle regjeringen! Er noe galt med valgsystemet, tenker jeg. 

De har ikke noe mer makt enn andre. Når det er nesten 50-50 så har alle stor makt. Uansett hvilket system du kan finne på så vil det være et balansepunkt hvor alle har stor makt.

Endret av Bag
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Hareide har selv, indirekte, svart på denne tråden. Så jeg skal ikke karakterisere ham som løgner, men la hans egne ord tale:

31. august 2017: – For hver gang jeg sier at jeg ønsker Erna Solberg som statsminister, så føler jeg at journalistene skriver «Jonas Gahr Støre», sa Hareide.

4. september: –  Når vi peker på Erna Solberg, ligger det en forpliktelse i det, sa Hareide til VG.

7. september 2017: – Vi har gått til valg på Erna som statsminister og det ville være veldig rart om vi feller Erna da, sa Hareide.

8. september 2017: 

Hareide pekte på KrFs primærønske om en Høyre/sentrums-regjering, og la til:

– Hvis vi ikke lykkes med det, da har vi gått til valg på at Erna Solberg er vår statsministerkandidat, og det er ikke naturlig at vi feller Erna Solberg.

– Da velger vi å gå i opposisjon. Da blir det ingen samarbeidsavtale. Da må den regjeringen forholde seg fra sak til sak, sa Hareide.

– Vi går ikke til valg på Støre som statsminister, sa Hareide til VG.

9. september 2017: - Jeg tror at når et parti peker på Erna Solberg som vår statsminister, så ville aldri velgerne forstått om vi hadde fjernet henne etter valget.

12. september 2017: – Når vi peker på Erna Solberg, så forplikter det oss og etter valget, selv om det ikke blir den regjeringen som vi ønsker

Endret av Overrasket
Skrevet
21 hours ago, Example said:

Velgerne burde selvsagt skjønt at han egentlig ville i en regjering med Ap, når han før valget sier at deres valg er Solberg.

Snakk om å lure velgerne sine. :)

Han sa at at de ikke ville felle Ernas regjering det første året. Han sa også at han ikke ville i regjering med FrP.

Det er virker som om noen nekter å forstå at det er FRP som er problemet og ikke Høyre. Ved valg mellom Høyre og Ap velger KrF Høyre. Ved valg mellom Høyre+FrP og Ap velger de Ap.

Dere skriver at han lurer velgerne sine som om dette er noe han gjør helt alene. Nå er det faktisk medlemmene som bestemmer og velger. Siden partiet har støttet borgerlig side er det også rimelig å anta at de som har funnet seg til rette med det,  engasjert seg og hatt verv er mer borgerlige enn de menige medlemmene. Hvis det blir et rødt flertall så tror jeg dermed at det har god basis blant medlemmene.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
1 hour ago, Brutex said:

Han sa at at de ikke ville felle Ernas regjering det første året. Han sa også at han ikke ville i regjering med FrP.

Det er virker som om noen nekter å forstå at det er FRP som er problemet og ikke Høyre. Ved valg mellom Høyre og Ap velger KrF Høyre. Ved valg mellom Høyre+FrP og Ap velger de Ap.

Dere skriver at han lurer velgerne sine som om dette er noe han gjør helt alene. Nå er det faktisk medlemmene som bestemmer og velger. Siden partiet har støttet borgerlig side er det også rimelig å anta at de som har funnet seg til rette med det,  engasjert seg og hatt verv er mer borgerlige enn de menige medlemmene. Hvis det blir et rødt flertall så tror jeg dermed at det har god basis blant medlemmene.

La oss nå kalle en spade for en spade. Hareide våknet plutselig opp som en sosialist en morgen, og istedenfor å ta konsekvensene av det personlige valget, drar han et helt parti med seg.

Endret av Overrasket
Skrevet
1 hour ago, Brutex said:

Høyre + Venstre + KRF har ikke flertall og vil ikke få støtte fra FRP.

Hvis han mente det du sier, så burde han ha gått ut og sagt. Vår favorittregjering er Høyre + Venstre + KRF. Hvis vi ikke klarer å få støtte for dette alternativet, så vil jeg støtte en AP regjering. Det gjorde han ikke. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...