Gå til innhold

Hvem leverer jeg oppsigelsen til når sjefen er borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sjef er i pappaperm til jul. Firmaet jeg (vi) jobber i er et datterselskap. Kan jeg da levere oppsigelsen til sjefen til «morselskapet»? Vi sitter i samme bygg og deler mange funksjoner (har feks samme resepsjon, lønnskontor etc). Mitt firma er veldig lite (under 20 stk). Det er ingen der jeg føler meg komfortabel å ta opp dette med siden det gjelder oppsigelse. 

Anonymkode: 9609e...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir den til den som er din sjef per dags dato. Hvem er det som stepper inn for sjefen din? Hvem har de administrative oppgavene? Det er denne personen du leverer til :) 

Anonymkode: c6106...6ff

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gir den til den som er din sjef per dags dato. Hvem er det som stepper inn for sjefen din? Hvem har de administrative oppgavene? Det er denne personen du leverer til :) 

Anonymkode: c6106...6ff

9 timer siden, Bollaa1 skrev:

Lever oppsigelsen til HR

Det er ingen som stepper inn for sjefen. Eller.. oppgavene hans er fordelt ut over 4-5 stk. Det er ingen fungerende sjef der nå.

HR - er det de som skriver ut lønn?

Skrevet

Nei, HR er med i ansettelsen og kan ta imot oppsigelse. De jobber i administrasjonen. Hør med resepsjonen eller de som vet mye om arbeidsstedet ditt, de kan vise deg til riktig person.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som stepper inn for sjefen. Eller.. oppgavene hans er fordelt ut over 4-5 stk. Det er ingen fungerende sjef der nå.

HR - er det de som skriver ut lønn?

HR=personalkontoret. Som Boolla1 sier, de som har ansvaret for det formelle ved ansettelser. 

Skrevet
På 28.10.2018 den 22.28, petterm skrev:

HR=personalkontoret. Som Boolla1 sier, de som har ansvaret for det formelle ved ansettelser. 

På 28.10.2018 den 22.24, Bollaa1 skrev:

Nei, HR er med i ansettelsen og kan ta imot oppsigelse. De jobber i administrasjonen. Hør med resepsjonen eller de som vet mye om arbeidsstedet ditt, de kan vise deg til riktig person.

Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...