Gå til innhold

Hvilke kjøkkemaskiner anbefales???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg velge? Fikke en Electrolux kjøkkemaskin i gave, men sliter med brødbakingen... Deigen tytet opp langs kanten, og jeg kan ikke snu ryggen til ett øyeblikk..

Gjør jeg noe feil, eller er det slik den er?? Vurdere å bruke bytteretten hvis det ikke er noen som kan komme med en løsning på problemet mitt.. ;-))

Også ett neste spørsmål, hvis jeg bytter, hva ville dere anbefale meg å kjøpe da? Vil ha en stor maskin, med mulighet for kjøttkvern og litt annet ekstrautstyr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe???

Skrevet

Vet ikke hva du gjør feil med den electroluxen. Mulig for stor deig?

Regner med det er assistent du har og til denne kan du også få masse ekstrautstyr.

Skal du bytte den inn så vil jeg anbefale deg å bytte til en kenwood major. De er kraftige og du kan få så sinnsykt mye ekstrautstyr til de. Den er absolutt verdt pengene sine.

Ville gått for denne pakka her

Da får du med kjøttkver og endel andre ting også. Tror det er ganske standardpris.

Her er en oversikt over endel av tilbehøret som er mulig å fa tak i. DAnsk side, men det samme finnes jo her. Se under major + passer til både chef og major.

Håper du finner ut av dette. :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen!! Jeg har nå pakket sammen hele maskinen med ekstrautstyr og allt! Har bestemt meg for en Kenwood istedet!!

Skrevet

Da får du en veldig god maskin ihvertfall. Kraftigere og masse muligheter.

Men første gangen du bruker den. Tror dette står i bruksanvisningen så kikk etter der.

For å få justert pisken riktig, legg et matpapir i bunn av bollen, løsne på den skrua som er i forbindelse med pisken og juster den helt nedatt papiret. Da blir det bare en bitteliten glippe mellom bollen og pisken. Sånn at det ikke er noe problem med småpisking som ett eller to egg også.

:)

Skrevet

Og en Kenwood holder i 100 år!

Eller ihvertfall veldig lenge. Moren min har en som er ca 20 år gammel. Virker like bra fremdeles.

Det er noen som sier de bråker mye i forhold til andre merker. Har aldri hatt noe annet så det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg er fornøyd jeg.

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Jeg vil bare anbefale å få stålbolle istedet for plastbolle. Plastbollene blir desverre fort stygge og ødelagte etter et par år hvis du bruker maskinen relativt mye. I tillegg tar plast fort til seg smak og lukt fra ulike ting, ikke alltid like koselig.. :-?

Skrevet

De kan bråke litt mer enn andre maskiner ja. Det har med konstruksjon å gjøre, de har beholdt den "gamle". Fikk det forklart engang, men husker ikke helt.

Men når man baker og holder på på kjøkkenet er det ikke noe problem og det er ikke noe stor forskjell.

Utrolig holdbare maskiner og lette å få tak i ekstrautstyr til etter flere år også. Vi hadde mange kunder som kom å skulle ha utstyr til 15-20år gamle maskiner som gikk fortsatt og da passer jo mesteparten av det nye i dag til de gamle.

Skrevet

Kenwood`en er på plass!!! tre brød i ovnen, og jeg har en MYE bedre magefølelse for Kenwood maskinen. Minuset er plastbollen, men stålbolle kan bestilles så det gjør jeg nok.

Så blir dere lei av bensinstasjonbrød i løpet av påsken, så er det bare å ta kontakt :ler::ler: Frysekapasiteten i huset er sprengt, så jeg må enten begrense meg eller dele ut brød!!

Skrevet

For å få justert pisken riktig, legg et matpapir i bunn av bollen, løsne på den skrua som er i forbindelse med pisken og juster den helt nedatt papiret. Da blir det bare en bitteliten glippe mellom bollen og pisken. Sånn at det ikke er noe problem med småpisking som ett eller to egg også.

:)

Takk for tipset. Både svigermor og mamma har en sånn og begge klager på at det er for stor glippe. Skal ringe dem i morgen tidlig! :-)

Skrevet

Takk for tipset. Både svigermor og mamma har en sånn og begge klager på at det er for stor glippe. Skal ringe dem i morgen tidlig! :-)

Bare hyggelig :) Det skal være sånn at den er nedatt papiret og papiret kan beveges uten problem mellom bolle og pisk.

Skrevet

Er det noen som har erfaring med Kitchen Aid kjøkkenmaskiner? Har hørt at de har en veldig sterk motor og derfor stor kapasitet.

Skrevet

Har også god erfaring med Kenwood.....

I 1967 kjøpte mormor en Kenwood Chef, som hun brukte mange ganger i uka. Etter hvert arvet mamma den, hun brukte den ikke like mye, men dog....

I 1998 fikk jeg den, og brukte den like mye som mormor. Men den ble ødelagt, og jeg trengte en ny del.

Ringte importør, fkk ny del, og maskinen gikk til i fjor. Da begynte den å fjuske litt, så mamma bestemte at jeg skulle få ny.

Fikk en Major, som er i drift støtt. Baker brød, blander kjøttfarser, bruker blenderen, i det hele tatt. Den er fantastisk å elte deig med, får alltid vellyked gjærbakst!

Hva som skjedde med Chef'en? Den fikk dagmammaen, som baker boller med ungene og julekaker med den. Selv om den "knurrer" litt ekstra, går den enda!

Ja, de bråker en del, men jammen gjør de jobben! Og når de varer i over 30 år, så er mitt valg helt klart.

Har glemt å si at mormor kjøpte Kenwooder til alle ungene sine, på slutten av 60- og begynnelsen av 70-tallet. De varte i rundt 30 år alle sammen.

Og det var dagens lovprising av kjøkkenutstyr.... ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har kenvood chef. Den elter jeg ogå brøddeig i.

den maskinen kan du piske alt fra et egg til store mengder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor har hatt sin i 35 år. eg kjøpte min for ti år siden. eg er kjempefornøyd. Den kan brukes til alt. veldig bra utstyr til den. Den er fremme iallefall to ganger i uken

Gjest Anonymous
Skrevet

Dagbladet/Magasinet hadde for ikke så altfor lenge siden en test av kjøkkenmaskiner. Kenwood, Kitchenaid, Electrolux, Braun og muligens en til. Det var iallefall Braun som "vant" når både pris og funksjon ble sammen lignet. Husker ikke detaljer fra testen, men den lar seg sikkert oppdrive.

Skrevet

Braun sin 3-i-1 maskin vant. Fordi den er rimeligere og mer allsidig. En foodprosessor, 1 hurigmikser og 1 bakebolle.

Mer til alt mulig. Men kenwood har mye større kapasitet i bollen, mye bedre til baking og du får masse ekstrautstyr til den. Får du ikke til braunen.

Skrevet

Ja, Braun er gammel traver på kjøkkenet vårt, og har virkelig gjort sin nytte!! men den begynte å bli sliten nå, særlig når det gjaldt elting av gjærdeiger.. Og den er litt for liten.. Den er fortsatt i skapene her, men kommer nok sakte men sikkert til å bli byttet ut.. Så langt er jeg godt fornøyd med nyanskaffelsen, og baker brød med større frekvens enn baker`n sjøl!!

Skrevet

Vi har arvet en Kenwood kjøkkenmaskin. Den er 35 år gammel mente servicemannen! Den er ofte i bruk, og for et par måneder siden måtte vi skifte ut et tannhjul. Det var opprinnelig i plast, men nå har vi fått et i stål, så vi regner med maskinen går i mange flere år. :)

Men vi gifter oss jo til sommeren, og har i den forbindelse benyttet oss av anledningen til å ønske oss en ny maskin. Har funnet en Kenwood Major på Lefdal i grå farge og alle deler er i rustfritt stål. Den vil vi ha! :-D

Den maskinen vi har nå går videre til broren til sambo. De kommer sikkert også til å ønske seg en ny når de gifter seg, men da har de i alle fall noe i mellomtiden. En gammel hvit og lyseblå kjøkkenmaskin er bedre enn ingen kjøkkenmaskin... ;)

Skrevet

Kitchen aiden er super! Men den er egentllig ikke så sterk som man trur... kun 300W.. men grunnen til at den virker så sterk er at all waten går ned i bollen... fordi moteren sitter helt foran... på mange andre maskiner sitter moteren bak og da bruker maskinen masse krefter på å overføre kraften ned i bollen..

Er er det også masse ekstra utstyr å få..

Ellers vil jeg anbefale Magi Mix.. som også er utrolig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...