Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Har de vore flinke til å delegere ansvar i forbindelse med bryllupa dykkar? Kven har de spurt om kva?
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har ikke vært flink til å delegere oppgaver/ansvar. Nå skal vi jo ikke ha så stort bryllup, så jeg føler at jeg rår med det hele på egen hånd. Har selvfølgelig snakket med mamma om selve selskapet, og noen av forberedelsene til det vil hun ta del i/ha ansvar for. Ellers har jeg spurt min forlover og søster om å hente brudebukett og bryllupskake på selve bryllupsdagen. K
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 Åh, nokon som kan hente bryllups-kaka og ev. andre kaker, treng vi!
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2005 #4 Skrevet 23. mars 2005 Og apropos kaker - jeg må jo spørre noen om å bake kaker - det blir to av tantene mine, mamma og svigerinna mi. Håper disse kan bringe kakene til selskapslokalet selv, ellers blir det nok en oppgave til forlover og søster! K
Tusenfryd Skrevet 23. mars 2005 #5 Skrevet 23. mars 2005 Kan absolutt anbefale å delegere! Vi delegerte bort: - skaffe servitører - bake kaker - hente bryllupskaker - dele ut kirkeprogram - hente blomster/brudepikebuketter - alle matlaging Og trikset er da: når det er delegert bort - glem det! Stol på de du har delegert til, du har nok annet å tenk på!
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2005 #6 Skrevet 23. mars 2005 Matlagingen bekymrer jeg meg ikke for - den er satt bort. Den har jeg ikke ofret en tanke! Kunne godt tenkt meg å gitt ansvarer for servitører til noen andre, for jeg vet sannelig ikke hvem jeg skal spørre. Noen må også få ansvaret for å pakke ut/holde orden på gaver. K
Martha Stewart Skrevet 23. mars 2005 #7 Skrevet 23. mars 2005 Nå skal vi jo ikke ha så stort bryllup' date=' så jeg føler at jeg rår med det hele på egen hånd. [/quote'] Samme her. Vi har også hatt så god tid - totalt nesten halvannet år fra forlovelse til bryllup - at vi har kunnet fordele ting veldig underveis føler jeg. Har prøvd å involvere mannen litt mer enn han til tider tar initiativ til selv, men samtidig er jeg veldig glad i å planlegge og bestemme selv... Foreldrene mine har jeg overhodet ikke hatt lyst å involvere, av den grunn at de har en helt annen smak og andre prioriteringer enn oss... Hvis jeg spør dem, så føler jeg liksom at jeg må ta hensyn til deres ønsker også. Men jeg er helt for å delegere oppgaver, tror det er mange stressede bruder som kunne fått en mye mer avslappet dag og tid i forkant hvis de hadde gjort det i større grad!
Martha Stewart Skrevet 23. mars 2005 #8 Skrevet 23. mars 2005 PS: Jeg føler også at vi har gjort det veldig enkelt for oss selv ved å ha middagen på restaurant! Kommer til duk, dekket og ferdig pyntet bord, med en meny som vi vet blir fantastisk! :-) Jeg får samtidig tilfredsstilt "pyntebehovet" mitt siden vi skal ha bryllupskake og kaffe hjemme...
Gjest Catzy i.i. Skrevet 23. mars 2005 #9 Skrevet 23. mars 2005 Har ikke så mye å delegere bort, egentlig. Skal ha fest på hotell, så der fikses alt av servering, pynting etc. Kirken er fantastisk nydelig, tror ikke vi trenger å pynte noe særlig der. Hovedkaken står hotellet for, og vi kommer til å ikke ha så mange kaker. Div. tanter har allerede spurt om de kan bake, fordi de synes det er stas. Og de vet jeg at både holder det de lover, og transporterer det selv. (De er invitert.) Dele ut kirkeprogram er jo ok. Det kan noen få lov til å gjøre. Kommer muligens til å bestille brudebukett og andre blomster tvers over veien for der jeg bor, så de skal jeg nok klare å hente selv. Catzy
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mars 2005 #10 Skrevet 23. mars 2005 Min søster skal lage bryllupskaken Kommer til å få noen til å hente brudebuketten Får hjelp til dekking av bord + lage koldtbord Kommer til å spørre om noen vil lage kaker +++ andre ting som eventuelt må ordnes
smilepia Skrevet 23. mars 2005 #11 Skrevet 23. mars 2005 Lite delegering hos oss også foreløpig, men må nok be om endel praktisk hjelp den siste uken. Siden vi skal ha bryllupet på mitt hjemsted, blir det stort sett bare min familie og mine venner som blir involvert. Og da blir det mest til kakebaking og frakting av ting til hotellet der festen skal være. Hotellet tar seg jo av alt som har med mat, servering og pynting av festlokalet. Jeg bare sørger for at bordkort, pynt og evt instruksjoner er levert på morgenen. Kirken er også så fin i seg selv at vi er frarådet å pynte. Dessuten er vi sist av 3 brudepar den dagen, så pynt må vi 3 sammarbeide om. Filming iløpet av dagen skal jeg spørre søskenbarn til min kjære om å ta seg av. Men vi vennter til han evt takker ja til inbydelsen :-) Kirkeprogram hadde jeg helt glemmt, så det må jeg finne noen til å dele ut for oss. Min niese på 15 kanskje? Har også tenkt at noen må pakke ut gavene, og har en ide om hvem jeg skal spørre, men ikke spurt enda. Men ellers så prøver jeg å involvere vår nermeste familie på den måten at vi forteller hva vi har tenkt å gjøre underveis. Og det tror jeg de setter veldig pris på.
Blueberry Skrevet 23. mars 2005 #12 Skrevet 23. mars 2005 Litt delegering hos oss. Mamma har fikset ALL bordpynt. Mamma fikser ALLE kaker. Noen fikser sanghefter. Mamma fikser blomster. Svigerfar fikser en sang (en sang han skal finne altså, ikke lage). Jeg skal få noen til å hjelpe til med bordkortene. Mamma har kontakt med festlokalet. Mamma og pappa fikser alkohol. Bestemor fikser velkomstdrinker. Mamma, pappa og bestemor har ordnet med en del overnattingsplasser. Det er sikkert mer også som mamma gjør, men kommer ikke på det nå...
Minerva Grey Skrevet 25. mars 2005 #14 Skrevet 25. mars 2005 Aaaaalt for lite delegering. Gifter meg i Oslo, mens familien bor i utenbys/utenlands, så det er jo ikke så greit å involvere dem. Søsteren min er forlover og kakeansvarlig - hun skal orge kaker, men jeg må fremdeles organisere transport av kaker til festlokale. Skal få venninne til å hente brudebukett - hun skal også fotografere hos frisør, tenkte det var hyggelig med litt bilder fra 'forberedelsene' også. Min kjære fant serveringsfolk - hadde egentlig overlatt det til hans forlover. Skal selv fikse bordkort, pynt (skal nok ha hjelp til å dekke/pynte!), kirkeprogram (skal få lillebror og lillesøster av venn til å dele ut), skaffe alkohol (vin, øl og mineralvann) osv, osv. Familien kommer til byen litt før vielsen og drar igjen samme natt, så alt blir egentlig opp til meg. Skal prøve å trekke med flere folk så snart detaljer er satt i stein, men har ikke spikret nok av programmet til at vi vet nøyaktig hva vi trenger ennå. Kommer nok til å ende opp med et nervøst sammenbrudd, ja. Derfor jeg har søster som forlover - hun kjenner meg og min kjære godt nok til å gi meg smekk over fingrene når jeg er dum og gi ham en skyllebøtte dersom han er dum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå