AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Har litt dårlig råd for tiden og med tanke på at de to butikkene vi har i bygda er norges dyreste. Forsøkte jeg å handle av de der billigvariantene i dag. Handla bl a alt av taco fra first price og eldorado, da til og med grønnsakene. first price potegull, kløver kjøttdeig, popcorn og julebrus fra norgesgruppen. Min gane er vandt til god mat og det her var søppel. Det eneste som dugde var tacoskjell og kanskje kjøttdeig (men fra gudene vet slags land og forhold). Værste er julebrusen som jeg smakte på i sted, den alene fikk meg til å skrive her. Den smakte rett og slett gammel frue parfyme. Den lukta parfyme og hadde en litt besk ettersmak. Som om noen har peisa oppi litt for å få aroma. Helt grufult. Tacoen var gøre kjedelig. Er overbevist om at tacolefsene innehoder 50% mat og 50% noe annet. Grønnsakene smaker ikke gammelt, men mer sånn at noe har holdt seg for lenge fordi det er kjørt fult med kjemikalier. Altså smaker vassent og tamt. Hva er det egentlig som duger? Har vært borti en eller annen brus før som gikk ned, er det eneste jeg kommer på. Anonymkode: 5ed20...f9b
Frostrose Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 Frist Prince sjampoen har vunnet noen tester. Ellers kjøper jeg andre hygieneprodukter og sterk tacosaus.
FrodeF Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Har du dårlig råd kan du begynne med å kutte ut potetgull, popcorn og brus. 35
Nerine_ Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 Kjøttdeigen er jo produsert i Norge. Og grønnsakene er som andre grønnsaker, bare "mindre pene". 12
Leo Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, FrodeF skrev: Har du dårlig råd kan du begynne med å kutte ut potetgull, popcorn og brus. Jepp! Og så kjøper man litt mindre kjøtt og litt mer grønnsaker. Mye å spare der! 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg spiser alt fra både first price og eldorado. Synes det smaker helt kurant. Kjøper det hele tiden med mindre det er dyrere (sjekker alltid prisen ordentlig på alt) siden jeg ikke gidder å bruke unødvendig mye på mat Anonymkode: e08b3...d6f 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 First Price hermetiske maiskorn er gode, de har blitt best i test flere ganger. Det meste av hermetikk både fra Eldorado og First Price er greit å bruke. Jeg synes appelsinjuicen både fra First Price og Eldorado er god. First Price taco er det samme som Old El Paso, bare innpakningen som er forskjellig. Frosne First Price koteletter er bedre enn de fra Gilde. Fiskegratengen er god, og inneholder mer fisk enn en del andre. Eldorado majones er minst like god som annen majones. First Price egg er små, men ingenting galt med dem. Egg er egg, liksom... First Price Orange Cakes er bedre enn Jaffa Cakes, og sjokoladecookies er best! Brusen fra First Price er god. Det som ikke er godt: First Price potetgull, kneippbrød, kokt skinke, pølser, lomper (smaker rart), pølsebrød, fiskekaker, fiskepinner, stekemargarin (ubrukelig både til steking og baking). Eldorado Frokost-tall frokostblanding smaker papp, ellers er de fleste Eldorado-produktene bra. Anonymkode: f968a...c91 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 Er det noe spesielt med Eldorado da? Har aldri tenkt over det, trodde det var et vanlig merke og har aldri reagert på at det er noe vondt der. Anonymkode: 15951...bb2 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 Jaha?. Og hva pleier du å kjøpe til din kresne gane da?? Og kan du ikke lese på innholdsfortegnelsen før du kjøper varer?? Anonymkode: 28cfc...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #10 Skrevet 27. oktober 2018 Eldorad og rema sitt merke er mye bedre enn first priceprice. Anonymkode: 3cf6e...e0f 3
Rullestolbruker Skrevet 27. oktober 2018 #12 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg kjøper first price produkter som torskefileet, kyllingfileet og first pirice sin pizza oer også rundt grandiosa i smaken, innbakt seifileet. Ikke kjøp fiskepinnene eller lapskausen. Eldorado har mye bra og der kjøper jeg mye sardiner i olje. Begge nevnte har nudler som er billige og kurant. Eldorado er litt dyrere enn first price stort sett. Rema sine produkter vet jeg ikke, siden jeg ikke kjøper dem. Har med nærheten til butikkene å gjøre. Så har det for noen med smak å gjøre, men du spurte om hva som er billigst
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #13 Skrevet 27. oktober 2018 2 timer siden, Nerine_ skrev: Kjøttdeigen er jo produsert i Norge. Og grønnsakene er som andre grønnsaker, bare "mindre pene". Hjelper lite når kjøttet ikke er norsk. Tomat og paprika var ikke som andre Anonymkode: 5ed20...f9b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #14 Skrevet 27. oktober 2018 Nei, bare drittmat. Styr unna ! Anonymkode: 37998...cfd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #15 Skrevet 27. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: First Price hermetiske maiskorn er gode, de har blitt best i test flere ganger. Det meste av hermetikk både fra Eldorado og First Price er greit å bruke. Jeg synes appelsinjuicen både fra First Price og Eldorado er god. First Price taco er det samme som Old El Paso, bare innpakningen som er forskjellig. Frosne First Price koteletter er bedre enn de fra Gilde. Fiskegratengen er god, og inneholder mer fisk enn en del andre. Eldorado majones er minst like god som annen majones. First Price egg er små, men ingenting galt med dem. Egg er egg, liksom... First Price Orange Cakes er bedre enn Jaffa Cakes, og sjokoladecookies er best! Brusen fra First Price er god. Det som ikke er godt: First Price potetgull, kneippbrød, kokt skinke, pølser, lomper (smaker rart), pølsebrød, fiskekaker, fiskepinner, stekemargarin (ubrukelig både til steking og baking). Eldorado Frokost-tall frokostblanding smaker papp, ellers er de fleste Eldorado-produktene bra. Anonymkode: f968a...c91 Skal jekke meg litt på eldorado, der er det mer ting som er ok, når jeg tenker litt. Men first price taco kan da umulig være det samme som old el paso? Smaken, konsistens og pris er jo natt og dag. Anonymkode: 5ed20...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #16 Skrevet 27. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal jekke meg litt på eldorado, der er det mer ting som er ok, når jeg tenker litt. Men first price taco kan da umulig være det samme som old el paso? Smaken, konsistens og pris er jo natt og dag. Anonymkode: 5ed20...f9b Eskene de kommer i til butikken er helt like, bare en etikett som sier om det er Old El Paso eller First Price. Har tatt feil mer enn en gang når jeg skal fylle på i hylla (jobber på Joker). Ellers kommer First Price ost fra Synnøve Finden og syltetøyet fra Lerum. Anonymkode: f968a...c91 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #17 Skrevet 29. oktober 2018 Det eneste som er fullstendig uspiselig av det jeg har prøvd fra billigmerker (og jeg har prøvd det meste av coop/x-tra/first price/rema) er coop kjøttdeig, first price stekemargarin og fiskepinner fra alle billigmerkene. Det er ikke alltid michelin-kvalitet, langt derifra, men det er mat. Og når det kommer til de rene råvarene så er de identiske med de dyrere merkene stort sett. First price mørbrad er faktisk det møreste kjøttet jeg noengang har vært borti. Anonymkode: 12faa...5c9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #18 Skrevet 29. oktober 2018 Coop sin Xtra tunfisk er det verste jeg har smakt. Noensinne. Den representerer for meg det verste av all billigmat. First price og Eldorado sine ting syns jeg stort sett er greie, men jeg unngår kjøttdeig, laks og juice fra firstprice. Bruker ting som tunfisk, cherrytomater, paprika, avokado, sylteagurk, brødposer, dopapir fra first price f.eks. Tørket frukt, bønner, linser, kikerter og en del andre tørrvarer fra Eldorado. Har seriøst ingen problemer med å lage god mat av billig-produktene. Jeg har prøvd taco-krydderblanding fra firstprice: tok den som stod Hot på. Jeg syns den var helt grei, på kløver-karbonadedeig som var på tilbud. Men jeg er skeptisk til de kløver-produktene. Spiste hamburger-rygg fra dem for litt siden, og den lukter seriøst bedervet faenskap flere uker før den gikk ut på dato og gikk i søppla. Jeg turte ikke spise den. Anonymkode: 35a69...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #19 Skrevet 29. oktober 2018 På 27.10.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev: Hjelper lite når kjøttet ikke er norsk. Tomat og paprika var ikke som andre Anonymkode: 5ed20...f9b Så en episode av et forbrukerprogram på tv der de besøkt en når gård som dyrket grønnsaker. Når de høstet inn og sendte til produsentene delte de produktene i to. F.eks gikk de rette gulerøttene som fikk plass i en plastkort til Bama, mens de krokete i ukurante størrelser gikk til First Price. Samme gård, samme produkt, sammer likt, men ulilk pris i hyllen. Samme er det nok for annet frukt og grønt. Som nevnt over er det flere av de store produsentene som din kresen gane sikkert spiser til vanlig som produserer for FP. Ting jeg kjøper fra FP: husholdningsartikler som q-tips og dopapir, showergel, syltetøy, ost, frossen kyllingbryst, frossen laksefilet, egg, hvitløsbaguetter, musli, spaghetti og chips. Anonymkode: dbe3a...540 2
Gjest Kokuyo Skrevet 29. oktober 2018 #20 Skrevet 29. oktober 2018 Grønnsakene er akkurat de samme, de er bare skeive, mindre eller i andre ukurante former. Så om de smaker annerledes er det nok din egen forforståelse og negativitet til billigvarer du smaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå