AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Minstemann på 1,5 år begynte å kaste opp forrige fredag. Kastet opp i 3 dager før det gikk over til diaré. Han har fortsatt diaré en gang om dagen. Er dette vanlig? Trodde ikke det varte så lenge. Han spiser nesten ingenting, så får veldig vondt av han:( men han er i godt humør. Anonymkode: 13248...cfd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 Har snakket med både fastlegen og legevakten. Ingen av dem vil ha oss inn dit pga smittefare.. men sier st så lenge han er ved godt humør er det ikke noe problem.. Anonymkode: 13248...cfd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 Likedan her også.. ikke oppkast, men dårlig form, diare, litt feber. Feberen varte i par dager, men alt anna tok ca 2 uker. Ta det helt med ro. Det går over. Anonymkode: c31dd...501
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 Er ikke et annet virus evt? God bedring hvertfall:) Anonymkode: 6a713...0f4
Lyckeliten Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke et annet virus evt? God bedring hvertfall:) Anonymkode: 6a713...0f4 Ja, kanskje et magevirus? Er noen andre av i familien smittet? Endret 27. oktober 2018 av Lyckeliten
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 Pass på at han i hvert fall får i seg nok væske. Anonymkode: 3dc90...c03
Gjest BearMama Skrevet 28. oktober 2018 #9 Skrevet 28. oktober 2018 Så lenge han drikker nok væske, får i seg næring og ellers har fin allmennform så er det ingen fare. Om han bare har en bæsjebleie om dagen så burde det gi seg på dag 4 eller 5. Min har heldigvis ikke pleid å kaste opp, men får sånn diaré en til to ganger om dagen i ca. 4 dager og så er han frisk igjen. Han er i topp form og virker ikke syk i det hele tatt og har spist og drukket som vanlig. Da er det ikke så farlig. Viktigste er væske da små barn tåler dårlig å bli dehydrert. En kollega av meg sin unge holdt på å stryke med pga dehydrering etter omgangssyke. Ble hentet i ambulanse da barnet plutselig kollapset og fikk et anfall, så væske er utrolig viktig.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 Nå må jeg dytte denne opp litt igjen.. Minstemann er fortsatt ikke frisk!! Storesøster og jeg ble smittet, men varte kun i 2 dager for begge. Er dette vanlig? Han har endelig fått igjen matlysten, men det er 6-12 diarébleier om dagen😩 vi er på dag nr 10 nå. Legen vil ikke ha oss inn dit.. Anonymkode: 13248...cfd
Kvinne30 Skrevet 29. oktober 2018 #11 Skrevet 29. oktober 2018 Så rart legen ikke vil ha dere inn? Huff- får vondt av dere! har dessverre ingen råd- men jeg ville hatt med barnet til lege, slik du vil. Ringe ennå en gang- og «gråte seg inn»? god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå