Drakan Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #21 Skrevet 27. oktober 2018 3 minutter siden, NewInTown skrev: Vet du, det er virkelig imponerende at du klarer å leve på så lite i måneden. Hatten av for deg! Jeg tenker at du virkelig fortjener å kose deg i jula. Så syns du skal kjøpe den kassen med julebrus. Takk. Føler likevel at jeg har stukket økonomien for mye. Må sulte neste måned om jeg ikke er forsiktig. Har man sparepenger får man ikke nødpenger, og trenger de sparepengene til etter jula (koster jo rundt 3000 med legetimer før man får frikort) 🙊
ajarRun Skrevet 27. oktober 2018 #22 Skrevet 27. oktober 2018 35 minutter siden, Drakan skrev: Kje er geit. ^_^ Killing er barne, kje er voksen geit. ^_^ Hvorfor er gjeit sunnere da?
Drakan Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #23 Skrevet 27. oktober 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor er gjeit sunnere da? Dette er bilde av pinnekjøtt av kje Mens det under er normalt pinnekjøtt. Det du kan tydelig se her i forskjell er fett. Jeg kan ikke spise for feit mat (risiko med kolesterol)
ajarRun Skrevet 27. oktober 2018 #24 Skrevet 27. oktober 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Dette er bilde av pinnekjøtt av kje Mens det under er normalt pinnekjøtt. Det du kan tydelig se her i forskjell er fett. Jeg kan ikke spise for feit mat (risiko med kolesterol) Kolesterol kommer ikke fra maten da... Det er ikke farlig å spise kolesterol. Fett er dessuten det sunneste man kan spise. 2
Drakan Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #25 Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Kolesterol kommer ikke fra maten da... Det er ikke farlig å spise kolesterol. Fett er dessuten det sunneste man kan spise. Ikke for noen i risiko gruppe Jeg foretrekker å spise kjøtt og ikke fett i tillegg. Jeg elsker lam, men det er alt for mye fett på pinnekjøtt av lam. 😕
Grandidosa83 Skrevet 27. oktober 2018 #26 Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Dette er bilde av pinnekjøtt av kje Mens det under er normalt pinnekjøtt. Det du kan tydelig se her i forskjell er fett. Jeg kan ikke spise for feit mat (risiko med kolesterol) Men altså: Løsningen her ville for min del vært å gått gjennom posene med normalt priset pinnekjøtt for deretter å skjære vekk eventuelt større fettbiter der det hadde vært nødvendig. På denne måten hadde du spart ca 4-500 kr. (gitt du kjøper 2kg). Julebrusen må du jo få unne deg. Vedrørende flakslodd og lignende er det er egentlig noe sant i det som sies: Velstående folk kjennetegnes generelt av at de ikke gambler. Grunnen er at de plasserer penger der det er rasjonelt for å gi best avkasning. Å bruke penger på noe som har 1 til 2,5 - 5 000 000 (?) sjanse til å gi gevinst som vil være livsendrende (typisk toppgevinst) er ikke rasjonelt rent logisk sett. Samtidig skal man ha litt spenning i hverdagen.. .) 4
Drakan Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #27 Skrevet 27. oktober 2018 1 minutt siden, Grandidosa83 skrev: Men altså: Løsningen her ville for min del vært å gått gjennom posene med normalt priset pinnekjøtt for deretter å skjære vekk eventuelt større fettbiter der det hadde vært nødvendig. På denne måten hadde du spart ca 4-500 kr. (gitt du kjøper 2kg). Julebrusen må du jo få unne deg. Vedrørende flakslodd og lignende er det er egentlig noe sant i det som sies: Velstående folk kjennetegnes generelt av at de ikke gambler. Grunnen er at de plasserer penger der det er rasjonelt for å gi best avkasning. Å bruke penger på noe som har 1 til 2,5 - 5 000 000 (?) sjanse til å gi gevinst som vil være livsendrende (typisk toppgevinst) er ikke rasjonelt rent logisk sett. Samtidig skal man ha litt spenning i hverdagen.. .) Jeg gjorde det et år, var ingenting kjøtt i det hele tatt i posen omtrent 🙊 Er alt for mye fett til at skjære metoden er effektiv, er så mye inni mellom kjøttet og over alt. Og fettet er veldig farlig for meg også. Må slutte helt med det på legens ordre. Flax-lodd er noe jeg bare gjør i jula, eneste gangen jeg gambler. Har ikke et spennende liv 😕
ajarRun Skrevet 27. oktober 2018 #28 Skrevet 27. oktober 2018 2 minutter siden, Drakan skrev: Jeg gjorde det et år, var ingenting kjøtt i det hele tatt i posen omtrent 🙊 Er alt for mye fett til at skjære metoden er effektiv, er så mye inni mellom kjøttet og over alt. Og fettet er veldig farlig for meg også. Må slutte helt med det på legens ordre. Flax-lodd er noe jeg bare gjør i jula, eneste gangen jeg gambler. Har ikke et spennende liv 😕 Ville funnet meg en yngre lege. Det der er jo tull fra 70-tallet. 3
Filicia Skrevet 27. oktober 2018 #29 Skrevet 27. oktober 2018 Det å leve på så lite penger er fælt. Kjenner meg igjen siden jeg er ufør. Går alltid blakk hver eneste måned og jeg blir bare ekstra lei meg og trist av å snu på hver eneste krone for å få ting til å gå rundt og i tillegg til alle sykdommene mine må jeg slite med det økonomiske bekymringer i tillegg. 2
Drakan Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter #30 Skrevet 27. oktober 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Ville funnet meg en yngre lege. Det der er jo tull fra 70-tallet. https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Goran-trodde-han-hadde-fatt-hjerteinfarkt_-men-hadde-bare-spist-for-mye-fet-mat-227821b.html Jeg vil ikke at dette skal bli meg jeg er i risiko gruppe. 1 minutt siden, Filicia skrev: Det å leve på så lite penger er fælt. Kjenner meg igjen siden jeg er ufør. Går alltid blakk hver eneste måned og jeg blir bare ekstra lei meg og trist av å snu på hver eneste krone for å få ting til å gå rundt og i tillegg til alle sykdommene mine må jeg slite med det økonomiske bekymringer i tillegg. Jau, blir veldig mye penger man snur på. Og noen ganger går ikke regnestykket opp. Jeg er glad jeg kun har gjeld til lånekassen, slik at ved kriser kan jeg sette det på vent slik at jeg får noen ekstra kroner. For meg kan det økonomiske i tillegg trigge migrene og/eller psykiske plager. 1
Atea Skrevet 28. oktober 2018 #31 Skrevet 28. oktober 2018 5 hours ago, Drakan said: https://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Goran-trodde-han-hadde-fatt-hjerteinfarkt_-men-hadde-bare-spist-for-mye-fet-mat-227821b.html Jeg vil ikke at dette skal bli meg jeg er i risiko gruppe. Jau, blir veldig mye penger man snur på. Og noen ganger går ikke regnestykket opp. Jeg er glad jeg kun har gjeld til lånekassen, slik at ved kriser kan jeg sette det på vent slik at jeg får noen ekstra kroner. For meg kan det økonomiske i tillegg trigge migrene og/eller psykiske plager. Vil ikke gå inn på diskusjonen om fett. Det er kombinasjonen sukker og fett som er farlig, men nok om det. Synes ikke du gjorde et dårlig valg når du kjøpte kjøtt. Flaxloddene var unødvendig, men kan forstå det også. Har hatt dårlig råd, og å investere i god mat gjorde hverdagen bedre. Det viser også at du kan planlegge. Jeg har ikke noe forhold til julebrus, men ville kanskje ikke kjøpt en hel kasse. Hvor mye koster det for brusen? Siden du er redd for at det kan bli utsolgt, er det fra et lokalt firma? Hvis man må kjøpe hele kasser, er det kanskje noen du kan dele med. Ofte blir "julemat" satt ned uka før jul, vet ikke med brus. 1
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #32 Skrevet 28. oktober 2018 2 timer siden, Atea skrev: Vil ikke gå inn på diskusjonen om fett. Det er kombinasjonen sukker og fett som er farlig, men nok om det. Synes ikke du gjorde et dårlig valg når du kjøpte kjøtt. Flaxloddene var unødvendig, men kan forstå det også. Har hatt dårlig råd, og å investere i god mat gjorde hverdagen bedre. Det viser også at du kan planlegge. Jeg har ikke noe forhold til julebrus, men ville kanskje ikke kjøpt en hel kasse. Hvor mye koster det for brusen? Siden du er redd for at det kan bli utsolgt, er det fra et lokalt firma? Hvis man må kjøpe hele kasser, er det kanskje noen du kan dele med. Ofte blir "julemat" satt ned uka før jul, vet ikke med brus. med kasse, tenker jeg en seks pakke. Koster vanligvis 100 kr + pant (Drikker 1 eller to julaften og litt ii romjula). Er Aass julebrus som er målet mitt, pleier alltid å være utsolgt innen desember. O_O Er bekymret den vil bli utsolgt tidligere i år slik det så ut i butikkene 😨
Atea Skrevet 28. oktober 2018 #33 Skrevet 28. oktober 2018 14 minutter siden, Drakan said: med kasse, tenker jeg en seks pakke. Koster vanligvis 100 kr + pant (Drikker 1 eller to julaften og litt ii romjula). Er Aass julebrus som er målet mitt, pleier alltid å være utsolgt innen desember. O_O Er bekymret den vil bli utsolgt tidligere i år slik det så ut i butikkene 😨 En hundrelapp klarer du sikkert å spare inn på andre ting. Kjøp brus hvis det betyr at jula kommer i boks for deg. 2
got2go Skrevet 28. oktober 2018 #34 Skrevet 28. oktober 2018 13 timer siden, Drakan skrev: Ups 😅 Rettet 🙈 Kjøpte 4 flaxskalendre 2 små og 2 store. Pleier aldri å kjøpe sånt, følte for å prøve å drømme litt da. Har av å til flaks på sånt, så har vunnet noen 100 lapper i blant. 🦊 Kjempelurt. Betal 400 kr for så å vinne knappe 100. Skjønner du ikke selv at dette blir for dumt? 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #35 Skrevet 28. oktober 2018 12 hours ago, Drakan said: Jeg gjorde det et år, var ingenting kjøtt i det hele tatt i posen omtrent 🙊 Er alt for mye fett til at skjære metoden er effektiv, er så mye inni mellom kjøttet og over alt. Og fettet er veldig farlig for meg også. Må slutte helt med det på legens ordre. Flax-lodd er noe jeg bare gjør i jula, eneste gangen jeg gambler. Har ikke et spennende liv 😕 Som sagt, du kommer ikke til å vinne på loddene. Du kan ta 100 000 mennesker og 1 av dem vinner kanskje 500kr. Du ville tjent mer penger på å ha dem på bsu på rentene enn på loddene. Det er også idiotisk å kjøpe dyre middager når du ikke har råd. Anonymkode: fb894...66a 3
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #36 Skrevet 28. oktober 2018 1 time siden, got2go skrev: Kjempelurt. Betal 400 kr for så å vinne knappe 100. Skjønner du ikke selv at dette blir for dumt? 100 lapper som i flere Har vunnet et maksimum av 1000 kr på mitt heldigste. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, du kommer ikke til å vinne på loddene. Du kan ta 100 000 mennesker og 1 av dem vinner kanskje 500kr. Du ville tjent mer penger på å ha dem på bsu på rentene enn på loddene. Det er også idiotisk å kjøpe dyre middager når du ikke har råd. Anonymkode: fb894...66a I jula vil jeg ha bedre økonomi. Pinnekjøttet var jeg nødt å ha, kunne ikke vente til neste måned en gang med utvalget i butikkene. 😕 Juleflax kalendrene har jeg sannsynligvis kastet bort pengene. 🙊 Jeg vet ikke hva som kom over meg, tror jeg er litt lei min økonomiske knipe. Et eller to kalendre kunne vært gre men hjernen slo seg vrang i øyeblikket og sa "sats i år". Og jeg er for sta til å kvite meg med de. De er ærlig årets skamplett i min økonomi.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #37 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg ville virkelig forsøkt å finne meg et rimeligere sted å bo så snart som mulig. Et rom i bokollektiv om så.... husleie på kr. 9 000,- med kr. 12 000,- utbetalt i AAP - DET er et dårlig økonomisk valg. Flaxlodd blir liksom en bagatell i forhold. Anonymkode: e300e...169 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #38 Skrevet 28. oktober 2018 Synes du skal kose deg med kjøttet ditt og julebrusen! Så får vi håpe du vinner på flaxloddene!! Så får du heller se etter billig mat neste måned. Anonymkode: aa0a0...b09 3
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter #39 Skrevet 28. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville virkelig forsøkt å finne meg et rimeligere sted å bo så snart som mulig. Et rom i bokollektiv om så.... husleie på kr. 9 000,- med kr. 12 000,- utbetalt i AAP - DET er et dårlig økonomisk valg. Flaxlodd blir liksom en bagatell i forhold. Anonymkode: e300e...169 Det vet jeg, planlegger å flytte. Håper å få satt av så mye som mulig i jula, så jeg kan starte å spare til å flytte rimeligere Er derimot redd for folk, så et bokollektiv er ikke ideelt. 😕 Vurderer å flytte litt utfor Oslo. Når jeg flyttet hit var det fordi jeg ikke fant noe bedre og var i ferd med å kastes ut (fordi jeg var i nav), men har begynt å komme såpass mentalt at jeg tror jeg kan klare å flytte rimeligere med hardt arbeid Vil kreve stålkontroll på økonomien. Hvis Flax-loddene har noe gevinst, kanskje jeg kan flytte tidligere . 🤤 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal kose deg med kjøttet ditt og julebrusen! Så får vi håpe du vinner på flaxloddene!! Så får du heller se etter billig mat neste måned. Anonymkode: aa0a0...b09 Skal kose meg med det i jula håper det er gevinst, selv om jeg vet det omtrent er usannsynlig 🙊
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #40 Skrevet 28. oktober 2018 16 timer siden, Drakan skrev: Kje er geit. ^_^ Killing er barne, kje er voksen geit. ^_^ Feil Både killing og kje er ord for "geitebarn". En voksen hunngeit er rett og slett geit. En voksen hanngeit er geitebukk eller rett og slett bukk. Anonymkode: cdbdb...a55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå