Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

krisesituasjon!

er 17 år gammel oggravid på en ikke ønsket måte! noe gikk galt med prevensjonen! uansett trenger å vite om hvor man kan ta abort hvor mye det koster og om foreldrene trenger å vite det! ++ hvor lang ventetid er det normalt????

takk!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym2
Skrevet

Hei!

Det er synd å høre at du er i en situasjon som du ikke ønsker.

Synes du bør ta kontakt med helsestasjonen i ditt nærområde og de vil hjelpe deg videre med undersøkelse (som fastslår hvor langt på vei du er) og de vil hjelpe deg med søknad om abort som sendes til sykehuset.

Så vil de gi deg en dag hvor du kommer inn på sykehuset og foretar inngrepet, det skal ikke gå lang tid ettersom et slikt inngrep må utføres innen den 12 svangerskapsuken.

Tror ikke dine foreldre behøver å vite noe dersom du ikke ønsker det.

Du kan også ta kontakt med din fastlege og han kan hjelpe deg videre.

Anbefaler deg å ta kontakt med AAN (rådgivningskontor for gravide - tlf.: 22 47 80 20) som er en frivillig organisasjon som kan hjelpe deg før og etter inngrepet, med ulike samtaler og lign. Det kan være bra å snakke med noen om det du opplever nå.

Ønsker deg lykke til og håper dette kan være litt til hjelp.

Skrevet

Hei, har du hørt om AAN (www.aan.no)? Det er en landsdekkende organisasjon hvor alt er gratis og hvor de hjelper de som er kommet i samme situasjon som deg. Der får du råd og veiledning uansett hva du bestemmer deg for.

Hilsen Labbetussi (ikke innlogget)

Gjest Anonymous
Skrevet

hei er aan gratis når man tar abort også???

tusen takk for svar alle sammen

Skrevet

Nei, så lenge du er over 16 år, så trenger ikke foreldrene å vite det. Legene har taushetesplikt. Lykke til :)

Gjest Anonym2
Skrevet

Hei!

Ja, AAN er gratis og de støtter deg uansett hva du bestemmer deg for.

Jeg har selv gått hos dem da jeg ventet barn og var alene med barnet, så jeg vet at de er veldig hyggelige.

Synes du skal ringe dem og høre om hvilke tilbud de har, vet du hvor mange uker du er på vei?

Vennlig hilsen H.

Gjest Anonymous
Skrevet

4 uker så jeg må nok skyndte meg!!! takk for gode svar alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...