Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Halloween er det en overhengende fare for at det blir drittvær hos oss. På formiddagen kommer det ganske sikkert til å pøse ned, mens det på kvelden er en overhengende fare for til dels mye regn. Ungene har allerede nedtelling til den store dagen, men i og med at det i tillegg vil være noe vind, er jeg usikker på om jeg skal sende dem ut på "tigger-runden". Kostymene deres er jo ganske tynne, og selv om man har fullt sett med ull under, så blir det tynt. Føler ikke jeg kan sende dem ut i været som blir, uten yttertøy, men det blir jo svært lite gøyalt å bare stå utenfor dørene i vanlig regntøy og med Halloween-krukka i hånda..... Hva hadde dere gjort? Det er snakk om barn på mellomtrinnet. Et alternativ, som kan gå bra for oss voksne, er selvsagt å kjøpe inn "nok kult godteri" på egenhånd til å kose seg med inne....

Anonymkode: c0a41...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på regnjakke og ull under kostyme, og dra opp jakka så kostymet vises rett før de ringer på? Regn har aldri skadet noen, blir det for kjipt kommer de daffende hjem ;) 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje dere får plass til regntøy under kostyme?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

På Halloween er det en overhengende fare for at det blir drittvær hos oss. På formiddagen kommer det ganske sikkert til å pøse ned, mens det på kvelden er en overhengende fare for til dels mye regn. Ungene har allerede nedtelling til den store dagen, men i og med at det i tillegg vil være noe vind, er jeg usikker på om jeg skal sende dem ut på "tigger-runden". Kostymene deres er jo ganske tynne, og selv om man har fullt sett med ull under, så blir det tynt. Føler ikke jeg kan sende dem ut i været som blir, uten yttertøy, men det blir jo svært lite gøyalt å bare stå utenfor dørene i vanlig regntøy og med Halloween-krukka i hånda..... Hva hadde dere gjort? Det er snakk om barn på mellomtrinnet. Et alternativ, som kan gå bra for oss voksne, er selvsagt å kjøpe inn "nok kult godteri" på egenhånd til å kose seg med inne....

Må jo ha så store og romslige kostymer at det går an å ha ytterklær under. 

Skrevet
8 hours ago, Diamant20 said:

Kanskje dere får plass til regntøy under kostyme?

Dessverre. :( 

Skrevet
8 hours ago, Peonjenta said:

Må jo ha så store og romslige kostymer at det går an å ha ytterklær under. 

Tenkte ikke så langt da jeg kjøpte dem, dessverre. :(

ts

Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at dette ikke feires i vårt hus :) Mindre godteri, mindre tull, mindre søppel og mindre unødvendig forbruk.

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i området går barna runder med klær tilpasset været, og med refleksvest utenpå! Det er mørkt, og vanskelig for bilene å se mørk kledde små (eller store) langs veien. 

Men alle har malte ansikter eller maske på, og gjerne parykker eller hatter også.

Det blir ikke mindre halloween for de som går eller de som mottar, bare fordi barna kler seg etter været. Ingen parter syns det er hensiktsmessig med syke barn etter en halloweenfeiring! :) 

Anonymkode: 726d6...865

• Liker 2
Skrevet

Neste år får du oppfordre dem til å kle seg ut som feks fiskere i full regndress 😉

Anonymkode: eb35b...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...