AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Hei! Er det noen her inne som vil dele erfaring med å få hund med mann på havet? Her jobber han 3 uker på og 3 uker av! Han har alltid hatt lyst på hund, samme her egentlig. Men jeg er litt mer usikker.. Hvordan er det med opptrening av valp, reaksjon når mannen drar/ kommer hjem, alenetid for hunden når man er i 100% jobb (8t arbeidsdag) osv... Dersom det blir hund er det en jakthund vi skal ha. Har ingen barn enda, men blir etterhvert. Tenker derfor det også må være god familiehund. Har en god del familie rundt, så får nok hjelp dersom det er behov for det da! Noen av mine bekymringer med hund er: - At hunden skal få separasjonsangst når mannen reiser på havet. (den blir da vant til å ha selskap 24/7 til plutselig å måtte vøre alene en hel arbeidsdag) - Dersom det blir barn, hvordan skal tiden strekke til? - Ikke mulighet for lange turer hver dag.. Går det bra for hunden da?.. Jeg er EKSTREMT frem og tilbake, for jeg har egentlig alltid ønsket meg hund. Hadde han jobbet hjemme ville det vært enklere.. 😃🙌🏼 Anonymkode: ff5dd...6a7
NancyDrew Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er det noen her inne som vil dele erfaring med å få hund med mann på havet? Her jobber han 3 uker på og 3 uker av! Han har alltid hatt lyst på hund, samme her egentlig. Men jeg er litt mer usikker.. Hvordan er det med opptrening av valp, reaksjon når mannen drar/ kommer hjem, alenetid for hunden når man er i 100% jobb (8t arbeidsdag) osv... Dersom det blir hund er det en jakthund vi skal ha. Har ingen barn enda, men blir etterhvert. Tenker derfor det også må være god familiehund. Har en god del familie rundt, så får nok hjelp dersom det er behov for det da! Noen av mine bekymringer med hund er: - At hunden skal få separasjonsangst når mannen reiser på havet. (den blir da vant til å ha selskap 24/7 til plutselig å måtte vøre alene en hel arbeidsdag) - Dersom det blir barn, hvordan skal tiden strekke til? - Ikke mulighet for lange turer hver dag.. Går det bra for hunden da?.. Jeg er EKSTREMT frem og tilbake, for jeg har egentlig alltid ønsket meg hund. Hadde han jobbet hjemme ville det vært enklere.. 😃🙌🏼 Anonymkode: ff5dd...6a7 Foreldrene mine har hund, der hvor min far jobber samme som din mann. Hunden «faster» de første to dagene hver eneste gang faren min drar på sjø. Sitter ved ytterdøra og er helt fjern. Han forstår nok at han har dratt, og det nå blir en stund til at han kommer hjem. Etter de to første dagene er han tilbake til normalen igjen Når faren min kommer hjem blir han heeelt i hundre, og det er bare da (!) han blir så i fra seg og mister alle hemninger at han faktisk tisser på seg. Roper og uler. Skikkelig pappadalt, med andre ord. Om du ikke har mulighet til turer hver dag så håper jeg dere har en stor hage, eller stort innegjerdet uteområde dere kan slippe han løs på? Velg da iallefall en rase som ikke krever mye fysisk mosjon hver dag.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Takk for svar! Jeg har mulighet for å gå tur, men ikke alltid lange turer i skog og mark. Kan også sette opp en liten løpeline utenfor huset slik at han kan være ute uten tilsyn hele tiden Anonymkode: ff5dd...6a7
Julie Skrevet 28. oktober 2018 #4 Skrevet 28. oktober 2018 Ut i fra jobbsituasjonen du beskriver: vent til dere har fått barn og disse har blitt noen år. Å skulle ta seg av en hund alene (de periodene mannen er på jobb i Nordsjøen), i tillegg til en el flere smårollinger er vanskelig gjennomførbart i praksis. Honnør for at du tenker over sånne moment FØR en ev anskaffelse av hund. Altfor mange hunde omplasseres pga lite gjennomtenkte valg hos eier. 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #5 Skrevet 28. oktober 2018 12 timer siden, Julie skrev: Ut i fra jobbsituasjonen du beskriver: vent til dere har fått barn og disse har blitt noen år. Å skulle ta seg av en hund alene (de periodene mannen er på jobb i Nordsjøen), i tillegg til en el flere smårollinger er vanskelig gjennomførbart i praksis. Honnør for at du tenker over sånne moment FØR en ev anskaffelse av hund. Altfor mange hunde omplasseres pga lite gjennomtenkte valg hos eier. Signerer. Her har vi hund, 2 voksne og 3 barn. Tiden strekker ikke til. Dei tre lufteturen og den timen med tur hunden har krav på blir alt for ofte en joggetur på 30 min Anonymkode: 7ae08...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå