AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 For en stund siden så jeg en gutt i gata kaste en liten kniv etter et annet barn (de er i 8-10 år alderen). Gutten som kastet kniven har etter hva jeg vet blitt mye mobbet både av ungene i gata og på skolen. Familien med barnet som blir mobbet har blant annet fått knust postkassen og en dag fortalte gutten meg at sykkelen hans hadde blitt sparket i stykker på skolen hvor det virker som ingenting skjedde videre fra skolen side. Uten at jeg vet så mye om det er det også sykdom familien og kustusen på gutten er ganske hard. Vil dere si dette er en alvorlig situasjon og er det noe som bør gjøres? Anonymkode: 0efae...fcb
Gjest BearMama Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 Selvsagt er det alvorlig. Her ville jeg faktisk blandet meg inn og tatt en prat med foreldrene i første omgang for å høre hva de vet om situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 2 minutter siden, BearMama said: Selvsagt er det alvorlig. Her ville jeg faktisk blandet meg inn og tatt en prat med foreldrene i første omgang for å høre hva de vet om situasjonen. Ja, en prat er nok absolutt det beste. Fikk ikke med i stad at gutten som kastet kniven ble plaget av den andre. Synes hele livssituasjonen for gutten virker ille. Anonymkode: 0efae...fcb
Gjest BearMama Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, en prat er nok absolutt det beste. Fikk ikke med i stad at gutten som kastet kniven ble plaget av den andre. Synes hele livssituasjonen for gutten virker ille. Anonymkode: 0efae...fcb Godt mulig de ikke vet hvor ille det er. For guttens skyld er det bedre dess flere som hjelper han så ham får en bedre hverdag. Om en daglig tortureres avsender barn så kan hvem som helst klikke til slutt så dette må tas på alvor asap. Hold oss oppdater når du har pratet med foreldrene da 😊
Gruselgrafs Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 I slike tilfeller som dette bør mobbeofferet bli oppfordret til å ta igjen med de midler han kan stille opp med. Blir man mobba så er eneste motmiddelet å sette seg i respekt. Ja, jeg snakker av erfaring!.
Gruselgrafs Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 Akkurat nå, Gruselgrafs skrev: I slike tilfeller som dette bør mobbeofferet bli oppfordret til å ta igjen med de midler han kan stille opp med. Blir man mobba så er eneste motmiddelet å sette seg i respekt. Ja, jeg snakker av erfaring!.
Gjest BearMama Skrevet 28. oktober 2018 #7 Skrevet 28. oktober 2018 8 timer siden, Gruselgrafs skrev: I slike tilfeller som dette bør mobbeofferet bli oppfordret til å ta igjen med de midler han kan stille opp med. Blir man mobba så er eneste motmiddelet å sette seg i respekt. Ja, jeg snakker av erfaring!. Ikke ved å kaste kniv etter andre unger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå