Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi prøvd å å bli gravide i 5 mnd.. men jeg føler liksom ikke at vi har prøvd "nok" da vi har bare sex 2- 3 ganger i mnd og jeg prøver å treffe på eggløsningsuka. Jeg har en app som heter flo som jeg bruker, hvor jeg registrerer menstruasjonen og div. Vet ikke helt om den er helt korrekt heller. Jeg og sambo har vært sammen i mange år.. og sexen har dabbet litt av med årene. Nå som jeg vil bli gravid,  må vi ha sex ofte og det ser ut til å være et problem for sambo. Da han synes jeg maser og han føler seg presset og at sexen må skje naturlig. (Nå må det sies at han også har lyst på barn). Jeg kjenner jeg mister tålmodigheten, og jeg begynner å bli drittlei sambo. Jeg trodde ikke det skulle bli noe problem å spørre en mann om sex liksom.. Hver måned må jeg spørre ham om han vil ha sex med meg eller jeg prøver å kose og hinte at jeg vil ha sex. Jeg er så drittlei at jeg holder på å sprekke.  Jeg kommer jo ikke til å bli gravid før om to år hvis vi holder på i dette tempoet! Er det flere som har det slik? jeg er i midten av tredveårene.

Anonymkode: 3a161...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde sex 3 ganger rundt eggløsning og ble gravide med en gang. Hvis du timer så burde det holde.

Hvis det er så vanskelig å få til så vil jeg anbefale eggløsningstester. På den måten så er du ihvertfall sikker 😊

Anonymkode: 9d814...1e8

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ha barn med en mann du tydelig vis ikke har noe godt forhold til og som ikke vil ha sex med deg?

Anonymkode: 95415...271

• Liker 24
Skrevet

Han vil ha sex meg meg sier han og vi har jo sex. Men ikke ofte nok. men tror han sliter litt med prestasjonsangst og press.

Skrevet

Det som skjer i dette forholdet ditt er noe som ofte skjer i mange forhold, dere har vært sammen i  lang tid, og sexen dabber av. Dette er limet i forholdet, og når det blir borte blir dere ekstremt sårbare. Om du så får barn med vedkommende kan du da leve videre med det? Er det fare for at han leter etter andre? Det er et faresignal i ethvert forhold faktisk.

Skrevet

Vel du får si til han at om han vil ha barn så må dere ha sex oftere. Det er jo ikke noe enten eller.

Anonymkode: 78924...832

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har vi prøvd å å bli gravide i 5 mnd.. men jeg føler liksom ikke at vi har prøvd "nok" da vi har bare sex 2- 3 ganger i mnd og jeg prøver å treffe på eggløsningsuka. 

Har alltid sett for meg at folk som vil ha barn har sex flere ganger om dagen. 

Anonymkode: f78b7...f3a

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ha sex meg meg sier han og vi har jo sex. Men ikke ofte nok. men tror han sliter litt med prestasjonsangst og press.

Jeg var litt kjapp med å konstatere at dere har vært lenge sammen, stemmer det? Om det er saken, hvordan kan han da ha prestasjonsangst i et forhold der man er trygg på hverandre?

• Liker 3
Skrevet

1. Ikke forfør ham etter kalenderen. Det er usexy.

2. Ikke fortell ham når du har eggløsning. Det er usexy og gir prestasjonsangst. 

3. Forfør ham et par-tre ganger i uka. Det er sexy. 

Anonymkode: 28c87...e00

• Liker 11
Skrevet

Det er helt vanlig at man får "avsmak" for sex når man føler man må - det er ikke spesielt sexy å pule på kommando for å få baby. Her brukte vi eggløsningstester + appen Natural Cycles og det gikk på første forsøk.

Kjenner flere som har brukt laaaang tid på å bli gravide og når de endelig fikk slappet av/ga faen så satt det. 

Anonymkode: 173fc...901

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vi prøvd å å bli gravide i 5 mnd.. men jeg føler liksom ikke at vi har prøvd "nok" da vi har bare sex 2- 3 ganger i mnd og jeg prøver å treffe på eggløsningsuka. Jeg har en app som heter flo som jeg bruker, hvor jeg registrerer menstruasjonen og div. Vet ikke helt om den er helt korrekt heller. Jeg og sambo har vært sammen i mange år.. og sexen har dabbet litt av med årene. Nå som jeg vil bli gravid,  må vi ha sex ofte og det ser ut til å være et problem for sambo. Da han synes jeg maser og han føler seg presset og at sexen må skje naturlig. (Nå må det sies at han også har lyst på barn). Jeg kjenner jeg mister tålmodigheten, og jeg begynner å bli drittlei sambo. Jeg trodde ikke det skulle bli noe problem å spørre en mann om sex liksom.. Hver måned må jeg spørre ham om han vil ha sex med meg eller jeg prøver å kose og hinte at jeg vil ha sex. Jeg er så drittlei at jeg holder på å sprekke.  Jeg kommer jo ikke til å bli gravid før om to år hvis vi holder på i dette tempoet! Er det flere som har det slik? jeg er i midten av tredveårene.

Det er fryktelig slitsomt den prøvetiden til det endelig klaffer. Nå er det over 40 år siden jeg gikk igjennom det samme, men det var strevsomt alltid å måtte tenke på sex. Det er ikke akkurat spennende når en vet at en skal prestere og prestere kveld etter kveld. Vi ble nesten uvenner i perioder, for det eneste jeg ville var å bli gravid, så jeg kunne slippe pliktsex måned etter måned. Spontaniteten forsvinner jo i denne tiden. Må legge til at det å få barn var hans største ønske i verden.
Har du sjekket at alt er i orden med dere begge? Da tenker jeg på nok egg og aktiv sperm?
Ikke mist motet, det er en tung tid denne prøvingen.
Lykke til! :smilyblomst:

Skrevet

Man MÅ ikke ha sex ofte for å bli gravid. Jeg ble gravid med samboeren min mens vi fortsatt hadde et avstandsforhold. Hadde derfor sex ca fire ganger i mnd. Gjelder å treffe riktig :) 

Ikke stress han. Ikke nevn noe om eggløsning, graviditet og baby for han, dere har jo allerede blitt enige om at dere prøver på barn, så forfør han heller som vanlig, kos dere og la det stå til. Pliktsex er ikke sexy. Fem måneder er faktisk ikke lang tid, og ikke noe å stresse over. De fleste bruker lenger tid enn det :) 

Anonymkode: 77736...018

• Liker 4
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen... vi har prøvd i over ett år og det er grense på hvor spontant det skal være....Hei Pliktsex..

dritt lei! 

Anonymkode: 5073d...fc3

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd eggløsningstester? Det er kanskje lettere å prøve "bare" 2-3 ganger hvis man faktisk vet at man har eggløsning og ikke bare gjetter utifra en app?

Anonymkode: 71fba...b92

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Ikke forfør ham etter kalenderen. Det er usexy.

2. Ikke fortell ham når du har eggløsning. Det er usexy og gir prestasjonsangst. 

3. Forfør ham et par-tre ganger i uka. Det er sexy. 

Anonymkode: 28c87...e00

Dette! :). Skulle skrive noe lignende. Ingen liker å ha sex kun fordi de må eller bør.

Skrevet

Det er normalt at sexen dabber av etter noen år. Når man har "fri tilgang" på sex, er det ikke lenger like interessant, og andre følelser (som å være sliten, trøtt osv) får større plass. Det er mer naturlig å være gira på sex når man ikke vet når neste gang blir. Så lenge man har sex noen ganger i måneden, så syns jeg ikke det høres ut som sexlivet deres er i krise, som noen andre antyder her.

Jeg er allikevel litt bekymret for kombinasjonen av alderen din og hvor sjeldent dere har sex, hvis dere ønsker dere barn. Fruktbarheten går bare nedover fra rundt 30, og enda mer etter midten av 30-årene. Jeg foreslår som noen andre også gjorde, at du bør kjøpe eggløsningstester. Ellers syns jeg du bør snakke med samboeren din om alvoret av høy alder + lite sex. Det hadde kanskje ikke vært krise hvis du var 10 år yngre, men nå risikerer dere å ikke kunne bli foreldre i det hele tatt. 

Anonymkode: 28f35...f0a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det fremstår ikke særlig egnet til å tenne flammene i ovnen dette her. Du virker litt egosentrisk/sjefete rundt dette, noe som kanskje er en del av problemet? 

I stedet for å fokusere på graviditet og planene rundt dette - fokuser på hans nytelse, prøve nye ting og generelt la han få følelsen på å ha styringen. Dette er stort sett ting som gir gehør hos de fleste menn ( i alle fall hos meg selv). Poenger er jo at sex avler sex, så hvis du vil ha mer aktivitet når appen slår alarm er det greit at det skjer litt mellom slagene også.. Og skal aktiviteten opp er det nødvendig at det ikke bare skal være 20x misjonæren i sengen.. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Det som skjer i dette forholdet ditt er noe som ofte skjer i mange forhold, dere har vært sammen i  lang tid, og sexen dabber av. Dette er limet i forholdet, og når det blir borte blir dere ekstremt sårbare. Om du så får barn med vedkommende kan du da leve videre med det? Er det fare for at han leter etter andre? Det er et faresignal i ethvert forhold faktisk.

Er det limet i forholdet?... Eh?? 

Anonymkode: 93839...da8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det limet i forholdet?... Eh?? 

Ja sex er faktisk det, om dette mangler så skal jeg garantere det i alle normale forhold vil det før eller senere ende med brudd. Det er nok noen få unntak blant eldre som har levd sammen veldig lenge, men det er unntakene.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Ja sex er faktisk det, om dette mangler så skal jeg garantere det i alle normale forhold vil det før eller senere ende med brudd. Det er nok noen få unntak blant eldre som har levd sammen veldig lenge, men det er unntakene.

Vel må fortelle deg at alle mennesker er ikke like. 

Anonymkode: 93839...da8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...