Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet i et vikariat som snart går ut. Jeg er avhengig av å få gode referanser fra jobben og tror folk er fornøyde med den jobben jeg gjør. I løpet av vikariatet har jeg hatt uflaks og vært sykemeldt flere ganger grunnet feber, omgangssyke og nå på slutten en operasjon. Arbeidet har blitt tilrettelagt på papiret i samarbeid med sjefene på avdelingen. Problemet er at det ikke er det i praksis.

Jeg kommer i situasjoner på jobben som gjør at jeg ikke kan følge tilretteleggingen. Jobber i psykiatrien og det oppstår situasjoner som gjør at jeg blir redd for at jeg en dag må reopereres. Jeg går altså rundt og er redd på jobb. Jeg er også treigere til å utføre oppgavene mine, noe som gjør at jeg ikke rekker å ta pauser. Vikariatet går ut om en måneds tid, men jeg lurer på om jeg bør sykemelde meg pg si opp. Har 14 dagers oppsigelsestid. Hva tenker dere? Vil helst fullføre jobben. Vil ha gode referanser og vet at de vil ha problemer med å finne en erstatter på jobben. Samtidig så vurderer jeg å gå av bussen hver dag på vei til jobb. Er ubehagelig med utagerende pasienter når jeg så vidt har styrke til å åpne en dør

Anonymkode: b84c1...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel uansett ikke forvente så gode referanser hvis du har vært syk/sykemeldt store deler av vikariatet. 

Anonymkode: 1855c...e44

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel uansett ikke forvente så gode referanser hvis du har vært syk/sykemeldt store deler av vikariatet. 

Anonymkode: 1855c...e44

Ja. Har vært så opptatt av å være så flink som mulig så det er kjedelig å ha så mye uflaks... Men er redd for at de sier noe negativt om jeg slutter. Tok denne jobben fordi den gir meg et fortrinn mot en annen jobb. Har egentlig vært veldig trivelig på jobb fram til jeg ble sykemeldt for siste gang

Skrevet

Man står løpet ut.Ellers får du ikke gode referanser.

Anonymkode: 01163...df9

• Liker 2
Skrevet

Hvis du først har «overlevd så lenge» ville jeg stått løpet ut nå om det bare er snakk om 1 måned

Anonymkode: f74f5...bec

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville tenkt på meg selv og min egen helse i en slik situasjon. Har du kanskje en kollega som kan være referansen din dersom du tror lederen din vil gi deg mindre gode anbefalinger?  

Siden du har så kort oppsigelsestid trenger du jo ikke å sykemelde deg først, men heller si opp? 

Skrevet

Som en som selv arbeider i psyk har jeg full forståelse for ubehaget du føler på. Når det er sagt er det veldig dårlig reklame for deg selv å gå sykemeldt siste del av vikariatet, og ikke minst vitner det om lav arbeidsmoral når du er friskemeldt av legen din. jeg ville definitivt bitt tenne sammen og aldri tatt en jobb i en så sårbar sektor seg helsevesen igjen hvis din løsning på problemer er sykemelding. Skader er desverre en del av risikoen når du jobber i psykiatri, det er en grunn til at vi er der for dem. 

Hilsen en som biter tennene sammen fra tid til annen. 

Anonymkode: 6f912...522

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg ville tenkt på meg selv og min egen helse i en slik situasjon. Har du kanskje en kollega som kan være referansen din dersom du tror lederen din vil gi deg mindre gode anbefalinger?  

Siden du har så kort oppsigelsestid trenger du jo ikke å sykemelde deg først, men heller si opp? 

Det er veldig avslørende når det kommer referansen fra kollegaer istedenfor sjefen. 

Tar heller en ærlig referanse fra en sjef enn at arbeidstaker ikke turt å stå for referansen gjennom å be en kollega.

Anonymkode: 46432...34e

• Liker 1
Skrevet

Har du en ny jobb som står og venter på deg etter at du sier opp? Hvis ikke venter vel tre måneders karantenetid på dagpenger.

Du bør gi beskjed til sjefen din om at tilretteleggingen faktisk også skal skje i praksis, og at det ikke er tilfellet per dags dato.

Anonymkode: 83587...bcf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig avslørende når det kommer referansen fra kollegaer istedenfor sjefen. 

Tar heller en ærlig referanse fra en sjef enn at arbeidstaker ikke turt å stå for referansen gjennom å be en kollega.

Anonymkode: 46432...34e

Jeg brukte selv kollega som referanse da jeg søkte ny jobb tidligere i år. Min leder hadde ikke vært til stedet det jeg utførte mine arbeidsoppgaver, mens denne kollegaen var en jeg samarbeidet med hver dag. Det ble ikke stilt spørsmål ved den begrunnelsen.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en som selv arbeider i psyk har jeg full forståelse for ubehaget du føler på. Når det er sagt er det veldig dårlig reklame for deg selv å gå sykemeldt siste del av vikariatet, og ikke minst vitner det om lav arbeidsmoral når du er friskemeldt av legen din. jeg ville definitivt bitt tenne sammen og aldri tatt en jobb i en så sårbar sektor seg helsevesen igjen hvis din løsning på problemer er sykemelding. Skader er desverre en del av risikoen når du jobber i psykiatri, det er en grunn til at vi er der for dem. 

Hilsen en som biter tennene sammen fra tid til annen. 

Anonymkode: 6f912...522

Problemet er at jeg fikk en kneskade og har fått beskjed om at om det skjer noe en gang til så vil sannsynligvis ikke kneet bli bra igjen. Merker at jeg er redd rundt pasientene og jeg beveger meg sakte rundt. Er veldig ufokusert også. Jobber i bolig hvor flere har utøvd vold tidligere 

Skrevet

Merker at de andre ansatte ser på meg som en byrde nå og. Hukommelsen er jævlig. Vi hadde en voldsom situasjon og jeg trodde den skjedde dagen før da jeg skulle gi rapport så tok den ikke med

Skrevet

Det som også er dumt er at jeg har friår og dette er den første jobben jeg har hatt. Derfor er referansene viktige, men jeg går også rundt og føler at jeg snart kommer til å gjøre en feil eller at noe blir gjort mot meg. Kroppen er i konstant beredskap og jeg sover 2-4 timer hver natt. Vet ikke om jeg klarer det så mye lengre 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...