Gå til innhold

Når blir mensen regelmessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan det var for meg selv... Annet enn at det gikk over et halvt år mellom første og andre gang... 

Datteren min fikk for første gang i vår og har hatt sen to ganger etter det. Hun spør meg hvor lang tid det er vanlig at det tar før dne blir regelmessig, men jeg hadde ikke noe godt svar... Noen som husker hvordan det var for dem selv, eller for evt døtre? 

Anonymkode: 9a9c1...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være uregelmessig de første par årene, det varierer fra jente til jente😊

Anonymkode: 27b84...c20

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er veldig individuelt - mange voksne kvinner har uregelmessig mens også.

Det er i alle fall helt vanlig at den er uregelmessig de første årene.

Selv fikk jeg ganske regelmessig mens med én gang.

Skrevet

Eldste jenta her fikk mensen første gang i fjor vinter, 11 år gammel. Har hatt den regelmessig siden, 28 dager mellom. Har gått fra å være flatbrystet til en b-cup på 1 år. 

Anonymkode: e51f4...768

Skrevet

Jeg fikk mens da jeg var 13. Da jeg var 18 var jeg så lei av kraftige blødninger og veldig uregelmessig syklus (fra 20 dager til 3 mnd imellom), så jeg begynte på p-piller. Da ble syklusen dønn regelmessig, og blødningene mindre. Endelig kunne jeg planlegge hverdagen litt uten å være redd for å helt plutselig begynne å blø!

Da jeg sluttet på p-piller i slutten av 20-årene (for å bli gravid) hadde jeg regelmessige sykluser på 42 dager. Altså lange, men regelmessige.

Anonymkode: 117cf...78d

Skrevet

Det er veldig individuelt. Mellom første og andre gang jeg fikk gikk det nesten et år, men etter det kom den faktisk regelmessig hver femte uke. Hadde syklus på 35 dager helt til jeg begynte på p-piller, så det er nok min normale syklus

Anonymkode: 52387...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...