Gå til innhold

Er det noen som er gode på lovverk? Arbeidsledighetstrygd.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter med å jobbe turnus, følger med på stillinger hele tiden, men finner ingen jobb som er dagtid. (Er sykepleier)

Har prøvd å starte for meg selv, men må jobbe rundt 50% ved siden av for å klare meg. Har nå sagt opp deler turnusstillingen min for å lette på presset. 

Om jeg sier opp, vil jeg da få arbeidsledighetstrygd etter 3. mnd? Hvordan er det da å jobbe som selvstendig næringsdrivende? 

Endret av Anonymest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du vil få dagpenger etter 3 mnd, men ikke hvis du er selvstendig næringsdrivende. Du må være arbeidsledig. 

Anonymkode: a3234...797

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke dagpenger hvis du er selvstendig næringsdrivende. Det er ikke slik at man kan leve av dagpenger samtidig som man jobber for å bygge opp egen bedrift. 

Anonymkode: c9805...8aa

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke dagpenger hvis du er selvstendig næringsdrivende. Det er ikke slik at man kan leve av dagpenger samtidig som man jobber for å bygge opp egen bedrift. 

Her tar du feil :) man kan få dagpenger under etablering. Snakk med ditt lokale NAV-kontor, TS! De elsker når folk vil starte for seg selv (og lager flere arbeidsplasser) :) 

du kan lese litt selv om det her https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/dagpenger-og-etablering-av-egen-virksomhet--347271

Anonymkode: e2479...164

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må folk kommentere når de ikke har peiling på hva de snakker om? 🙄

Anonymkode: 71ec8...0f7

Gjest COSL Innovator
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk kommentere når de ikke har peiling på hva de snakker om? 🙄

Anonymkode: 71ec8...0f7

Nå har ikke jeg gitt noen svar til hi, men hvorfor kan ikke du svare da siden du tydeligvis vet svaret?

TS ble helt garantert sikkert ikke noe klokere av ditt bidrag hittil 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...