Gå til innhold

Det er funnet rottegift i nabolaget, haddde dere sluppet ut katten likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabokatten døde her om dagen pga rottegift :( Er visst en hund som er skadet og. Jeg vet ikke om det er noen som har lagt ut på pur f eller hva, det lå visst en halvfull boks med kattemat ved garasjene her. Uvisst om det har noe med saken å gjøre.

Men, saken er at jeg har en liten katt på 9 mnd som såvidt har begynt å gå ute, og han maser sånn om å få ta seg en tur ut. Jeg er livredd for at det samme skal skje med han, for han spiser jo alt han kommer borti. Han går aldri langt, han er bare på plenen ved balkongen min foreløpig. Rottegiften ble funnet noen hundre meter unna. 

Hadde dere sluppet han ut likevel? Og bare håpet på det beste? 

Anonymkode: 9de50...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg hadde aldri sluppet ut katten! 9 mnd er en liten pus som egentlig ikke burde vert ute alene enda. 

I nabolaget mitt døde 5 katter (som vi vet om) av rottegift. Det er en grusom død. Var helt grusomt! Heldigvis var min pus en eldre katt som var sær på hva hun puttet i munnen. Hun var den eneste som overlevde av alle nabokattene. 

Anonymkode: 86b7a...526

• Liker 6
Skrevet

Hadde ikke sluppet han ut alene. Ta han med ut i bånd, det er bedre enn ingenting. :)

Anonymkode: d743c...f54

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg hadde aldri sluppet ut katten! 9 mnd er en liten pus som egentlig ikke burde vert ute alene enda. 

I nabolaget mitt døde 5 katter (som vi vet om) av rottegift. Det er en grusom død. Var helt grusomt! Heldigvis var min pus en eldre katt som var sær på hva hun puttet i munnen. Hun var den eneste som overlevde av alle nabokattene. 

Uff det er så trist :( Min lillegutt er veldig flink og jeg kan se han fra balkongen. Men så vet man jo aldri om det er lagt ut mer rottegift her.. Saken blir politianmeldt forresten, ikke sikkert det hjelper men. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff det er så trist :( Min lillegutt er veldig flink og jeg kan se han fra balkongen. Men så vet man jo aldri om det er lagt ut mer rottegift her.. Saken blir politianmeldt forresten, ikke sikkert det hjelper men. 

Så bra det blir politianmeldt. :)

Nå vet jeg ikke hvordan du bor. Men her jeg bor kan barn finne på å ta med seg katter hjem. Og når de er så små katter så finner de ikke veien hjem selv. Bare en tanke, selv om pusekatten din er flink og holder seg rundt hjemmet :)

Bånd er grei løsning hvis han blir for urolig og vil ut. Ellers hadde jeg holdt han hjemme og aktivisert han inne. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra det blir politianmeldt. :)

Nå vet jeg ikke hvordan du bor. Men her jeg bor kan barn finne på å ta med seg katter hjem. Og når de er så små katter så finner de ikke veien hjem selv. Bare en tanke, selv om pusekatten din er flink og holder seg rundt hjemmet :)

Bånd er grei løsning hvis han blir for urolig og vil ut. Ellers hadde jeg holdt han hjemme og aktivisert han inne. 

Jeg bor i et blokk-område i Oslo. Er masse skog og fine uteområder her, så jeg skjønner godt han elsker å være ute. Er mange katter her og, men i dag har jeg ikke sett en eneste katt ute.. Så det virker som flere er redde for kattene sine. 

Han har sluttet å mase nå så jeg får bare leke med han og gi han noe godt å kose seg med tenker jeg :) Den andre katten min vil ikke ut i det hele tatt så da har han noen å leke med. 

Lurer på hva som er galt med de som setter ut rottegift.. har forøvrig aldri sett en eneste rotte her. 

Skrevet

9mnd gammel hannkatt ble drept av en annen katt her i området. Så det er også noe å tenke på 🙈

De som gjør slike ting må det være noe galt med. Jeg forstår ikke hvordan logikken med å pine uskyldige dyr (og mennesker) skal være positivt for utviklingen til oss mennesker videre. Vi lever av dyr, det har vi alltid gjort. Det å drepe og pine bare for gøy viser at det er noe feil med hjernen mener jeg.. :kjempesinna:

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så forferdelig. 

Anonymkode: daaa6...d3e

Skrevet

Ville prøvd lære katten til å gå i båpnd og gjort det en periode til rottegiftfaren var over. Er sikkert videoer på youtube om hvordan lære katten gå i bånd

Anonymkode: 34247...c4b

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville prøvd lære katten til å gå i båpnd og gjort det en periode til rottegiftfaren var over. Er sikkert videoer på youtube om hvordan lære katten gå i bånd

Anonymkode: 34247...c4b

Har prøvd flere ganger men han nekter. Han legger seg bare ned og prøver desperat å komme seg ut av selen. Den andre katten liker å gå tur da. Er bare så synd at man ikke kan slippe ut dyr i fare for rottegift av alle ting.. lurer på hva slags diagnose de har som oppfører seg sånn. Møkkafolk. 

Skrevet

Katten må få belønning når den får på seg bånd, ellers går det aldri å lære opp. Gi den snacks, kos, og bær ham ut i båndet så han blir distrahert av morsomme ting. Fortsett til han assosierer båndet med positive ting. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd flere ganger men han nekter. Han legger seg bare ned og prøver desperat å komme seg ut av selen. Den andre katten liker å gå tur da. Er bare så synd at man ikke kan slippe ut dyr i fare for rottegift av alle ting.. lurer på hva slags diagnose de har som oppfører seg sånn. Møkkafolk. 

Jeg lærte katteunger å gå i bånd.
Først og fremst, de er ikke hunder. 
Ikke prøv å dra de etter deg.
La de rulle rundt, det vil føles ganske unaturlig til å starte med. 
Jeg trengte ikke bruke godbiter, men lot de vende seg til det. Start først ti til femten minutter. 
La katten få gå med det innendørs. 
Pass på at de ikke er festet for stramt, da dette fører til at de faller sammen, det minner om følelsen når mor løfter dem, så viktig at det ikke er for stramt med nakken. 

Bare vær der og vær en trygghetsperson for pussen. 
Når du endelig tar ut pus, la pus gå hvor pus vil, ikke styr pus annet en unna trær og vei. 
Se på personligheten til pus. 
Den mest sjenerte jeg hadde var redd for å gå ut, så jeg tok all verdens tid til å la henne oppleve verden. ^_^

Siden jeg hadde flere kattepuser som krisehjem, så pleide jeg å gå tur med dem og la vinduet være litt på gløtt.
Så kom vi rundt hjørnet så lille pus søskene sitt og kunne leke litt igjennom det åpne vinduet. 
Gikk en tur med søsteren etterpå så de begge fikk oppleve ting. :) 

Det er veldig kos å se pus få selvtillit i bånd. 
Jeg tok meg tid til å lære dem navn og om hvordan veien var. 
Ikke gå på veien når biler er der, og stå i ro av veien til bilen har passert, dette for å lære puss litt vei vet. :P 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...