Gå til innhold

Pynting av kirke

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan ordner dere pynting av kirken hvis dere ikke er første brudepar ut? Skal dere legge mye i pyntingen av kirken?

Videoannonse
Annonse
Gjest carina81-ikke innlogget
Skrevet

Vi skal prate med de andre parene som skal gifte seg samme dag, og avtale med de å pynte sammen. Er ikke tid til å pynte før på nytt mellom vielsene,så det blir nok det beste. :)

Skrevet

Vi hadde to oppsatser oppe ved trappene før alteret og roser langs benkeradene. Fikk hun som laget blomsteroppsatsene til å fikse det rett før gjestene skulle gå inn (hun møtte bare litt tidligere) og så fikk hun hjelp til å ta med seg alt ut etterpå.

Har man blomstene stående klart tar det jo ikke så lang tid å sette det på plass.

Skrevet
Vi hadde to oppsatser oppe ved trappene før alteret og roser langs benkeradene

Roser langs benkeradene hørtes fint ut. Hadde dere da roseblader på gulvet, eller roser festet i selve benken?

Skrevet

Blir veeeeeldig lite pynt i kirken.

Har ikke fått høre at det er noen andre vielser i kirken samme dag, så da blir det ingen å dele kostnaden med.

Har heller ikke lyst til å legge mange blanke kroner på blomster som jeg aldri ser igjen.

Har vært i fire bryllup senere år, og husker ikke kirkepynten i noen av dem... :wink:

Vurderer å pynte med friskt bjørkeris - siden vielsen er 14. mai - som jeg i så fall ber mine foreldre ta med. De kommer utenbys fra, og det blir lettere for dem å finne slikt enn for meg.

Har kontaktet kirken og spurt om de har vaser e.l. til utlån, eller om jeg må stille med slikt også selv.

I tillegg skal jeg gifte meg i en stooor kirke - Oslos største - og jeg er redd det blir bedre med ingen pynt enn litt smått helt foran.

Må ta kirken i nærmere øyesyn før den store dagen, og bestemme det da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tok kontakt med de to andre parene som skulle gifte seg samme dag, og vi ble enige om hva vi ville ha. Vi valgte å ha blomster på annenhver benkerad nedover, to store oppsatser på alteret og to digre krukker med bjerkeris og norske flagg i uten på kirketrappen, siden vi giftet oss i mai. Stemningsfullt og flott :wink:

Kostnadene ble på femtenhundre kroner, delt på tre par.

Skrevet

vi skal ha 2 store oppsatser oppe ved alteret. tror det blir kjempefint. :P

Skrevet

Vi er første par ut av totalt to vielser den dagen. Har allerede vært i kontakt med det andre paret. Ingen av oss har lyst å bruke mye penger på blomster, vi synes kirken er så pen i seg selv. Men noe skal vi ha, det blir enkelt og stilrent, bare hvite blomster i vaser tenker jeg. Regner med at kirken har vaser til disposisjon og så kjøper vi inn blomstene på f.eks Mester Grønn, tror jeg. Regner med at vi pynter kvelden før.

Skrevet

Synes det er brudeparet som skal stråle og pynte kirka på bryllupsdagen... :)

Tror nok vi vil velge to oppsatser som henspeiler på brudebuketten - hvite roser - øverst ved alteret i høye vaser. Vi er alene i kirka den dagen og skal gifte oss på en liten plass, så det er liten sannsynlighet for at flere skal gifte seg samme dag....så det blir ingen å dele kostnadene med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...