AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg er kvinne i midten av 30 årene. Jeg har en mastergrad men som jeg brukte for lang tid på. Karakterene er midt på treet. Ble ferdig utdannet midt i den verste oljekrisen og opplevde at det var nærmest umulig å få jobb...bare det å komme på intervju var ekstremt vanskelig. Så da ble hullet på cven min større og større... Det er ingenting galt med meg, jeg er aldri syk, jeg lærer fort, er smart og vet jeg kan være en ressurs i det norske arbeidslivet. Men ingen vil gi meg en sjangs... jeg har aldri nok erfaring, men ingen vil gi meg den erfaringen heller. Livet mitt står på stedet hvil på alle plan og jeg sliter nå med store depresjoner (har aldri hatt før) . Jeg opplever til stadighet å våkne om natta med hjerteklapp og pusteproblemer pga situasjonen jeg er i. Jeg unngår alle sosiale settinger for å unngå å møte kjente. Jeg har mistet nesten alle mine venner pga dette. Jeg unngår å gå i butikken i travle perioder. Jeg orker ikke å stå der med lua i hpnda og fortelle at jeg er fortsatt arbeidsledig.... jeg føler meg som en komplett taper. Jeg har en snill ektemann og en nydelig sønn på 2 år. Men jobb situasjonen overskygger alt. Jeg finner ingen glede i livet lenger... Er det noen som har tips til å komme seg ug av situasjonen?? Jeg føler jeg har prøvd alt Anonymkode: fb232...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg er faktisk i ganske lik situasjon selv. Er i begynnelsen av 30-åra, har brukt ekstremt lang tid på en Master (var helt feil Master for meg, jeg burde ha byttet etter første semester...), og var først utdannet i oljekrisen. Mitt tips er egentlig å ta hvilken som helst jobb, slik at du tjener penger og får referanser, og så høre med relevante selskap / firma om de er interesserte i å ha deg som praktikant. Da får du kanskje 1 dag i uka der du får jobbet med relevante ting, og kan vise hva du er verdt. Etter 6-12 mnd. så kan det hende at de er villige til å gi deg mer arbeid. Det var slik jeg gjorde de. Jobbet all slags "drittjobber" via vikarbyrå 4 dager i uken, mens jeg hadde praktikantjobb ved et teknisk firma 1 dag i uken. Jeg spurte ikke om noe lønn, men ble etterhvert tilbudt det. De fleste selskap vil ikke tape noe på en slik ordning. Anonymkode: 9a66f...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg føler med deg, er for tiden arbeidsledig selv og på tross av at jeg både har master og flere års erfaring er det ekstremt vanskelig å få jobb. Ettersom du er i midten av 30-årene antar jeg at du har erfaring fra før du begynte på utdanningen? Er det noe av dette du kan bygge videre på? Og du, hvis du har et barn på 2 år er det ikke rart at du brukte lenger tid på studiene, da har du vel hatt et års permisjon imellom der også? Skriv gjerne det på CV-en. Bor du i en stor eller liten by? Hvis sistnevnte kan det kanskje være nødvendig å utvide det geografiske området litt, bare så du får en fot innenfor. Mange kontorjobber i dag gir mulighet for å ha hjemmekontor eller ta igjen arbeid på kveldene hjemme, kanskje dette kan være en mulighet hvis du får jobb et stykke unna der du bor? Anonymkode: 883cb...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå