Gå til innhold

"Kan venninnen min bli med?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne, la oss kalle henne Solveig. Solveig og jeg har vært venner lenge, siden barneskolen og vi er nå midt i tjueårene og de senere årene så har vi begge fått andre venner som vi henger oftere med enn hverandre. Men nå har vi bestemt oss for å bli flinkere til å ta initiativ og vi skal ha jentekveld i kveld med pizza og noen øl. Noe vi alltid gjorde før! Det er bare fire timer til hun kommer og nå fikk jeg melding hvor hun spør om en venninne av henne kan bli med. Jeg kjenner det irriterer meg. 

Solveig og jeg har som jeg skrev, nye venner også. Hun har blant andre denne nye venninnen som hun har kjent noen år og som jeg har møtt ett par ganger. Hun er ok så det er ikke hun som er problemet her. Det som irriterer meg er faktisk det at når Solveig har jentekveld med denne venninnen, la oss kalle henne Andrea, så blir jeg aldri invitert. Ikke en gang om jeg hinter om det eller spør om vi kan møtes på byen. Jeg føler faktisk at Solveig alltid spør om hun kan invitere andre venner til meg når jeg er vertinnen for jentekvelden, men aldri om hun skal til andre. 

Har jeg urimelig reaksjon? Hva bør jeg svare? 

Anonymkode: 04a2a...c05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvor gode venner er dere egentlig om hun aldri inviterer deg på noe? At hun alltid inviterer MED seg noen betyr jo at hun ikke ønsker å komme i utgangspunktet; det tror jeg dessverre. 

Du bør nok vurdere om dette er noe å bruke tid på videre i livet.

Anonymkode: 893dc...e1a

• Liker 20
Skrevet (endret)

Du skriver bare nei, ikke i kveld. Blir det spørsmål om hvorfor ikke, så spør du bare tilbake: Hvorfor skal jeg invitere TY==?=) (venninnes navn), når du ikke inkluderer og inviterer meg når du inviterer Andrea, og jeg har aldri mottatt noen invitasjon med noe fra Andrea heller?

Endret av O.G.
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne, la oss kalle henne Solveig. Solveig og jeg har vært venner lenge, siden barneskolen og vi er nå midt i tjueårene og de senere årene så har vi begge fått andre venner som vi henger oftere med enn hverandre. Men nå har vi bestemt oss for å bli flinkere til å ta initiativ og vi skal ha jentekveld i kveld med pizza og noen øl. Noe vi alltid gjorde før! Det er bare fire timer til hun kommer og nå fikk jeg melding hvor hun spør om en venninne av henne kan bli med. Jeg kjenner det irriterer meg. 

Solveig og jeg har som jeg skrev, nye venner også. Hun har blant andre denne nye venninnen som hun har kjent noen år og som jeg har møtt ett par ganger. Hun er ok så det er ikke hun som er problemet her. Det som irriterer meg er faktisk det at når Solveig har jentekveld med denne venninnen, la oss kalle henne Andrea, så blir jeg aldri invitert. Ikke en gang om jeg hinter om det eller spør om vi kan møtes på byen. Jeg føler faktisk at Solveig alltid spør om hun kan invitere andre venner til meg når jeg er vertinnen for jentekvelden, men aldri om hun skal til andre. 

KG's mest brukte frase😊

Anonymkode: c6c4e...05c

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville invitert og ved passende anledning tatt opp dette med Solveig i etterkant. Vis litt ❤️ Og raushet. Du er inkluderende og det er en veldig god egenskap. Ville ikke mistet dette pga såre følelser. ❤️❤️

• Liker 17
Skrevet
18 timer siden, Sensi skrev:

Jeg ville invitert og ved passende anledning tatt opp dette med Solveig i etterkant. Vis litt ❤️ Og raushet. Du er inkluderende og det er en veldig god egenskap. Ville ikke mistet dette pga såre følelser. ❤️❤️

Hva er det hun skal ta opp? Det høres jo ut som de glir litt fra hverandre og at Solveig har andre venninner som er nærmere enn ts. Ts kan ikke tvinge Solveig til å like seg, og sånne forsøk på å gi andre skyldfølelse fungerer veldig dårlig. Da blir man bare en klengete, lett anklagende venninne som er sjalu på nye venner og slitsom å forholde seg til.

Har opplevd sånt selv, og det er dritvondt å se at andre er nærmere enn en selv, at vennskapet mellom oss betyr mindre for den andre enn for en selv. Men vennskap kan ikke tvinges...

Anonymkode: d4c94...f95

• Liker 3
Skrevet

Dump henne! 

Anonymkode: 94870...493

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Du kan jo gå forran som et godt eksempel og si ja. 

Skrevet

Høres ut som om du vil at bare du og Solveig skal ha denne kvelden alene, og det synes jeg du kan skrive. Feks Det hadde sikkert vært hyggelig om hun også kom, men akkurat ikveld hadde jeg lyst til at bare du og jeg skulle være sammen. Du kan risikere at Solveig ikke kommer, men da har hun nok ikke så lyst, noe som jo er trist for deg, men bedre å vite det enn å bygge noe mer i den relasjonen akkurat nå.

Anonymkode: ac0e1...38a

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du vil at bare du og Solveig skal ha denne kvelden alene, og det synes jeg du kan skrive. Feks Det hadde sikkert vært hyggelig om hun også kom, men akkurat ikveld hadde jeg lyst til at bare du og jeg skulle være sammen. Du kan risikere at Solveig ikke kommer, men da har hun nok ikke så lyst, noe som jo er trist for deg, men bedre å vite det enn å bygge noe mer i den relasjonen akkurat nå.

Anonymkode: ac0e1...38a

Den var smart.

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det jentekveld beregnet du og henne? Eller var det jentekveld med flere jenter og henne? Det hørtes ut som det var du som inviterte Solveig hjem til deg, og at du spanderte pizza? Da var det uforskammet av Solveig å be Andrea med, slik jeg har forstått situasjonen i ditt innlegg.

Hadde Solveig i det minste kommet med forslaget på en ydmyk måte noen dager i forveien, noe sånt som: Du...., jeg har snakket med Andrea. Hun vil så gjerne være med oss. Hun har ikke noen steder å være nå, og det hadde gledet henne.....Jeg vil jo først spørre deg, om du synes det er greit at hun kommer.......

Jeg hadde nok svart ja, at det er greit, men ville vel kjent litt på at denne kvelden skulle jo være beregnet oss.

Eller så ville jeg sagt: Jeg vil være inkluderende og egentlig si ja, men hvis du tror at det er greit for Andrea å gjøre en avtale med henne heller en annen dag, så hadde jeg satt pris på det. Hadde gledet meg å bare være med deg i kveld.

Endret av exictence
  • Liker 5
Skrevet

Synes ikke reaksjonen din er urimelig. Men det kan jo kanskje være hyggelig å utvide sin omgangskrets, også inkludert Andrea.

Anonymkode: bfcdc...7e6

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dump henne! 

KGs nest mest brukte frase :fnise:

Anonymkode: 327f8...b31

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

KGs nest mest brukte frase :fnise:

Anonymkode: 327f8...b31

Trodde det var den mest brukte, derfor jeg skrev det 😎 hva er den mest brukte?

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det hun skal ta opp? Det høres jo ut som de glir litt fra hverandre og at Solveig har andre venninner som er nærmere enn ts. Ts kan ikke tvinge Solveig til å like seg, og sånne forsøk på å gi andre skyldfølelse fungerer veldig dårlig. Da blir man bare en klengete, lett anklagende venninne som er sjalu på nye venner og slitsom å forholde seg til.

Har opplevd sånt selv, og det er dritvondt å se at andre er nærmere enn en selv, at vennskapet mellom oss betyr mindre for den andre enn for en selv. Men vennskap kan ikke tvinges...

Anonymkode: d4c94...f95

Jeg er enig i det du skriver her. Og de hadde jo avtalt å ha jentekveld de to. Men jeg mener det er bedre å snakke sammen enn å anta ting. Kan jo være det er en god grunn til at Solveig ønsker å ha med hun andre.  Evt så tenker hun ikke over hva hun gjør. Men det er jo også en grunn. Kanskje Solveig er sånn at hun vil gjøre alle til lags, men skjønner ikke hvor grensen går?

• Liker 1
Skrevet
På 27.10.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Kan det være at de andre venninnene som er vertinne sier nei til å ta med en venninne de da? Men isåfall dårlig av de å forvente å få komme til deg når de ikke inviterer tilbake...

Skrevet

Midt i tjueårene og spør om en venninne kan bli med??? OMG!! Er de sydd sammen da eller?? Hadde skjønt det om dere var fjorten år.......

Anonymkode: bc808...996

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Dump henne! 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt med det. Det er bare irriterende.

Anonymkode: f55f2...aa7

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dump han.... vil jeg tro.

Anonymkode: 115b4...6d5

• Liker 2
Skrevet
På 27.10.2018 den 17.05, Sensi skrev:

Noen ganger vil bare være alene med en venninne, skal jeg liksom invitiere en venninne for å være inkludere når jeg øsnker å tilbringe med tid kjærzsten?

Anonymkode: a8358...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...