Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 veldig tette så må utsette lesingen til den fjerde. Har 10 dager mellom eksamen 3 og 4. Er det nok tid til å lese? Har gjort øvingene så er sånn noenlunde med men må både repetere øvingene samt gjøre tidligere eksamensoppgaver. Dette er et økonomifag på NTNU (7.5 poeng).

Anonymkode: f2094...c74

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går inn for det burde vel det gå helt fint! Høres jo ut som du har god kontroll. Lykke til! 

Anonymkode: 5bdc0...5b2

• Liker 1
Skrevet

Har dere seriøst nesten 2 uker mellom hver eksamen?

Her har vi maksimalt 7 dager, oftest 5!

Anonymkode: 35506...ad2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare en eksamen jeg, tenk så mye tid mellom hver eksamen da, et helt år! 

Anonymkode: 9cd6d...876

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tidlig begynner du å lese til hver eksamen? Jeg føler ikke at jeg klarer å få gjort så mye annet enn øvinger før det er slutt med forelesninger og obligatoriske aktiviteter.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bare en eksamen jeg, tenk så mye tid mellom hver eksamen da, et helt år! 

Ja, men da har du jo 1 eksamen som teller 30 studiepoeng. Vi har 4 som teller 7,5 hver.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor tidlig begynner du å lese til hver eksamen? Jeg føler ikke at jeg klarer å få gjort så mye annet enn øvinger før det er slutt med forelesninger og obligatoriske aktiviteter.

Begynner aldri å ''lese til eksamen''.

Forelesningplan og hvilke kapitler og oppgaver som ANBEFALES å gjennomføres før hver forelesning ligger ute siden dag 1.

Leser pensum derfor uke-for-uke etter hva forelesningsplanen er.

Selve ''øvingen'' til eksamen går bare ut på å være 10-13 timer på biblioteket hver dag i de 5-ish dagene vi har til rådighet og gjøre tidligere eksamensoppgaver og undervise/forelese hverandre på grupperom osv.

Jeg har ETT tips til deg: forutsetning: du har 10 dager mellom hver. Jeg har oftest 5. ... SLUTT Å KLAG! :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da har du jo 1 eksamen som teller 30 studiepoeng. Vi har 4 som teller 7,5 hver.

Forelesningplan og hvilke kapitler og oppgaver som ANBEFALES å gjennomføres før hver forelesning ligger ute siden dag 1.

Selve ''øvingen'' til eksamen går bare ut på å være 10-13 timer på biblioteket hver dag i de 5-ish dagene vi har til rådighet og gjøre tidligere eksamensoppgaver og undervise/forelese hverandre på grupperom osv.

Jeg har ETT tips til deg: forutsetning: du har 10 dager mellom hver. Jeg har oftest 5. ... SLUTT Å KLAG! :)

Så du begynner ikke med tidligere eksamensoppgaver før 5 dager før? 

Jeg har bare 3 dager mellom de andre da. Så det er jo ikke akkurat luksus.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har 1 på 60 stp. 

Jeg mener selv at dersom man har lest godt nok og tatt skikkeilge notater gjennom hele året, så gjør det ikke noe å bare ha et par dager før eksamen. Du skal jo egentlig kunne stoffet, men bare måtte repetere. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, vi blir ikke holdt i hånden på den måten gjennom studiene. Vi har engang ikke en pensumliste. 

Anonymkode: ba47a...d68

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror folk er veldig ulike når det kommer til sånt jeg. Jeg var helt avhengig av å lese "kontinuelig" gjennom året. Begynte første dag i høstsemesteret med å lese og "forberede meg til eksamen". Jeg er den typen som absolutt ikke orker å lese 10-12-15 timer om dagen, så for meg var det en strategi som fungerte kjempebra.

Men hadde også medstudenter som knappest leste en bokstav før siste par ukene før eksamenene, og leste døgnet rundt siste tiden. Jeg forstår ikke at det er konstruktivt i det hele tatt, men de kom seg jo gjennom med ok karakterer de og :) 

Det kommer jo an på om du takler skippertaksmetoden, og ikke minst, hvor mye du har fulgt med tidligere i semesteret, tror jeg.

Anonymkode: 5f421...bdd

Skrevet

Oi, vi blir ikke holdt i hånden på den måten gjennom studiene. Vi har engang ikke en pensumliste. 

Mener du det er å bli holdt i hånden å få veiledning om tips fra mer erfarne og beleste folk? 

Vi har ikke bare pensumliste engang, vi får til og med tips om tilleggslitteratur! 

Skrevet

Lesefag brukte jeg ikke mer enn 2-3 dager på å virkelig lese til. Regnefag brukte jeg dobbelt så lang tid på siden metodene måtte øves inn og forstås, men har klart meg fint på samme tid som lesefag. Da hadde jeg vært i forelesningene og fått med meg hovedpunktene der, også gjort litt oppgaver til regnefag (mest til innleveringer). Jobbet ikke mye med fagene ut over dette gjennom semesterene. Skippertak på lesingen fungerte bra da jeg hadde klar plan for øving hver gang, og uansett hadde hovedpunkt fra forelesning og innleveringer som satt greit fra før.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva?! Hva slags fag er det som ikke har pensumliste? Kan du gi en lenke til faget? Jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 3ca71...fd1

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva?! Hva slags fag er det som ikke har pensumliste? Kan du gi en lenke til faget? Jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: 3ca71...fd1

Medisin har ikke pensumliste fra 2. året eller noe sånt tror jeg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du det er å bli holdt i hånden å få veiledning om tips fra mer erfarne og beleste folk? 

Vi har ikke bare pensumliste engang, vi får til og med tips om tilleggslitteratur! 

Ja. Dere får jo servert en oppskrift på sølvfat. Dere må bare følge den. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Dere får jo servert en oppskrift på sølvfat. Dere må bare følge den. 

Så du tror at det bare er å lese pensum og så kan man alt? Da har du ikke peiling. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror at det bare er å lese pensum og så kan man alt? Da har du ikke peiling. 

Det var jo ikke det jeg skrev. 

Skrevet

Det var jo ikke det jeg skrev. 

Hva var det du mente med det sølvfatet da? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det du mente med det sølvfatet da? 

At man blir geleidet gjennom semesteret selvfølgelig. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man blir geleidet gjennom semesteret selvfølgelig. 

At man får undervisning da, mener du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...