Gå til innhold

Erfaringer med langvakter i helsevesenet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På arbeidsplassen min (psykiatrien) har vi fått tilbud om å gå i turnus bestående av lange vakter (14 timer). Jeg er vant med å gå lange vakter i helgene - og trives med det.

Turnusen blir altså: 3 dager med lange vakter, 7 dager fri, 4 dager med lange vakter og 7 dager fri. Så begynner turnusen på nytt. Arbeidshelg hver 3. helg.

Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg er 25 år og har ikke barn. Har en hund, men har foreldre/venner som kan stille opp med pass.

Syntes det virker fantastisk å ha en uke fri i slengen, og at man kan finne på ting og at det ikke føles ut som man jobber "hele tiden". Samtidig er jeg redd for å føle meg "låst" den perioden jeg arbeider. 

Hva ville dere gjort? :) må legge til at det ikke er et veldig fysisk belastende arbeid, men kan bli litt sliten mentalt. Gode kollegaer og godt arbeidsmimjø.

Anonymkode: 0b4e0...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlig, spør du meg! Onkelen min jobber som sykepleier innenfor psykiatrien, og han jobber ganske likt det du beskriver her, men også mye natt - han stortrives. 

Anonymkode: cdab7...680

Skrevet

Jeg hadde slike vakter i sommer, men jeg hadde ikke like lenge fri. Vaktene går fortere enn man tror, men jeg var i alle fall ganske sliten på slutten av den siste vakten og det tok noen dager før jeg kom meg helt igjen. Dette var i omsorgsbolig, og ikke i psykiatrien da, men det var ganske mentalt krevende så antar at det muligens kan sammenlignes. 

Jeg likte egentlig godt den turnusordningen, men kunne ikke tenkt meg å gjøre det resten av livet. Det handler likevel mer om brukerne enn om selve turnusordningen, så hvis du liker jobben din så kan de absolutt anbefales!

Anonymkode: 9102d...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...