AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #1 Skrevet 27. oktober 2018 Ja 👆 flere? merker det på venner, familie, bekjente.. alle er så egoistiske, «slemme», og bare så navlebeskuende meg meg meg så lenge de har det bra så er det ikke av noen interesse å være litt snille og greie mot folk. Anonymkode: 54aa8...8e6 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #2 Skrevet 27. oktober 2018 Ja, ser dette tydelig. Nå er jeg i 40 årene, og mor til 2 tenåringer, eldste er 18 år. Hun har noen få gode venner, som behandler henne bra. Ellers er det så mye dritt, og alle er så egoistiske. I går var hun på fest, det ble en stygg slåsskamp utenfor der festen var, ligger en nede og blir sparket og slått av flere. Alle står og filmer, stopper og biler, hvor da de voksne steller seg opp og filmer. Mitt barn orket ikke å se på, det var jo grusomt, og var den eneste som ringte politiet. Og da lurer jeg virkelig på, hva feiler verden? Det ligger en på bakken og får skikkelig juling, han kan bli drept eller alvorlig skadet, og alle står og filmer. Ingen hjelper, ingen ringer politiet. Når ble grov vold underholdning? Anonymkode: 276a7...e44 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Det er slik samfunnet blir når det er lange perioder med fred. Anonymkode: 46cba...389 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, ser dette tydelig. Nå er jeg i 40 årene, og mor til 2 tenåringer, eldste er 18 år. Hun har noen få gode venner, som behandler henne bra. Ellers er det så mye dritt, og alle er så egoistiske. I går var hun på fest, det ble en stygg slåsskamp utenfor der festen var, ligger en nede og blir sparket og slått av flere. Alle står og filmer, stopper og biler, hvor da de voksne steller seg opp og filmer. Mitt barn orket ikke å se på, det var jo grusomt, og var den eneste som ringte politiet. Og da lurer jeg virkelig på, hva feiler verden? Det ligger en på bakken og får skikkelig juling, han kan bli drept eller alvorlig skadet, og alle står og filmer. Ingen hjelper, ingen ringer politiet. Når ble grov vold underholdning? Anonymkode: 276a7...e44 Huff høres ut som en forferdelig opplevelse for din datter. Ja jeg er i 40 årene jeg også, har dessverre ingen barn da jeg ikke kunne få, men på en annen måte så er jeg litt glad for at jeg ikke har barn også så kaldt, ekskluderende og «uelskelig» (altså at folk ikke setter pris på hverandre, er glade i hverandre og vil være snille mot andre enn seg selv) verden har blitt. Jeg merker det da på «venner» og «familie». Ingen av delene har jeg da de er altfor opptatt med seg selv og hva som tilfredsstiller dem. ts Anonymkode: 54aa8...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er slik samfunnet blir når det er lange perioder med fred. Anonymkode: 46cba...389 Den skjønte jeg ikke? Ts Anonymkode: 54aa8...8e6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #6 Skrevet 27. oktober 2018 Ja dessverre Anonymkode: aef09...e87
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #7 Skrevet 27. oktober 2018 Ja, folk er utrolig nedbrytende generelt. Men vil råde deg til å flytte ut av Norge. Du skal ikke langt før du møter mer samhold og sosial kultur. Jantenorge rider hardt enda dessverre. Anonymkode: 2503a...52f 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, folk er utrolig nedbrytende generelt. Men vil råde deg til å flytte ut av Norge. Du skal ikke langt før du møter mer samhold og sosial kultur. Jantenorge rider hardt enda dessverre. Anonymkode: 2503a...52f Hvor er dette? Anonymkode: 65e5f...8aa
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg merket stoooor forskjell i løpet av de 10 årene jeg jobbet med kundeservice. Folk har blitt ekstremt egoistiske og tror at de har krav på alt og at verden spinner rundt dem... folk er blitt frekke så det holder! Jeg er glad jeg har byttet yrke og slipper kundeservice noe mer! Anonymkode: 5bc73...ee5 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #10 Skrevet 27. oktober 2018 Merker ingenting til dette. Slåsskamper der alle andre enn de involverte ser det som underholdning? Skjer ikke der jeg bor. Klassemiljøet i begge mine tenåringsbarn sine klasser er definisjonen på samhold. Det er også veldig fint å være voksen her - man kan lett bli del av mange forskjellige typer fellesskap hvis man ønsker det, og man kan holde seg for seg selv uten at det blir uglesett hvis man ønsker det. Anonymkode: 3a15d...f40 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #11 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er slik samfunnet blir når det er lange perioder med fred. Anonymkode: 46cba...389 Det er jo ikke akkurat fred i verden. Kanskje i Norge, men vi har mye politisk uenighet her om ikke annet. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 263ab...4d3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #12 Skrevet 27. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket stoooor forskjell i løpet av de 10 årene jeg jobbet med kundeservice. Folk har blitt ekstremt egoistiske og tror at de har krav på alt og at verden spinner rundt dem... folk er blitt frekke så det holder! Jeg er glad jeg har byttet yrke og slipper kundeservice noe mer! Anonymkode: 5bc73...ee5 Du skulle ha prøvd nav sosial du, det har blitt helt ekstremt der også. Anonymkode: 263ab...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #13 Skrevet 27. oktober 2018 Enig😔 Var på byen for noen helger siden og der står en guttegjeng i tjueårene og ler av en utviklingshemmet dame som går alene..kommer med slengbemerkninger og liksom skal sperre veien for henne. Og folk ler! Til og med menn på over 40! Det er det verste jeg har sett. Trodde ikke folk var så jævlige. De som reagerte på oppførselen var faktisk gutter og jenter i 15-16 årsalderen, og ikke de voksne! Anonymkode: c41e0...072 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #14 Skrevet 27. oktober 2018 Folk i førtiårene er verst. Anonymkode: 9f834...081 13
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #15 Skrevet 27. oktober 2018 tror vi har for mye bruk- kast samfunn, vi kan liksom skaffe oss alt, samme med forhold(han gjør en feil, det finnes flere i havet), tror flere som tenker "megmegmeg" og har lettere for å kaste ut enn det man tidligere gjorde fordi man ikke orker å jbbe gjennom ting sammen(såklart snakker jeg om enkelte saker, ikke alle). Så har vi 1/4 av studenter føler seg ensomme, er de sosial kleine i situasjoner eller vanskelig å snakke med - så trekker vi oss unna fordi det er "vanskelig" å holde samtalen oppe. Lettere å være med kjente venner enn å bli kjent, så når vi har venner, hvorfor bruke bryet til å skaffe nye? eller være høflige? Så skal vi realisere oss selv, vi skal jo bli super sunne, ha pen hud, pent hår, all slags kviseremedies, trene og se sånn og sånn ut, operere til mer a4(ikke lenger greit å være 70 kg som dame fordi da er du plutselig en large. Det er så jævlig mange regler vi må forholde oss til for å være en del av samfunnet at det ikke er rart at alle tenker megmegmeg, fordi det å være født og bare "meg" er ikke godt nok. Dette finner vi gjennom seksualiserte bilder som får mer likeklikk, perfekt hud, ingen rynker på rynkereklamer, vi skal ikke prompe. Vi er ikke gode nok, og de som er rundt oss av venner og kjæreste reflekterer dette. "han" har jo ingen venner eller er populær -> da er han ikke god nok. jge liker "høy og mørk" -> kriterier som sier noe om hvilke folk vi må ha rundt oss for å være gode for oss. Kanskje en usikkerhet? Ikke for å glemme at alle skal være idrettshelter, og det å få alle vitaminer dekt på blodprøve fortsatt ikke er sunt nok. Vi skal spise grønnsaker hele tiden, og bare godteri en gang i uken. begrensninger begrensninger, og såklart en hel HAUG av unødvendig dritt vi må tenke på for å kunne være "grei" i samfunnet. Jeg satt det veldig på spissen noen punkter og mye er bare et stort surr. Anonymkode: 041ba...5a5 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #16 Skrevet 27. oktober 2018 Takk for svar alle sammen. «Godt» det ikke bare er meg som ser dette og kjenner det på kroppen hvor EKSTREMT egosentriske folk har blitt. Kunne kommet på tusen eksempler på megmegmeg bare fra min egen familie. Så enden på visa her er vel at man rett og slett må lære seg til å leve ensomt for dette ser ikke ut til å stoppe dessverre. Ts Anonymkode: 54aa8...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #17 Skrevet 27. oktober 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merker ingenting til dette. Slåsskamper der alle andre enn de involverte ser det som underholdning? Skjer ikke der jeg bor. Klassemiljøet i begge mine tenåringsbarn sine klasser er definisjonen på samhold. Det er også veldig fint å være voksen her - man kan lett bli del av mange forskjellige typer fellesskap hvis man ønsker det, og man kan holde seg for seg selv uten at det blir uglesett hvis man ønsker det. Anonymkode: 3a15d...f40 Hvor i all verden er det du bor? Der hvor alt er fryd og gammen og du merker ingenting til dette verken blant kollegaer, bekjente, venner, familie, dine barns venner.. det må jo være paradis på jord du har funnet. Kan du være så snill og gi oss oppskriften på dette? Ts Anonymkode: 54aa8...8e6 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #18 Skrevet 27. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, folk er utrolig nedbrytende generelt. Men vil råde deg til å flytte ut av Norge. Du skal ikke langt før du møter mer samhold og sosial kultur. Jantenorge rider hardt enda dessverre. Anonymkode: 2503a...52f At folk et utrolig nedbrytende er jeg 150% enig med deg i 👍 folk er fæle. Ts Anonymkode: 54aa8...8e6 1
Oddy Skrevet 27. oktober 2018 #19 Skrevet 27. oktober 2018 Føler ikke folk er blitt verre. Føler mer at folk tåler langt mindre i dag. Eller så er det bare meg som lett klarer å ignorere hvor fælt enkelte oppfører seg til tider 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #20 Skrevet 27. oktober 2018 Skulle ønske det ikke var slik at mennesket=flokkdyr. Skulle ønske det var lettere å leve alene psykisk/emosjonelt. Anonymkode: ec7fc...b34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå