Gå til innhold

Hva tenker dere? Dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten dro aldri jeg eller broren min på ferie. Vi kunne dra til Oslo, men for å besøke familie. Faren vår dro ofte på jaktturer, så han var borte ofte. Men de gangene det var ferie, pleide moren vår å dra til syden osv alene med venninner. Jeg kan aldri huske en ferie der hun tok med meg eller broren vår. Da syntes vi det var veldig dårlig gjort av henne og stadig gjøre det sånn, og hver gang vi spurte om vi kunne være med så fikk vi bare høre «vi får se», og det har aldri skjedd til en dag i dag. 

Hva synes dere om dette?

Anonymkode: 12608...376

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette virkelig noe dere ønsker å gå å gnage på i årene som kommer? 

Anonymkode: d1120...ca7

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette virkelig noe dere ønsker å gå å gnage på i årene som kommer? 

Anonymkode: d1120...ca7

Absolutt ikke, og gjør det heller ikke. Men tenkte på det i dag, og vil bare se hva andre tenker om det, og om det er normalt eller ikke.

Skrevet

:) 

Anonymkode: 0d5c6...e18

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke, og gjør det heller ikke. Men tenkte på det i dag, og vil bare se hva andre tenker om det, og om det er normalt eller ikke.

Aner ikke om det er normalt.  Men jeg vil heller reise til syden med barna mine enn venninner. Helgeturer med venner er ok men ikke sydenturer på flere dager.

Spør moren hvorfor hun gjorde det slik. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er dårlig gjort!! Hvorfor ville hun ikke dele ferieopplevelser med barna sine? Helt uforståelig. 

Anonymkode: 03d3b...dd8

• Liker 9
Skrevet

Synes ikke det var dårlig gjort at hun dro på venninnetur uten dere, men litt merkelig at dere ikke hadde noen form for familieferie, men at foreldrene deres ferierte hver for seg hele tiden og lot dere være sammen med den andre forelderen. Jeg har forståelse for at både mor og far trenger litt alenetid med venner, men hvis det er eneste ferien og barna ikke inkluderes i noe felles, så blir det helt feil. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Cata skrev:

Synes ikke det var dårlig gjort at hun dro på venninnetur uten dere, men litt merkelig at dere ikke hadde noen form for familieferie, men at foreldrene deres ferierte hver for seg hele tiden og lot dere være sammen med den andre forelderen. Jeg har forståelse for at både mor og far trenger litt alenetid med venner, men hvis det er eneste ferien og barna ikke inkluderes i noe felles, så blir det helt feil. 

Faren våres likte ikke sydenturer osv, foretrakk alltid å være på fjellet, det var ferie for han.. og han dro dit så ofte han kunne uten oss. Han ville nok ikke vært med selv om han fikk valget. 

Som sagt så dro vi til Oslo og sånt for å besøke familie. Men de gangene hun dro til utlandet, ble som regel jeg og broren alene hjemme med pappa. 

Skrevet

Nå koster det veldig mye mer å reise alene med to barn, enn å reise sammen med en venninne man deler rom med. 

Kanskje det rett og slett handlet om økonomi? 

Synes for øvrig du kan være like sint på faren din, som valgte å dra fra familien på grunn av jakt. 

Anonymkode: 73af0...3fe

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det et dårlig gjort, spesielt hvis det var en vane og ikke et engangstilfelle.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren våres likte ikke sydenturer osv, foretrakk alltid å være på fjellet, det var ferie for han.. og han dro dit så ofte han kunne uten oss. Han ville nok ikke vært med selv om han fikk valget. 

Skjønner det. Jeg regner med din mor ikke ville være på fjellet heller? 

Uansett, poenget mitt var at selv om hun dro til syden og han på fjellet så burde de også ha ferie med dere barna uansett hvor det var. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare ett barn, men siden jeg nå må betale to flyseter og hele rommet, blir ferien dobbelt så dyr som om jeg skulle reist med en venninne. 

I tillegg må jeg bo på mye dyrere hotell fordi jeg trenger barnebasseng og barneklubb (det blir ikke ferie om jeg må pssse på hele tiden, trenger et par timers avbrekk) og derfor ender jeg på at en uke i syden nå koster fire ganger så mye som jeg ellers ville betalt. 

Og jeg har bare ett barn!

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå koster det veldig mye mer å reise alene med to barn, enn å reise sammen med en venninne man deler rom med. 

Kanskje det rett og slett handlet om økonomi? 

Synes for øvrig du kan være like sint på faren din, som valgte å dra fra familien på grunn av jakt. 

Tja.. som mor selv nå så ville jeg valgt å spare opp litt ekstra for å inkludere barna mine også. Selv om det hadde tatt mer tid :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg synes dette er så dårlig gjort. Det er vel ingen menneskerett å dra til syden. 

Anonymkode: 7fe22...b1b

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt om jeg synes dette er så dårlig gjort. Det er vel ingen menneskerett å dra til syden. 

Nei, det er det ikke. Men i bunn og grunn synes jeg ikke det er så hyggelig og bli utelatt av foreldrene sånn. En gang, ja så klart... hver gang de drar noen steder er ikke så hyggelig å se tilbake for min del. 

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. Men i bunn og grunn synes jeg ikke det er så hyggelig og bli utelatt av foreldrene sånn. En gang, ja så klart... hver gang de drar noen steder er ikke så hyggelig å se tilbake for min del. 

Mine foreldre er skilt, men vår mor tok oss aldri med til syden da vi var tenåringer. Hun dro med venninner. Jeg tror det var på grunn av det økonomiske. Hun var lavlønnet. Ferier for oss barna var å være hos besteforeldre og på campingturer når vi var små. 

Anonymkode: 8f2af...b6b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er en litt annen ting igjen. Jeg var aldri i syden som barn, reiste alltid til slekt eller på telttur i feriene og det var helt ok.

Men da dro ikke foreldrene våre konsekvent på mer påkostede turer uten oss, heller. De tilbragte stort sett feriene sammen med oss.

• Liker 1
Skrevet

Skikkelig dårlig gjort synes jeg, hvorfor skal ikke barna få oppleve ting?

Anonymkode: 2adb9...e9d

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten dro aldri jeg eller broren min på ferie. Vi kunne dra til Oslo, men for å besøke familie. Faren vår dro ofte på jaktturer, så han var borte ofte. Men de gangene det var ferie, pleide moren vår å dra til syden osv alene med venninner. Jeg kan aldri huske en ferie der hun tok med meg eller broren vår. Da syntes vi det var veldig dårlig gjort av henne og stadig gjøre det sånn, og hver gang vi spurte om vi kunne være med så fikk vi bare høre «vi får se», og det har aldri skjedd til en dag i dag. 

Hva synes dere om dette?

Hadde hun ikke råd til å betale for tre? Var forholdet til faren din vanskelig og/eller hadde hun behov for å komme seg vekk litt? Er hun ellers en bra mamma?

Anonymkode: 00db7...59c

Skrevet

Da jeg var barn / ungdom så gadd ikke mutter'n å være med på bursdagsfeiring sammen med noen av oss barna.

Da reiste hun på hytte-tur helt alene, eller for å besøke slektninger som bodde helt på andre siden av landet. Så det var alltid faren vår som var nødt til å fikse alt sammen rundt bursdagene til oss, og dette varte faktisk gjennom hele oppveksten. Helt til vi ble så store at det ikke var like spennende med så store barnebursdager lenger.  

Anonymkode: 62fb1...03a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...