Gå til innhold

Ny Navn, Nytt ID

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg hadde leenge tenkt å bytte navn, så jeg bare gjorde det på nettet her om dagen da. Tok meg bare 2 minutter. Alt gikk gjennom på 1 uke bare, også fikk jeg et brev om bekreftelse på navnemelding fra Skatt Sør. Det var 0 informasjon om veien videre liksom. Så jeg lurer på, hvordan skal jeg skaffe meg nytt ID kort da? Med nytt navn som står der liksom. Har noen bytta navn ? Jeg må skaffe meg nytt pass da ikke sant? Har noen peiling? Burde jeg ringe dem også? Takk.

Mvh Mann31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ha pass i nytt navn, du må innom banken og få alt endret der.
Du burde få karakterer fra videregående og studier i nytt navn, alle kontoer online må endres i henhold til nytt navn, ellers kan du ikke bestille eller kjøpe noe, osv. Bytt på alt.

Anonymkode: 5b31e...e56

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du må ha pass i nytt navn, du må innom banken og få alt endret der.
Du burde få karakterer fra videregående og studier i nytt navn, alle kontoer online må endres i henhold til nytt navn, ellers kan du ikke bestille eller kjøpe noe, osv. Bytt på alt.

Det er akkurat det jeg gjør nå. Skal innom banken på mandag. Også må jeg kanskje ringe politiet også eller? Jeg er ikke norskstatsborger og da må jeg kanskje fikse det med UDI også og søke om et nytt oppholdskort ikke sant?

Skrevet
5 timer siden, Nobody1 skrev:

Det er akkurat det jeg gjør nå. Skal innom banken på mandag. Også må jeg kanskje ringe politiet også eller? Jeg er ikke norskstatsborger og da må jeg kanskje fikse det med UDI også og søke om et nytt oppholdskort ikke sant?

Ja, du burde kanskje ta det før noe annet så det ikke blir problemer med UDI papirene dine. 
Tror det er viktigere en banken, du kan bruke bank korte uten problemer fremover. Ikke glem å ta med deg navne endrings papiret. Måtte ha dette som referanse alle stedene jeg gikk og sende kopi i mail der jeg trengte det. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du burde kanskje ta det før noe annet så det ikke blir problemer med UDI papirene dine. 
Tror det er viktigere en banken, du kan bruke bank korte uten problemer fremover. Ikke glem å ta med deg navne endrings papiret. Måtte ha dette som referanse alle stedene jeg gikk og sende kopi i mail der jeg trengte det. 

Ringte du UDI og snakket med dem eller? Jeg tenkte å ringe dem på mandag. Jeg må sikkert oversette den bekreftelses brevet når jeg skal til den ambasseden i oslo også. Men blir den gyldig uten signatur? Fordi det er signatur i original brevet.

Skrevet
37 minutter siden, Nobody1 skrev:

Ringte du UDI og snakket med dem eller? Jeg tenkte å ringe dem på mandag. Jeg må sikkert oversette den bekreftelses brevet når jeg skal til den ambasseden i oslo også. Men blir den gyldig uten signatur? Fordi det er signatur i original brevet.

Jeg er Norsk som skiftet navn så trengte ikke tenke på UDI. 
For din del burde det være øverste prioritet sammen med nytt pass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...