Smiff Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Hei. Jeg har fått et bilde/trykk som engang tilhørte min bestemor, men jeg klarer ikke tyde hva som står på trykket. Håpet kanskje noen klarer å tyde det som står eller kjenner til trykket. På forhånd takk! Endret 26. oktober 2018 av Smiff 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk Anonymkode: fe8ac...dee 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Legg det ut på kunstveggen.no . Er det kjent er det nok noen der som vet.:) Anonymkode: a03fc...997 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Signaturen ligner på Jens Johannesen http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/kunst/grafikk/jens-johannessen-litografi-ingen-minstepris/v/an823693754/ Anonymkode: fe8ac...dee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Signaturen ligner på Jens Johannesen http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/kunst/grafikk/jens-johannessen-litografi-ingen-minstepris/v/an823693754/ Anonymkode: fe8ac...dee Hmm Den lignet visst bare litt Anonymkode: fe8ac...dee
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg det ut på kunstveggen.no . Er det kjent er det nok noen der som vet.:) Anonymkode: a03fc...997 Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen :O 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm Den lignet visst bare litt Anonymkode: fe8ac...dee Ja litt takk for forsøket/hjelpen 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 8 minutter siden, Smiff skrev: Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen :O Ja litt takk for forsøket/hjelpen Kan du gjøre som jeg foreslo over? ( Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk) Anonymkode: fe8ac...dee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 34 minutter siden, Smiff skrev: Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen :O Ja litt takk for forsøket/hjelpen Hei Kan du prøve å poste bilder av signatur + motiv + spørsmål om hvem kunstneren er, i dette forumet? https://www.samlerforum.no/viewforum.php?f=62&sid=0c41bdc19eac3d6d8ec17ed1b7d1295f Andre har fått tilsvarende hjelp i det forumet. Og her er det en som skriver "Det finnes både bøker og web-sider der man kan se signaturer."https://www.samlerforum.no/viewtopic.php?t=10441 Anonymkode: fe8ac...dee
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du gjøre som jeg foreslo over? ( Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk) Anonymkode: fe8ac...dee Jeg kan jo prøve 1
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Kan du prøve å poste bilder av signatur + motiv + spørsmål om hvem kunstneren er, i dette forumet? https://www.samlerforum.no/viewforum.php?f=62&sid=0c41bdc19eac3d6d8ec17ed1b7d1295f Andre har fått tilsvarende hjelp i det forumet. Og her er det en som skriver "Det finnes både bøker og web-sider der man kan se signaturer."https://www.samlerforum.no/viewtopic.php?t=10441 Anonymkode: fe8ac...dee Jeg har postet en tråd der også, under kunst. forsatt ikke noen som vet noe, enda ihvetfall. Tusen takk for forslaget :D 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 14 minutter siden, Smiff skrev: Jeg har postet en tråd der også, under kunst. forsatt ikke noen som vet noe, enda ihvetfall. Tusen takk for forslaget 😄 Vet du om kunstneren er norsk? Jeg har foreløpig lett etter norske kunstnere. Anonymkode: fe8ac...dee
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du om kunstneren er norsk? Jeg har foreløpig lett etter norske kunstnere. Anonymkode: fe8ac...dee Jeg er ikke sikker på det er jeg redd...
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 2 minutter siden, Smiff skrev: Jeg er ikke sikker på det er jeg redd... Ok Har du bildet der nå, slik at du kan fotografere det på nytt, rett forfra og av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma? Da kan jeg evt søke på bildet på google bildesøk Anonymkode: fe8ac...dee
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #14 Skrevet 26. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Har du bildet der nå, slik at du kan fotografere det på nytt, rett forfra og av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma? Da kan jeg evt søke på bildet på google bildesøk Anonymkode: fe8ac...dee Gi meg noen minutter så skal jeg prøve å fikse det 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Smiff skrev: Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen 😮 Ja litt takk for forsøket/hjelpen Hvor i landet bor du? Jeg kjenner noen som kanskje kan hjelpe deg hvis du bor på "riktig" sted. Ellers er sånt så spennende, har googlet på alle mulige kombinasjoner i sikkert et kvarter nå. Jeg er litt yrkesskadet som har jobbet med (andres) kunst i det meste av mitt voksne liv, da. Jeg kjenner ikke igjen verken trykket eller signaturen, men synes det var vakkert. Heldig er du. Anonymkode: 6325e...c11 1
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #16 Skrevet 26. oktober 2018 18 minutter siden, Smiff skrev: Gi meg noen minutter så skal jeg prøve å fikse det Det blir ikke noe bra bilder altså, det er rammet inn å glasset skinner noe fryktelig
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #17 Skrevet 26. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i landet bor du? Jeg kjenner noen som kanskje kan hjelpe deg hvis du bor på "riktig" sted. Ellers er sånt så spennende, har googlet på alle mulige kombinasjoner i sikkert et kvarter nå. Jeg er litt yrkesskadet som har jobbet med (andres) kunst i det meste av mitt voksne liv, da. Jeg kjenner ikke igjen verken trykket eller signaturen, men synes det var vakkert. Heldig er du. Anonymkode: 6325e...c11 Jeg bor I Ski området. Ja jeg syntes det er kjempe spennende, alt jeg vet er min bestemor vant det engang og det skal visst nok være av en kjent kunstner. Men ikke vet jeg Haha, morsomt at du har googlet sånn da, setter pris på hjelpen :D Ja jeg liker det veldig godt Takk, synes jeg er litt heldig selv 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 2 minutter siden, Smiff skrev: Det blir ikke noe bra bilder altså, det er rammet inn å glasset skinner noe fryktelig Prøv å post de allikevel Anonymkode: fe8ac...dee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 Kanskje noen som har foto-redigeringsprogram, kan redigere bildet i hovedinnlegget, slik at kun bildet og ikke ramme + passepartout er med (og i tillegg rette opp bildet, ettersom det er litt forvridd grunnet fotograferingsvinkelen), og legge ut bildet her? Da kanskje vi får treff på google bildesøk. Anonymkode: fe8ac...dee
Smiff Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #20 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å post de allikevel Anonymkode: fe8ac...dee her er et....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå