Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.
Jeg har fått et bilde/trykk som engang tilhørte min bestemor, men jeg klarer ikke tyde hva som står på trykket.
Håpet kanskje noen klarer å tyde det som står eller kjenner til trykket.

På forhånd takk! :)

20181026_104929 copy.jpg

20181026_1049382222222.jpg

Endret av Smiff
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk

Anonymkode: fe8ac...dee

• Liker 2
Skrevet

Legg det ut på kunstveggen.no . 

Er det kjent er det nok noen der som vet.:) 

Anonymkode: a03fc...997

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg det ut på kunstveggen.no . 

Er det kjent er det nok noen der som vet.:) 

Anonymkode: a03fc...997

Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen :O

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm Den lignet visst bare litt

Ja litt :) takk for forsøket/hjelpen :)

• Liker 1
Skrevet

8 minutter siden, Smiff skrev:

Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen :O

Kan du gjøre som jeg foreslo over? :) (

Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk)

Skrevet
34 minutter siden, Smiff skrev:

Hei :) Kan du prøve å poste bilder av signatur + motiv + spørsmål om hvem kunstneren er, i dette forumet? https://www.samlerforum.no/viewforum.php?f=62&sid=0c41bdc19eac3d6d8ec17ed1b7d1295f

Andre har fått tilsvarende hjelp i det forumet. Og her er det en som skriver "Det finnes både bøker og web-sider der man kan se signaturer."https://www.samlerforum.no/viewtopic.php?t=10441

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gjøre som jeg foreslo over? :) (

Om du legger ut et fotografi av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma, går det an å søke på bildet på google bildesøk)

Jeg kan jo prøve :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Kan du prøve å poste bilder av signatur + motiv + spørsmål om hvem kunstneren er, i dette forumet? https://www.samlerforum.no/viewforum.php?f=62&sid=0c41bdc19eac3d6d8ec17ed1b7d1295f

Andre har fått tilsvarende hjelp i det forumet. Og her er det en som skriver "Det finnes både bøker og web-sider der man kan se signaturer."https://www.samlerforum.no/viewtopic.php?t=10441

Jeg har postet en tråd der også, under kunst.
forsatt ikke noen som vet noe, enda ihvetfall.
Tusen takk for forslaget :D

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Smiff skrev:

Jeg har postet en tråd der også, under kunst.
forsatt ikke noen som vet noe, enda ihvetfall.
Tusen takk for forslaget 😄

Vet du om kunstneren er norsk? Jeg har foreløpig lett etter norske kunstnere.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du om kunstneren er norsk? Jeg har foreløpig lett etter norske kunstnere.

Jeg er ikke sikker på det er jeg redd...

Skrevet
2 minutter siden, Smiff skrev:

Jeg er ikke sikker på det er jeg redd...

Ok :) Har du bildet der nå, slik at du kan fotografere det på nytt, rett forfra og av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma? Da kan jeg evt søke på bildet på google bildesøk

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok :) Har du bildet der nå, slik at du kan fotografere det på nytt, rett forfra og av kun bildet, uten ramma og det hvite passepartoutet som er mellom trykket og ramma? Da kan jeg evt søke på bildet på google bildesøk

Gi meg noen minutter så skal jeg prøve å fikse det :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Smiff skrev:

Har gjort det men fikk bare beskjedd om å spørre en kunsthandler, men de skal jo ha 2000 kr timen 😮

Hvor i landet bor du? Jeg kjenner noen som kanskje kan hjelpe deg hvis du bor på "riktig" sted. :P

Ellers er sånt så spennende, har googlet på alle mulige kombinasjoner i sikkert et kvarter nå. :ler: Jeg er litt yrkesskadet som har jobbet med (andres) kunst i det meste av mitt voksne liv, da. Jeg kjenner ikke igjen verken trykket eller signaturen, men synes det var vakkert. Heldig er du. :)

Anonymkode: 6325e...c11

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Smiff skrev:

Gi meg noen minutter så skal jeg prøve å fikse det :)

Det blir ikke noe bra bilder altså, det er rammet inn å glasset skinner noe fryktelig :(

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet bor du? Jeg kjenner noen som kanskje kan hjelpe deg hvis du bor på "riktig" sted. :P

Ellers er sånt så spennende, har googlet på alle mulige kombinasjoner i sikkert et kvarter nå. :ler: Jeg er litt yrkesskadet som har jobbet med (andres) kunst i det meste av mitt voksne liv, da. Jeg kjenner ikke igjen verken trykket eller signaturen, men synes det var vakkert. Heldig er du. :)

Anonymkode: 6325e...c11

Jeg bor I Ski området.
Ja jeg syntes det er kjempe spennende, alt jeg vet er min bestemor vant det engang og det skal visst nok være av en kjent kunstner. Men ikke vet jeg :)
Haha, morsomt at du har googlet sånn da, setter pris på hjelpen :D
Ja jeg liker det veldig godt :)
Takk, synes jeg er litt heldig selv :)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Smiff skrev:

Det blir ikke noe bra bilder altså, det er rammet inn å glasset skinner noe fryktelig :(

Prøv å  post de allikevel

Skrevet

Kanskje noen som har foto-redigeringsprogram, kan redigere bildet i hovedinnlegget, slik at kun bildet og ikke ramme + passepartout er med (og i tillegg rette opp bildet, ettersom det er litt forvridd grunnet fotograferingsvinkelen), og legge ut bildet her? Da kanskje vi får treff på google bildesøk.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å  post de allikevel

her er et....

20181027_010718.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...