Gå til innhold

Dere som har tatt bukplastikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere som har tatt bukplastikk (gjerne større), når begynte dere å føle dere «normale» igjen?

For 1 1/2 uke siden tok jeg en stor bukplastikk (t-snitt med sying av magemuskler - 1 natt sykehusopphold + 4 ukers sykemelding), og jeg syns det stadig går bedre. Arrene ser allerede kjempe bra ut! Jeg er veldig hoven, og det er jo naturlig, men med kompresjonstøy på føler jeg meg bra. Når jeg tar av dette sliter jeg skikkelig, virker ikke som om jeg har krefter i kroppen (kjernemuskulaturen) i det hele tatt, veldig ubehagelig å stå oppreist og puste samtidig. Dette er vel kanskje normalt, og det er jo fortsatt kort tid siden jeg opererte, men når begynte dere å føle dere normale?

Leser mye om flere som gleder seg til å ta av kompresjonstøyet, ikke har det på på natten, går mest mulig uten osv. men for meg er det som et sikkerhetsnett føler jeg... Gruer meg til det skal av om 4-6 uker. 

Jeg har også et rart punkt nærme lysken hvor det er en følelse av at noe «popper ut/flytter på seg unaturlig» hvis jeg strekker meg helt ut eller strammer kompresjonstøyet. Skikkelig ekkel og unaturlig følelse - men er kanskje pga. hevelsen...? Skal forhøre meg med kirurg om det blir verre eller vedvarer 🙂

Føler jeg fikk god informasjon fra Aleris ved utskrivelse, men personlige erfaringer er det jo vanskelig for de å fortelle om. 

På forhånd takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...