Gå til innhold

Hva tenker dere om kjøttiser som nekter barna å spise hund/katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette virkelig greit? I et fritt land? Å nekte små stakkars barn med bittesmå mager mat de har lyst på? Tenker at dette er rimelig ekstremt. 

Selv byr det meg imot å spise katt og hund, de er jo så søte. Men jeg har en liten en som er veldig kresen. Han liker hverken kylling eller fisk, så da er det godt å kunne diske opp med en deilig Labrador i Kål eller Katt au Vin. Kan jo ikke presse mine meninger på barnet heller? La barnet lide for mine sære preferanser og livsvalg.

Helsedirektoratet sier jo klart å tydelig at til og med et vegansk kosthold er fullverdig for barn og voksne hele livet, men dette bryr jeg meg så klart ikke om. Jeg har lang erfaring fra jobb i kassa på Meny, så jeg vet hva jeg snakker om! Barn trenger katteproteiner og hundevitaminer for å bli store og sterke! 

Kjør debatt! 

🙄

Anonymkode: ec259...96a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaok.... godt forsøk 

Anonymkode: bf35c...32f

• Liker 14
Skrevet

Hvor lang tid tar det før noen biter på tro? 🤔

Anonymkode: bf35c...32f

• Liker 2
Skrevet

Skrevet

Hau hau, din sau!

Anonymkode: 35a82...d53

• Liker 1
Skrevet

Åååå en bitter, morsom veganer! Stikk og spis bønner.

Anonymkode: af401...3e2

• Liker 15
Skrevet

Men hvorfor spiser vi ikke hund og katt? Bare fordi kulturen vår har dem som kosedyr. Føkk kultur. Dyr er mat. Tar gjerne en kattebiff hvis jeg får muligheten. 

Anonymkode: a7518...f51

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor spiser vi ikke hund og katt? Bare fordi kulturen vår har dem som kosedyr. Føkk kultur. Dyr er mat. Tar gjerne en kattebiff hvis jeg får muligheten. 

Det har kanskje ikke med at noen land spiser katt eller hund, men den grusomheten de påfører dyrene. I festivalen som holdes i Kina hvert år, dreper de hunder ved å koke dem levende i olje, stikke spyd i dem og heise dem opp mens de hyler av smerte.  Det er nok det som setter sinnene i kok hos de fleste også meg. Du kan se dokumentar om det på youtube. Tror ikke du finner det særlig behagelig du heller.

Nå er det faktisk ikke hele Kina som spiser hund, store delere av Kinesere er imot det. Men dyr er dyr. Så vi er jo rovdyr, hvorfor ikke spise hverandre?

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
2 minutter siden, Rullestolbruker skrev:

Det har kanskje ikke med at noen land spiser katt eller hund, men den grusomheten de påfører dyrene. I festivalen som holdes i Kina hvert år, dreper de hunder ved å koke dem levende i olje, stikke spyd i dem og heise dem opp mens de hyler av smerte.  Det er nok det som setter sinnene i kok hos de fleste også meg. Du kan se dokumentar om det på youtube. Tror ikke du finner det særlig behagelig du heller.

Nå er det faktisk ikke hele Kina som spiser hund, store delere av Kinesere er imot det. Men dyr er dyr. Så vi er jo rovdyr, hvorfor ikke spise hverandre?

Nå er det heller ikke så vanlig at kjøttetere i dyreriket spiser andre kjøttetere. De fleste kjøttetere foretrekker dyr som spiser planter etc.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette virkelig greit? I et fritt land? Å nekte små stakkars barn med bittesmå mager mat de har lyst på? Tenker at dette er rimelig ekstremt. 

Selv byr det meg imot å spise katt og hund, de er jo så søte. Men jeg har en liten en som er veldig kresen. Han liker hverken kylling eller fisk, så da er det godt å kunne diske opp med en deilig Labrador i Kål eller Katt au Vin. Kan jo ikke presse mine meninger på barnet heller? La barnet lide for mine sære preferanser og livsvalg.

Helsedirektoratet sier jo klart å tydelig at til og med et vegansk kosthold er fullverdig for barn og voksne hele livet, men dette bryr jeg meg så klart ikke om. Jeg har lang erfaring fra jobb i kassa på Meny, så jeg vet hva jeg snakker om! Barn trenger katteproteiner og hundevitaminer for å bli store og sterke! 

Kjør debatt! 

🙄

Skjønner ikke hva du mener. Sitter her og hyler innpå noen hot dogs nå, jeg.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Rullestolbruker skrev:

Vi er ikke rovdyr vi er alteter

Anonymkode: be173...408

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Rullestolbruker skrev:

Vi kan jo avlive dyra sånn som vi gjør med annet slakt, da. Trenger ikke bli helt huleboer og koke de levende og sånt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, BearMama skrev:

Nå er det heller ikke så vanlig at kjøttetere i dyreriket spiser andre kjøttetere. De fleste kjøttetere foretrekker dyr som spiser planter etc.

Å spise bjørn er vanlig i Alaska og Kanada, i Russland. Bjørn spiser andre dyr ;) Men ja vi spiser mest dyr som går på beiter. Hunder og katter spiser også andre dyr. Men er kjøtt. Poenget mitt var egentlig når man nevner hund, de grusomhetene som de går gjenom før de dør.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo avlive dyra sånn som vi gjør med annet slakt, da. Trenger ikke bli helt huleboer og koke de levende og sånt. 

Ja dra ned til Kina og si det til dem da. De vil nok høre ;)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke rovdyr vi er alteter

Vi dreper for sport, vi er det utlimate rovdyr.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rullestolbruker skrev:

Vi dreper for sport, vi er det utlimate rovdyr.

Rovdyr er hva man spiser ikke hva man gjør. Vi er alteter siden vi spiser både kjøtt og planter.

Skrevet

Blir mer kvalm av å høre på slike besserwisser veganere som deg enn å spise hund/katt. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rovdyr er hva man spiser ikke hva man gjør. Vi er alteter siden vi spiser både kjøtt og planter.

Å være rovdyr er ikke bare å spise andre dyr.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjør debatt! 

🙄

👏👍😂 

Er jo sååååå viktig med kjøtt for barn, så kjør på med hunde og kattekjøtt. Ellers får de hverken i seg proteiner, B12 og alle andre viktige næringstoffer, sies det på KG i hvertfall. 

Anonymkode: 461b7...699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...