Gå til innhold

Hva synes dere om "Mordene i Kongo"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere som har sett den? 

Den hadde premiere i dag.

Anonymkode: 7bbb3...300

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter til den kommer på Netflix. Orker ikke å betale for enda en film med Aksel Hennie. 

Det blir en film hvor karakteren er Tjostolv Moland og Aksel Hennie med rød parykk. 

Anonymkode: 2116a...324

• Liker 12
Skrevet

Jeg syns det er helt latterlig at folk skal tjene penger på å lage film om det tullet der... 

Anonymkode: e8dc9...f85

• Liker 12
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt latterlig at folk skal tjene penger på å lage film om det tullet der... 

Enig. Det blir ikke en krone fra meg til verken film eller foredrag. 

Anonymkode: c2817...04f

• Liker 8
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter til den kommer på Netflix.

Ingen selvfølge at denne kommer på Netflix .........

Anonymkode: 683c4...8fa

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen selvfølge at denne kommer på Netflix .........

Anonymkode: 683c4...8fa

På TV da. Før eller siden kommer den sikkert. 

Da kan jeg spole over de gangene A.H. dukker opp på skjermen😉

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På TV da. Før eller siden kommer den sikkert. 

Da kan jeg spole over de gangene A.H. dukker opp på skjermen😉

Det er så og si hele tiden det.

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så og si hele tiden det.

Takk for opplysningen. Du sparte meg all den tiden jeg kunne ha ventet til den kom på TV eller Netflix😘

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg gidder å se den. Jeg er ikke interessert i saken.

Skrevet

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Kv4e37/advokat-ut-mot-aksel-hennies-joshua-french-samtaler-ante-ikke-hva-han-drev-med

Jeg skjønner ikke at A.Hennie risikerte sitt og French sitt liv på denne måten for å «leve» seg inn i rollen som A.Hennie i filmen om French og Moland. Og han tar heller ikke til seg kritikken fra advokaten til French. 

Greit nok at jeg tviler på om guttene er så uskyldige, men det får da være grenser. 

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Kv4e37/advokat-ut-mot-aksel-hennies-joshua-french-samtaler-ante-ikke-hva-han-drev-med

Jeg skjønner ikke at A.Hennie risikerte sitt og French sitt liv på denne måten for å «leve» seg inn i rollen som A.Hennie i filmen om French og Moland. Og han tar heller ikke til seg kritikken fra advokaten til French. 

Greit nok at jeg tviler på om guttene er så uskyldige, men det får da være grenser. 

Enig. Det er så mye i denne saken som er så tvilsomt etisk. Å dra ned til Afrika og leke storkar med gevær er tragisk nok, men å dra ned dit slik som Aksel Hennie gjorde, til fengselet, og attpåtil sette i gang med å filme på samme sted blir for meg helt usmakelig. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er så mye i denne saken som er så tvilsomt etisk. Å dra ned til Afrika og leke storkar med gevær er tragisk nok, men å dra ned dit slik som Aksel Hennie gjorde, til fengselet, og attpåtil sette i gang med å filme på samme sted blir for meg helt usmakelig. 

Men uansett ikke så usmakelig som å drepe uskyldige.

Anonymkode: c7442...185

• Liker 3
Skrevet

Takk for opplysningen. Du sparte meg all den tiden jeg kunne ha ventet til den kom på TV eller Netflix😘

Haha Enig! Elska anmeldelsen fra VG, som ga filmen en toer: «Aksel Hennie med rød parykk, er fortsatt veldig mye Aksel Hennie med rød parykk»

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, Lillyvally skrev:

Haha Enig! Elska anmeldelsen fra VG, som ga filmen en toer: «Aksel Hennie med rød parykk, er fortsatt veldig mye Aksel Hennie med rød parykk»

Og det er et av problemene med Aksel Hennie. Uansett hvilken rolle han har, så blir det veldig mye Aksel Hennie. Jeg synes rett og slett han ikke er så fryktelig god skuespiller som mange skal ha det til. 

• Liker 13
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett ikke så usmakelig som å drepe uskyldige.

Anonymkode: c7442...185

Det er sant. Og nettopp derfor bør de ligge jæææævlig lavt med å dra ned dit i ettertid. 

• Liker 2
Skrevet

Og det er et av problemene med Aksel Hennie. Uansett hvilken rolle han har, så blir det veldig mye Aksel Hennie. Jeg synes rett og slett han ikke er så fryktelig god skuespiller som mange skal ha det til. 

Den gangen han slo gjennom var det få norske skuespillere som snakket naturlig, de fleste var veldig teatralske og krampeaktige. På bare få år har det skjedd MYE på dette feltet, og vi har nå mange skuespillere som spiller minst like naturlig som Hennie. Samtidig har Hennie blitt stående på stedet hvil, og er derfor for meg og mange andre en helt uinteressant skuespiller i dag. Han får kun roller fordi han er et stort navn i norsk filmhistorie. 

Anonymkode: d28f5...e9d

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gangen han slo gjennom var det få norske skuespillere som snakket naturlig, de fleste var veldig teatralske og krampeaktige. På bare få år har det skjedd MYE på dette feltet, og vi har nå mange skuespillere som spiller minst like naturlig som Hennie. Samtidig har Hennie blitt stående på stedet hvil, og er derfor for meg og mange andre en helt uinteressant skuespiller i dag. Han får kun roller fordi han er et stort navn i norsk filmhistorie. 

Anonymkode: d28f5...e9d

Jeg har aldri tenkt på det på den måten, men når du sier det, så tror jeg faktisk du har helt rett i det. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri tenkt på det på den måten, men når du sier det, så tror jeg faktisk du har helt rett i det. 

Aksel Hennie blir litt som restaurantkjeden Egon, folk går der fordi de vet hva de får...men spesielt bra er det ikke..

Anonymkode: dfe36...a56

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns filmen var overraskende bra! En av de bedre norske filmene jeg har sett, faktisk. Det ble ikke sånn at man kan høre at dem leser manus når de snakker. Utrolig bra sminka også, mtp hvor like de er Tjostolv og Joshua. Greit nok, den parykken til Aksel er ikke den beste, men den er heldigvis bare én av flere parykker som blir brukt! 

Anonymkode: a0143...5d1

• Liker 1
Skrevet

Fun fact: Det var faktisk en nordmann med på å opprette denne domstolen, som dømte Joshua French og Tjostolv Moland til døden i Kongo. Dette er vel en slags skjebnens ironi. 

I 1904 fikk den norske juristen Vilhelm Mariboe Aubert i oppdrag å sørge for mer lov og orden i Kongo. På den tiden var dette området en belgisk koloni eid av kong Leopold 2. I området rundt Kisangani (den gang kjent som Stanleyville) bodde det en del folk som skulle gjøre kong Leopold enda rikere. Men på grunn av stadige voldshendelser mellom svarte og hvite, så kom behovet for å opprette en ny domstol. Den samme domstolen som for noen år siden altså dømte disse to nordmennene til dødsstraff. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...