AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg har vokst opp i en høyst dysfunksjonell familie. Hele barndommen var preget av dette. Fra jeg var 11-12 år gammel så ble alt mye verre, og da jeg var rundt 16 ble barnevernet endelig koblet inn. Jeg er nå i sent 20-årene og har jobbet hardt med å legge alt bak meg. Jeg sitter forøvrig med en del spørsmål rundt tenårene mine. Jeg husker svært lite fra 12-19 årsalderen. Jeg ble flyttet en del rundt og det ble tatt en del dårlige beslutninger av voksne rundt meg. Har jeg rett til å få innsyn i hva som ble gjort i saken min hos barnevernet? Hvordan ber jeg eventuelt om dette? Hva skal jeg spørre etter? På forhånd; takk for svar. Anonymkode: 8a31e...ac5
Brimi Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Ta kontakt med barnevernskontoret du var tilknyttet Tror du kan velge mellom å lese journalen din hos dem eller å få kopi. Jeg spurte om å få kopi og det fikk jeg 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 7 minutter siden, Brimi skrev: Ta kontakt med barnevernskontoret du var tilknyttet Tror du kan velge mellom å lese journalen din hos dem eller å få kopi. Jeg spurte om å få kopi og det fikk jeg Takk for svar! Kan jeg bare ringe dem og si at jeg ønsker kopi av saken min? Eller må jeg sende skriftlig henvendelse? Kan jeg få spørre om hvordan det var for deg å lese papirene? Du trenger ikke å svare altså 😊 Anonymkode: 8a31e...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 De fleste barneverntjenester ønsker at du enten møter opp på kontoret eller sender en skriflig henvendelse. Anonymkode: a59f7...de2
hjärterdam Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Der jeg jobber ønsker vi en skriftlig henvendelse, den legges også i mappa. Litt avhengig av hvor kompleks saken er så er det noen ganger greit å lese på kontoret slik at man kan spørre om det med en gang om det er noe man lurer på osv. 3
Brimi Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Kan jeg bare ringe dem og si at jeg ønsker kopi av saken min? Eller må jeg sende skriftlig henvendelse? Kan jeg få spørre om hvordan det var for deg å lese papirene? Du trenger ikke å svare altså 😊 Anonymkode: 8a31e...ac5 Det husker jeg ikke, men du kan ringe og høre hva de trenger av deg for å få utlevert papirene dine Jeg husker heller ikke hvordan det var å lese papirene mine, men det er ikke så lenge siden jeg leste papirene fra omsorgsovertakelsen. Det var hardt og vanskelig å lese. Vil derfor anbefale deg å ha noen du kan prate med mens du leser eller etter du har lest. Det kan være lurt, som andre har rådet deg, å lese sammen med en fra barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 Du kan be om innsyn både skriftlig og muntlig. De foretrekker nok å få det skriftlig, men det er altså ikke noe galt i å ta det muntlig. Anonymkode: 939f9...745
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg tror det kan være lurt å lese den sammen med noen. Det kan være retraumatiserende, og skape sterke følelser som kan være vanskelige å takle alene.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #9 Skrevet 27. oktober 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg bor ikke i nærheten av der jeg vokste opp, så jeg har ikke mulighet til å gå gjennom papirene med de ansikt-til-ansikt. Men jeg kommer til å ha noen andre i nærheten når jeg leser de. Da skal jeg ta en telefon til de neste uke og høre. Takk for alle råd 😊 Ts Anonymkode: 8a31e...ac5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå