AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg er vestlending og har vokst opp med pinnekjøtt. Det er noe min familie og min samboers familie spiser mye av fra nå av og frem til februar. Det blir en del familieselskap og dermed mye pinnekjøtt. Problemet er bare at jeg egentlig hater pinnekjøtt. Jeg har alltid spist det i selskap, men tar mest av tilbehøret. Gruer meg nesten til familieselskaper fordi jeg vet at jeg må tygge og svelge pinnekjøtt. Har nesten vurdert å si til familien at jeg er vegeterianer slik at jeg slipper å late som. Syns det er mer flaut å være voksen og si at jeg «ikke liker», det er jo noe «bare barn gjør». Av en eller annen grunn syns jeg kjøttet smaker en blanding av sjø og metall/jern, og det er rett og slett kvalmende bare å tenke på det. Skjønner ikke at andre klarer å spise det, lurer på om de opplever smaken annerledes, eller om de bare syns det smaker godt med kjøtt som smaker som om den har blitt oppbevart i sjøvann i en rusten tank i lang tid.. Noen andre her som har mat de bare ikke takler? Kanskje noen andre som er som meg, og ikke liker pinnekjøtt? 😅 Anonymkode: 40a06...9d0 1
Oddy Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Liker ikke pinnekjøtt selv. Likte det når jeg var liten men nå er jeg passert 20 og hater det. Familien vet det og derfor kjøper de alltid inn noe ekstra som jeg også kan kose meg med. Er ikke barnslig og ikke ha sansen for en type matrett
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Du får si at du ikke kan spise så fet og salt mat , at du blir dårlig av det, sliter med magen eller noe slikt:) Anonymkode: b8519...eee 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Vi har ikke pinnekjøtt fordi broren min ikke liker det. Er da helt legitimt å si at man ikke liker noe. Anonymkode: f1e45...ab9
Rullestolbruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg elsker pinnekjøtt. Men det er fult mulig å si at man ikke liker det. Å ikke ha pinnekjøtt fordi en i familien ikke liker det er jo bare tull. Ene søsteren min fikk noe annet å spise til jul og det gikk helt fint. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg hater pinnekjøtt så jeg skjønner deg veldig godt! Heldigvis er jeg blitt vegetarianer nå og står som regel for min egen mat dersom det er familiemiddager, er tanten min der lager hun maten som jeg får da hun er veganer! Du kan jo bli vegetarianer ut året f.eks., og se hvordan det går, og så får du heller være på tilbudssiden med å stå for egen mat den første tiden😊 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke pinnekjøtt fordi broren min ikke liker det. Er da helt legitimt å si at man ikke liker noe. Anonymkode: f1e45...ab9 Så dere kan ikke ha det fordi han ikke liker det? han kan jo bare spise noe annet når dere har pinnekjøtt! Anonymkode: 0e9f6...01f 1
Drakan Skrevet 28. oktober 2018 #7 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Kan anbefale å prøve kje pinnekjøtt et år eller rein. Det er ikke like ekstremt, du kan jo kjøpe en pakke eller to til familien og lage dette. Kanskje det smakker bedre? Har en annen smak og er ganske godt Man vet aldri For meg, jeg takler ikke feit mat, eller søt mat. Får veldig lyst å spy av kremboller. 🤢 Noen gangen er stanken helt motbydelig av sødme i butikk, og jeg skjønner ikke at andre ikke merker dette. Endret 28. oktober 2018 av Drakan
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #8 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg har hørt om mange, også voksne mennesker, som ikke liker pinnekjøtt. Del er jeg veldig glad i det, og gleder meg alltid til deilig pinnekjøttmiddag før jul. Det er likevel ikke så vanskelig å forstå at noen ikke liker det, smaken er litt spesiell. Anonymkode: bb305...fb4
Arkana Skrevet 28. oktober 2018 #9 Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Pinnekjøtt er djevelens verk så jeg skjønner godt at du ikke liker det. Jeg klarer ikke å tvinge i meg litt engang og bare stanken lukten gjør meg uvel. Aldri kommer jeg til å forstå at dette er høytidsmat for noen. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke de som inviterer kan lage noe eget til deg. Jeg hadde aldri klart å invitere til middag, enten det er jul eller hverdag, vel vitende om at hovedretten var noe av det verste enkelte av gjestene visste. Det er ikke vanskelig å lage noe ekstra slik at alle gjestene kan kose seg. Kanskje du kan ta med deg noe eget i stedet? Stekt kyllingbryst, litt ribbe fra varmmatdisken på butikken, noen medisterkaker? Endret 28. oktober 2018 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #10 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg liker heller ikke pinnekjøtt, jeg liker ikke lam/sau i det hele tatt. Lukta er grusom, smaken likedan. Men kan du ikke bare si det da? Også tar du med deg noe annet og spiser tilbehøret sammen med kjøttet du har med deg. Anonymkode: 47772...652
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #11 Skrevet 28. oktober 2018 Er ikke vegetarianer, men spiser ikke kjøttet selv. Alltid blitt godtatt det. Godt voksen, men jeg kan fortsatt si «jeg liker ikke». Er det vits å sitte der å tvinge i seg noe man ikke liker på en kveld som skal være kjekk? Jeg spiser Rosenkål, poteter, brun saus, og røkt julepølse fantastisk middag Anonymkode: 0dc88...78b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #12 Skrevet 28. oktober 2018 På 26.10.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev: Jeg hater pinnekjøtt så jeg skjønner deg veldig godt! Heldigvis er jeg blitt vegetarianer nå og står som regel for min egen mat dersom det er familiemiddager, er tanten min der lager hun maten som jeg får da hun er veganer! Du kan jo bli vegetarianer ut året f.eks., og se hvordan det går, og så får du heller være på tilbudssiden med å stå for egen mat den første tiden😊 Så dere kan ikke ha det fordi han ikke liker det? han kan jo bare spise noe annet når dere har pinnekjøtt! Anonymkode: 0e9f6...01f Vi synes det er hyggelig å ha noe alle liker. Anonymkode: f1e45...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå