AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg drakk noen pæresider uten sukker med aspartam og ble skikkelig slått ut med kvalme, diare, luft i magen og magesmerter. Spiste pastiller med det samme søtningsstoffet både før etterpå uten at jeg var obs på at også det inneholder kunstig søtning. Nå har jeg slitt med magen i flere dager. Det er så ille at jeg nesten ikke kan spise uten å fly på do, og våkner flere ganger på natta fordi magen har krøllet seg. Jeg kan høre at det bobler når det står på. Mye luft også og må gå på do for det er umulig å vite om det er bare luft eller mer. Andre med samme erfaring? Må det bare gå sin gang eller finnes det noe man kan ta for å lette dette? Anonymkode: 30d4b...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Del Skrevet 26. oktober 2018 Er nok helt tilfeldig. Nesten alt om dagen inneholder aspartam. Hysteri og sitter i hodet? Eller så er du bare blitt dårlig? Går mye rart om dagen Anonymkode: 4cfbb...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hvis du tør, prøv forskjellige varer med aspartam. Det kan også være noe annet du reagerer på. Søk rundt på Google etter folk med lignende erfaringer eller undersøkelser. Selv måtte jeg slutte med lettbrus. Fikk sterke spenninger i nakke og derav hodepine. Som ga seg etter noen dager. Ble helt utmattet. Aspartam setter seg visst på nervesystemet. Stoffet var ulovlig i mange år. Det ble tatt i bruk når mannen som sørget for at dette forble ulovlig døde. Anonymkode: 2f852...24b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Del Skrevet 26. oktober 2018 Får ikke noe magesmerter av det, men jeg får migrene av aspartam, så jeg unngår det helt. Anonymkode: 01e35...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #5 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg reagerer på aspartam med magesmerter, luft i magen og kvalme. Anonymkode: 990df...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Del Skrevet 26. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Er nok helt tilfeldig. Nesten alt om dagen inneholder aspartam. Hysteri og sitter i hodet? Eller så er du bare blitt dårlig? Går mye rart om dagen Anonymkode: 4cfbb...47a Da er det merkelig at hver gang jeg har inntatt noe med aspartam får jeg trøbbel med magen, eller tror du ikke det? Almenntilstanden er ellers god. Ts Anonymkode: 30d4b...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg sier ikke at det IKKE er kunstig søting som er problemet, men det KAN være andre ting også. Selv blir jeg dårlig i magen både av cider og av lakrispastiller, men det blir jeg enten de er sukkerholdige eller kunstig søtet. Lakris er skikkelig lakserende for de fleste, i alle fall hvis man spiser en viss mengde. Ulike fruktdrikker kan også være tøffe for noen, og mengden har virkelig noe å si her også. Vet ikke hvorfor, men jeg tåler ikke Mozell engang. Anonymkode: c240e...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Del Skrevet 26. oktober 2018 Nope. Drikker en hel del Pepsi Max, og spist andre saker med aspertam. Aldri hatt en eneste bivirkning av det Anonymkode: e2720...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg får litt luft og løs mage om jeg drikker mye sukkerfri saft eller spiser mye sukkerfrie pastiller, men da snakker vi en liter utblandet saft eller en hel eske pastiller. Jeg tar bare det som et tegn på at det ikke er meningen å drikke/spise så store mengder sånt, og at det derfor er en fin avskrekkende effekt for meg. Av andre ting har jeg aldri spist/drukket så mye at jeg har opplevd dette problemet. Anonymkode: eaf76...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Del Skrevet 26. oktober 2018 Når jeg tenker etter så er faktisk noen cider ganske mye, er det ikke en halvliter i en boks? Da blir det fort mer søtstoff enn når jeg drikker masse sukkerfri saft, men sammen med alkohol og kullsyre som også kan irritere magen. Er det rart du ble dårlig? Anonymkode: eaf76...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Del Skrevet 26. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tør, prøv forskjellige varer med aspartam. Det kan også være noe annet du reagerer på. Søk rundt på Google etter folk med lignende erfaringer eller undersøkelser. Selv måtte jeg slutte med lettbrus. Fikk sterke spenninger i nakke og derav hodepine. Som ga seg etter noen dager. Ble helt utmattet. Aspartam setter seg visst på nervesystemet. Stoffet var ulovlig i mange år. Det ble tatt i bruk når mannen som sørget for at dette forble ulovlig døde. Anonymkode: 2f852...24b Spar du fram noe seriøs dokumentasjon på dette? Altså noe fra The Lancet eller liknende, ikke hva som helst jalla fra en hjemmeside Anonymkode: 44fcc...3f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 26. oktober 2018 #12 Del Skrevet 26. oktober 2018 Jeg får migrene av aspartam så jeg holder meg langt vekke! Uten tvil noe kroppen min ikke tåler, så ikke usannsynlig det slår seg til magen hos andre. Ein må gjerna bare ta tiden til hjelp?!? Blåbær/banan binder magen så gjerne det kan hjelpe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå