Gå til innhold

Budsjett...

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

... er ein fin ting...

Nokon som har lyst å skrive inn dei ferdige budsjetta sine her, eller? Vi MÅ snart sette oss ned å få lagd det budsjettet vårt altså, men vi er utruleg usikre på kva vi skal budsjettere med på nokre av postane.... For eksempel alkohol-posten... Vi skal ha alkohol til middagen og kaffen, og fri bar etterpå (festen kjem nok til å vare godt utover natta). Vi blir ca 50 vaksne personar som kjem til å drikke varierande mengder alkohol (noko av dei drikk sikkert ikkje i det heile tatt, medan andre drikk meir...). Kor mykje alkohol bør ein ha då? Og kor mykje kostar dette? Vi vil ikkje at det skal vere fylle-fest, men ynskjer at folk skal få "nok" å drikke då...

Det blir ca 10 ungar også.. Kor mykje mineral-vatn bør ei rekne med at det går på ein slik kveld?

Elles lurer eg litt på kor mykje de brukar på blomar og duk-ting og anna pynt. Og kaker... ;) Og trykksaker.

Håpar nokon har lyst å hjelpe litt.... Hadde i alle fall vore til hjelp om de skreiv inn dykkar eigne budsjett!

Kor mykje betaler de for antrekk til mannen, forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vår, sånn ca i hvertfall ;)

[*]Middag 12 300 kr

[*]Drikke til maten 4 000 kr

[*]Lokale 6 000 kr

[*]Brudgoms klær 4 200 kr

[*]Klær og smykker til brud 7 000 kr

[*]Drikke til festen 6 000 kr

[*]Invitasjoner 1 000 kr

[*]Meny/sanghefte 500 kr

[*]Solosang i kirken 2 000 kr

Litt mer usikre ting

[*]Tilpasning av kjolen 2 000 kr

[*]Blomster 3 000 kr

[*]Pynt ellers 1 000 kr

[*]Duk og servietter 1 000 kr

[*]Engangskameraer 1 000 kr

[*]Fotograf 2 000 kr

Totalt 53 000 kr

Har igjen utgifter for ca 45 000 kr.

Har 35 000 kr til rådighet, så noe må det nok kuttes ned på....! ;)

Må nå har jeg regnet ganske grovt.

Eneste sikre prisene er solist og lokale.

Resten må vi bare ta litt som det kommer...!

Tror egentlig ikke vi kommer til å bruke 10 000 på drikkevarer,....!

Vi blir forresten 41 til middag, 26 til kaffe = 67

(Pluss et storband på 25, men de skal nok spille mesteparten av tiden, og ikke drikke så mye!)

Gjest gjest1
Skrevet

10 000 på drikkevarer er jo ikkje sååå gale då... Eg uansett godt å ha eit tall å forholde seg til! Kva slags alkohol er det de kjøper inn då? Og kor kjøper de det? er det mykje å spare på å ta seg eit par turar til Sverige, for eksempel?

De andre då?

Skrevet

Vi har et budsjett på ca 80.000. Da håper vi å få med oss alt. Da broren min giftet seg for 2 år siden brukte de ca.20.000 på drikken og da var alt inkludert.( velkomst, vinøl og øl til maten pluss åpen bar med vin, øl og cognac ) så vi håper og ligge der en plass vi også. :roll:

Gjest gjest1
Skrevet
Vi har et budsjett på ca 80.000. Da håper vi å få med oss alt. Da broren min giftet seg for 2 år siden brukte de ca.20.000 på drikken og da var alt inkludert.( velkomst, vinøl og øl til maten pluss åpen bar med vin, øl og cognac ) så vi håper og ligge der en plass vi også. :roll:

Oj, 20 000 på drikke var litt verre... Men det var på hotell, eller noko? Vi skal jo kjøpe inn drikka sjølv då...

Skrevet

Vi har et foreløbig budsjett på ca. 130 000. Det inkluderer 3-retters middag med fri vin og fri bar etterpå, ringer, klær, fotografering, blomster, overnatting, frisør og trykksaker. Vi blir sannsynligvis ca. 90 gjester.

Skrevet

*kremt* glemte å si at det var på hotell. :sjenert: Så det blir jo selvfølgelig billigere når dere skal ha eget lokale. :P

Skrevet

Vi bruker som sagt ca 10 000.

Har jo 41 middagsgjester. Ca 27 av dem kommer til å drikke alkohol til maten.

26 kaffegjester, ca 16 av dem kommer til å drikke alkohol.

25 storbandmedlemmer, ca 15 av dem kommer til å ta seg en drink.

Det blir 58 av 92 som kommer til å drikke alkohol...

Regner med å bruke 6 000 på alkohol og 4 000 på alkoholfritt... Men dette er bare noe jeg har regnet på oppi hodet mitt... :tunge1:

Alle i familien som reiser til utlandet har lovet å kjøpe med seg en flaske til oss.

Vinen tar vi nok en tur til Sverige for å handle, ja!

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi har budsjett på 100 000,- (+ bryllupsreise)

Skal ha båttur for alle gjestene etter vielsen + festen på hotell.

Drikke er budsjettert til ca. 20 000,- (etter samtale med hotellet). Dette gjelder ikke drinker etter middagen. Dette må gjestene desverre kjøpe selv.

Skrevet

Du som har så god tid, veslo, be folk dere kjenner som skal til utlandet og ikke har tenkt å bruke opp kvoten sin om å kjøpe litt hver for dere! TaxFree er en fin ting... ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Har tenkt litt på det då... ;) Vi får sjå... Kanskje vi får ta oss ein tur med båten til Sverige eller noko til sommaren... Hehe....

Skrevet

Vi har ikke budsjett vi:)

Men vi skal ha.. ikke vanlig bryllup. Vi tar det hele litt enkelt..

Gjest gjest1
Skrevet
Vi har ikke budsjett vi:)

Men vi skal ha.. ikke vanlig bryllup. Vi tar det hele litt enkelt..

;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Budsjettet er foreløpig (ca. 60 gjester til middag):

3500,- Kirke

7000,- Festlokale

20000,- Mat (catering)

9000,- Brudekjole m/tilpassning

1000,- Sko og undertøy til bruden

1000,- Brudebukett, corsage, m.m.

4200,- Frisør og sminke for brud + forlover

1000,- Innbydelser

4900,- Fotograf

2200,- Bryllupsalbum (fra fotograf)

1200,- Takkekort (fra fotograf)

Disse prisene er enten sikre eller 'i henhold til prislisten'.

Resten er ca. priser i forhold til budsjettet, mao vi vet ikke hva den endelige prisen vil komme på her.

5500,- Gifteringer

5-7000,- Dress til brudgommen (kjøpe svart dress)

1000,- Duker, servietter, o.l.

1500,- Kombinert bordkort/pynt/gave til gjester

5000,- Drikke til maten, vin, øl og mineralvann

I tillegg kommer da den evig usikre 'gratis bar'.

På invitasjonen har vi bedt gjestene indikere om de ønsker vin, øl eller mineralvann til maten, og utover kvelden satser vi på noe sprit og større mengder øl.

2/3 av gjestene er på vår alder og svært glade i øl - har ikke noe ønske om at vante øldrankere skal drikke seg snydens på gratis sprit fordi det er det eneste som er tilgjengelig.

Min far har sagt han 'ordner' denne delen, ellers ville vi aldri hatt råd. Vi hadde planlagt å selge alkohol til kostpris i baren.

Etter å ha regnet sammen budsjettet, kom jeg plutselig frem til at det faktisk er på 75000...

Hvilket er 15000 over det budsjettet jeg hadde satt opp... Noe her er fryktelig galt - selv om jeg mistenker at det rett og slett er alle 'småting' jeg ikke la inn i begynnelsen.

Invitasjoner, pynt, frisør, lokale - alt kostet mer enn jeg opprinnelig hadde regnet ut.

På tide med en ny prat med foreldrene... *gulp*

Vi har ikke noe eget 'kakebudsjett' - her blir det hjemmelaget for alle pengene. Bløtekaker fra mor, småkaker fra søster, kransekake fra mors venninne...

Jeg har laget invitasjonene selv, og vil gjøre det samme med kirkeprogrammet og alt slikt. Satser på 'resirkulerbart' bordpynt - vil ikke betale en formue for noen blomsterkvaster som må kastes neste dag allikevel. Kommer til å pynte med 'et-eller-annet', kanskje lysestaker, som kan brukes både som bordkort, pynt og en liten minnegave til gjestene.

Blir nok en del annet også, men har vært i fire bryllup, og husker ikke pynten i noen av dem! Annet enn det jeg fikk med meg hjem... :wink:

Ellers har jeg prioritert pengeforbruket hovedsakelig etter ett prinsipp: Hva sitter jeg igjen med om 20 år?

Ringer, fotografier, og forhåpentligvis en ektemann. :wink:

Med andre ord vil jeg se best mulig ut på bildene - derfor profesjonell styling og fotograf.

Bildene er for meg den mest risky delen å spare penger på - tenk så bittert om jeg ser strååååålende ut og får en flott dag, og så ender jeg opp uten et eneste godt bilde av det! :hår:

Er litt vanskelig å ta bilde av - blunker og har meg. :wink:

Skrevet

Urk... Innlegget over er mitt, jeg hadde bare glemt innlogging.

Skrevet

Vi har et budsjett på 75 000 kr, men har satt av 80 000 kr. Tror det kan være greit å ha litt å gå på. :-?

Har bedd 88 stk, tviler på alle kommer. Bryllupsreise er ikke inkludert

Skrevet

Vi vet ikke pris på blomster enda...og bryylupsreise er gave fra mamma...så her er vårt cirka-budsjett...

lokale - 0kr (på jobben til sambo)

mat - 7000kr (sambo er kokk så vi kjøper inn maten billig. Kokken skal ikke ha mye for jobben)

drikke - 4000kr(Kjøpt en del i utlandet)

kjole - 3500kr

dress - 3000kr

tilbehør til dress og kjole - 2000kr

sko - 1500kr

innbydelser - 1500kr

diverse pynt - 1000kr

fotograf - 8000kr

transport - 1000kr

bryllupskake - 0kr (sambo eller stesvigermor lager)

ringer - 5000kr

hmm...har jeg glemt noe viktig nå....??

Hvis ikke så blir det altså 37500kr (35gjester)

Riktignok er det mye som allerede er betalt, godt ikke alt kommer på en gang...

Gjest lillelou
Skrevet

hehe...ferdig budsjett..right. Der var enda en ting å ta tak i, og sikkert noe min kjære kunne kost seg med. Regner med at det blir et middels stort arrangement, max 55 gjester, og det lille overslaget i hodet mitt just nu, sier ca 60.000(?) for det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...