AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Hei. Vil gjerne ha litt tips fra noen. Jeg startet i ny jobb denne sommeren som ekstrahjelp, men nå ønsker jeg å si opp. Men jeg har et lite problem der jeg kvier meg så vanvittig for å si opp og blir overkant nervøs. Sagt opp på en jobb tidligere og det var skikkelig ubehagelig. Hvordan kan jeg bli mer komfortabel med det? Hva burde man si? Jeg syns det er sååå vanskelig å si opp, selv om det burde jo være utrolig enkelt! Samvittigheten min kommer og biter meg i ræva og jeg begynner å tenker over at de kommer til å trenge hjelp i desember, også bare stikker jeg nå rett før.. Da må de ansette noen nye og lære dem opp før den tid. Også blir de irritert på meg og skuffet osv osv osv. Hva gjør jeg? Dette burde jo ikke være så jævlig vanskelig... Anonymkode: b24a1...f1f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 Hvilken bransje jobber du i? Tenk på deg selv først, du har din fulle rett til å si opp. Det er lov til å prøve og feile. Anonymkode: 02de2...e83
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #3 Skrevet 27. oktober 2018 Det kan være svært ubehagelig å si opp, men ta ett skritt av gangen. Først skriver du oppsigelsen (helt kort, evt. begrunnelse kan du ta muntlig), så skriver du den ut, så putter du den i veska eller lomma, og så bestemmer du deg for et tidspunkt der du skal tvinge deg til å levere den. Jeg regner med at det bør være seinest ettermiddagen den 31. Når det kommer går du inn og gir den til en leder. Du finner standardoppsigelser på nettet. Anonymkode: 9be54...6ce
Missfitness Skrevet 27. oktober 2018 #4 Skrevet 27. oktober 2018 Skjønner at det kan være ekkelt, men tenk på at det er en som sikkert blir glad for å få jobben som du har hatt.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #5 Skrevet 27. oktober 2018 Jeg var også livredd for å si opp deltidsjobben min i fjor, men det gikk helt fint. Pass bare på å si opp FØR 1. november fordi oppsigelsestid gjelder normalt fra den 1. i hver måned. (Dette varierer fra plass til plass så viktig at du sjekker kontrakten din) Regner med at du har én måned oppsigelsestid som deltid? Det hadde hvertfall jeg. Anonymkode: da7b5...f3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå