AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg trodde hushjelp var et utdødd yrke, at hushjelp var noe bestilte familier hadde før i tiden, kanskje på 30, 40, 50 eller 60 tallet. Men nå ser jeg at denne tittelen kommer opp igjen. Ei lurer på om de må ha hushjelp når de kommer hjem fra sykehuset etter fødsel, mens en annen foreslår at ts skal få en hushjelp til å ta utvask av leilighet ved flytting. Finnes virkelig hushjelp idag, og isåfall, hvem er hushjelp, og hvem har hushjelp? Anonymkode: 8fb6a...050
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #2 Skrevet 28. oktober 2018 Det er en som hjelper deg i huset, også kalt hjemmehjelp, og med litt innskrinka oppgaver vaskehjelp. Det er alt fra vanlige folk med mange eller ingen barn som jobber mye og trenger hjelp pga manglende tid, til rike folk som ikke gidder selv, til syke folk som ikke klarer selv og er helt avhengig av hjelp. Anonymkode: 32d92...ac2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #3 Skrevet 28. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en som hjelper deg i huset, også kalt hjemmehjelp, og med litt innskrinka oppgaver vaskehjelp. Det er alt fra vanlige folk med mange eller ingen barn som jobber mye og trenger hjelp pga manglende tid, til rike folk som ikke gidder selv, til syke folk som ikke klarer selv og er helt avhengig av hjelp. Anonymkode: 32d92...ac2 Hjemmehjelp er vel en kommunal tjeneste som enten handikappede, syke og eldre kan få. De fleste som mottar denne ytelsen får vel hjelp i 1 1/2 - 2 timer hver 14 dag. Hushjelp er vel en privat tjeneste man kjøper? Jeg trodde faktisk ikke at det fantes hushjelp lenger, derfor jeg spør her. Men hjemmehjelp er det ikke. Anonymkode: 8fb6a...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå