Gå til innhold

Dere som har fått lavere rente på boliglån - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som har klart å få banken til å gi dere lavere rente på boliglånet (enn de i utgangspunktet tilbød dere, enn dere i utgangspunktet hadde e.l.). Hvordan gikk dere frem?

Jeg er ingen sterk pruter, og er ikke glad i å forhandle, men jeg har i alle år hatt DNB som bank, og har nå omsider tatt inn over meg hvor mye jeg kan spare på å flytte boliglånet mitt til SPK. Jeg har imidlertid alt annet hos DNB, og synes det er praktisk å beholde banken jeg har hatt, slippe å forholde meg til nye mennesker, endre kontonummer og alt annet som følger med å flytte pengene mine / lånet mitt. Derfor har jeg tenkt at det kanskje er en mulighet å få forhandlet ned boliglånsrenten hos DNB, for dette har jeg hørt at andre har lykkes med, men jeg er altså ute etter tips og veiledning ang. hvordan jeg bør gå frem. 

Er det noen som kan fortelle meg noe?

Anonymkode: c01cc...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontonr tar du med deg når du bytter, så det er null stress med ny bank. 

Send en Mail og si du har tilbud fra en annen bank på x,XX % og spør om de setter ned din tilsvarende. Jeg gjorde det og de ordnet dette på 1 dag. 

Skrevet

Jeg har DnB og fikk forhandla lavere rente. Truet med å bytte bank om jeg ikke fikk noen bra renteavtale. 

Anonymkode: 9b3fe...74b

Skrevet

Har du fått lavere rente i en annen bank kan du informere om det og spørre om å få tilsvarende. Jeg bare ba om det og fikk det uten diskusjon, men det spørs nok hvor god kunde du er for banken. 

Anonymkode: 8dd86...92d

Skrevet

Takk for svar, alle tre!

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har DnB og fikk forhandla lavere rente. Truet med å bytte bank om jeg ikke fikk noen bra renteavtale. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått lavere rente i en annen bank kan du informere om det og spørre om å få tilsvarende. Jeg bare ba om det og fikk det uten diskusjon, men det spørs nok hvor god kunde du er for banken. 

Anonymkode: 8dd86...92d

Ringte dere eller sendte dere mail? Og hvem kontaktet dere, en fast kontaktperson, eller et sentralbordnummer?

Skrevet

jeg ba banken ringe meg etter en visning, sa jeg var ute etter finansieringsbevis fordi jeg hadde funnet meg leilighet, spurte hva han kunne tilby, sa at jeg fikk 0,7% lavere rente i en annen bank, han sa at dem kunne matche det. 

Anonymkode: 6588e...615

Skrevet

På finansportalen kan du sammenligne renter fra mange forskjellige banker. Du kan da få muligheten om og sende en ferdig utfylt mail til din nåværende bank angående lavere rente et annet sted. 

Har ikke prøvd den selv men hørt positive ting om den. 

Anonymkode: b2394...ecb

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, alle tre!

Ringte dere eller sendte dere mail? Og hvem kontaktet dere, en fast kontaktperson, eller et sentralbordnummer?

Jeg ringte etter at jeg fikk varsel om renteheving og varslet om at jeg ville bytte bank. 

De ringte meg opp etter ett par timer og fikk bedre rente. Veldig god kunde fra før. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte etter at jeg fikk varsel om renteheving og varslet om at jeg ville bytte bank. 

De ringte meg opp etter ett par timer og fikk bedre rente. Veldig god kunde fra før. 

Takk for svar. Hvem ringte du? Har du en kontaktperson eller bare ringte du sentralbordet?

Skrevet

Ikke vær redd for å bytte bank. Jeg fikk tilbud om refinansiering av boliglånet fra en annen bank og ringte så banken der vi har boliglånet for å høre om de kunne matche tilbudet jeg fikk. De matchet det, men hadde de ikke gjort det hadde jeg flyttet lånet, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...