Gå til innhold

ibumetin

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata
Skrevet

Jeg har hatt masse nerver og uro i meg, samt endel hodepine i det siste, og har fått noen piller av ei venninne som jeg har spist en god del av... ibumetin.

Men hører de er sterkere enn paralgin forte? Er dette sunt siden jeg ikke har snakket med legen min?

her om dagen tok jeg fire stykk+ to sobril, for å få roen i kroppen(dette var mens jeg tok en oppvask med en fyr) Det er vel ikke direkte farlig? kameraten min sa jeg måtte slutte å stappe i meg masse piller, for det var ikke sunt, og det kan jeg gå med på, men jeg ser ikke så alvorlig på det

noen som vet hva ibumetin går ut på?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tror kanskje du skal ringe til legen din i morgen jeg, for å blande piller er aldri bra - i hvert fall ikke når du ikke vet hva det er du putter i deg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ibumetin får du kjøpt reseptfritt på apoteket, så de er nok ikke sterkere enn paralgin forte. Ibumetin er så vidt jeg vet et annet navn på Ibux.

Men det er aldri sunt å blande piller, reseptfrie eller ikke. Synes du skal oppsøke en lege for en prat slik at du kanskje får medisiner som passer ditt behov.

Lykke til.

:klem:

Skrevet

Ibumetin er reseptfrit på apoteket Men det finnes sterkere Ibumetin som du kan få på resept, samboeren min har det (mot migrene).

Sobril er verre, men de kjenner du sikkert til.

Jeg bruker Cipralex, og har brukt sovetabletter i det siste. Jeg tenker på at det er et stadium i livet mitt som jeg trenger ekstra hjelp. Og det gjør kanskje du og.

Men du burde heller ta det eg tur til legen for å snakke med han/henne hvis det fortsetter. En (eller to) ganger tror jeg ikke er så ille.

Gjest Anonymous
Skrevet

seroxata

som jeg har spist en god del av...

Du må være forsiktig med det, seroxata.

For en tid siden traff jeg en jente som jeg nå brevskriver litt med (epost) hvor hun blandt annet forteller meg at hun har vært på avrusning for pillemissbruk. Incognito heter stedet mener jeg hun sa?

Jeg har nå forstått det slik at pillemissbruk er den hyppigste av missbruk for unge mennesker, og at det er svært, svært vanedannende. Nå gjelder dette sikkert ikke deg, men det kan kansje være greit å tenke over, så er man i det minste klar over det og dermed minsker sjansene for at noe slikt skjer en selv.

Det er skummelt med vanedannende ting, for de kommer vel som oftest snikende. Og når man først får indikasjoner om dette, så kan det allerede være litt sent. Prøv å finne ut av hva 'problemet' er som gjør at du må ta disse, og ikke minst - skaff deg en time hos lege for konsultasjon så finner dere en løsning sammen. Leger er ofte flinke, snille folk :)

Skrevet

Ibumetin er det samme som ibux ja, og virker muskelavslappende...

Gjest Anonymous
Skrevet

Fra felleskatalogen: Ibumetin brukes til

Milde til moderate smerter. Feber. Akutte inflammasjonstilstander i muskel-skjelettsystemet. Dysmenoré. Smerter i forbindelse med mindre operative inngrep, f.eks. tannekstraksjoner. Reumatoid artritt og artroser. Juvenil reumatoid artritt.

Så hva bruker du de for? Paracet hadde vel fungert bedre mot hodepine?

Sobril bør du vel være forsiktigere med! De er vanedannende.

http://www.felleskatalogen.no

Der kan du lese mer om medisinene du tar. Skriv inn navnet og så kommer det opp masse du trenger å vite!

Gjest Gjesta
Skrevet

Så hva bruker du de for? Paracet hadde vel fungert bedre mot hodepine?

Noen kan ikke bruke paracet og blir rådet til å bruke ibumetin/ibux istedetfor.

(Astmatikere og allergikere f.eks får ofte ikke riktig effekt av paracet)

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen kan ikke bruke paracet og blir rådet til å bruke ibumetin/ibux istedetfor.

(Astmatikere og allergikere f.eks får ofte ikke riktig effekt av paracet)

Som alikevel ikke kan oppføres som begrunnelse for bruk av respektive da hun selv innledningsvis spørr hva disse pillene er, og derfor ikke kan ha hatt kunnskap om dette selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes uansett du bør ta kompisen din sitt råd om å ikke "stappe i deg piller" alvorlig nok. Noen piller er ikke farlige ved moderat bruk, men om du bruker dem for å løse/lette på problemer eller takle "utfordringer" er du etter min mening inne på en dårlig løsning. Nå aner jeg selvsagt ikke hvordan du er og hvordan du lever, men det du beskriver om nerver og oppvasken med denne fyren får meg til å tenke at du kanskje også bør jobbe med å takle sånt UTEN piller. Elller i hvert fall piller OG lege.

(hm. var jeg kanskje bare moralistisk her.. ikke meninga. heldigvis er det noen bedre innlegg av fornuftige folk over her)

Gjest seroxata
Skrevet

takk for svar :) Ørk, jeg har kanskje vært litt uforsiktig i det siste, har hatt en dårlig periode, og selv om jeg alt går på antidepressiva, så har jeg hatt så mye å tenke på at jeg rett og slett bare har tydd til enkle og kjappe løsninger...

Tror kanskje det sitter mer psykisk i meg, når jeg svelger piller, så føler jeg meg roligere.. men hvis det er muskelavslappende jeg har tatt, så er det vel ikke store faren :ler:

Men seriøst, føler meg i bedre humør enn på lenge nå, så tror nok pillebruken min blir redusert noen hakk nå!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...