Gå til innhold

Sovepiller uten resept?

Gjest Lily_88

Anbefalte innlegg

Gjest Lily_88

Jeg er drittlei av å være arbeidsledig, 7 måneder nå! Drittlei av å skrive jobbsøknader (hvor mye ræv skal man egentlig sleike..??), Drittlei av å stå opp for å trene og se etter muligheter på nett, for så å lage middag og vaske.

Nå vil jeg gjerne gjøre det jeg må, og bare sove resten av dagen. Mannen er sikkert lei av meg her hjemme, skjønner han godt.

Foreldrene mine har ikke lyst på besøk, de sier jeg må skaffe jobb, som om ikke jeg prøver noe annet. De virker litt sinna, sett de 2 ganger i år, og når jeg ikke har arbeid og TID til å besøke de, så vil de ikke ha meg på besøk. 

Fins det noe sovepiller jeg kan spørre etter eller kjøpe på nett kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ikke sovetabletter uten resept. Det du får uten resept er plantebasert og fungerer dårlig. Reisesyketabletter kan gjøre deg trøtt ja, men det gjelder ikke for alle. Jeg blir ikke trøtt av dem. 

Anonymkode: 1d431...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke sovetabletter uten resept. Det du får uten resept er plantebasert og fungerer dårlig. Reisesyketabletter kan gjøre deg trøtt ja, men det gjelder ikke for alle. Jeg blir ikke trøtt av dem. 

Ja, som f.eks. sedix. De fungerer helt elendig på søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Det høres ut som om du er i en vanskelig situasjon. Kanskje du kunne tatt kontakt med fastlegen? Kanskje kan det hjelpe å bare sette ord på det du tenker og føler? 

Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vallerina forte, Vallerina natt, Sedix, slepwell forte (abonnement), osv.

De første selges på apotek og er laget av naturlige urter. Kan virke beroligende, men mange virker det ikke på i det hele tatt. Man må også prøve å slappe av litt selv slik at de virker bedre.

Ellers har man reseptbelaht innsovnigstablett som Imovane på 5, og 7,5 mg. Disse er ikke sterke, men virker på mange. En hel tablett kan faktisk slå ut på politiets nye blåse apperater, men en halv er under grensen. Tar selv en halv for å få sove. Men jeg har insomnia og bruker Imovane regelmessig. Holder seg i kroppen i 5 timer før den går ut og man er ikke groggy av den dagen derpå, om man ikke tar den langt ut på natten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
29 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Det høres ut som om du er i en vanskelig situasjon. Kanskje du kunne tatt kontakt med fastlegen? Kanskje kan det hjelpe å bare sette ord på det du tenker og føler? 

Klem ❤️

Jeg har time 23. November

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Akkurat nå, Lily_88 skrev:

Ja, det er jo en stund til. Noen andre du kan snakke med i mellomtiden? Evt ta kontakt med privat psykolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
24 minutter siden, Jegskulleønskeat said:

Ja, det er jo en stund til. Noen andre du kan snakke med i mellomtiden? Evt ta kontakt med privat psykolog?

Jeg er på dagpenger, og mannen er sykemeldt. Vi får såvidt det til å gå rundt, så psykolog er det siste jeg tenker på akkurat nå. Hva skal han eller hun si? Få meg en jobb?

Jeg trenger å sove litt igjennom noen dager, når ting blir monotont. Sovepiller fra legen får jeg jo etterhvert, men må ha noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lily_88 skrev:

Jeg er på dagpenger, og mannen er sykemeldt. Vi får såvidt det til å gå rundt, så psykolog er det siste jeg tenker på akkurat nå. Hva skal han eller hun si? Få meg en jobb?

Jeg trenger å sove litt igjennom noen dager, når ting blir monotont. Sovepiller fra legen får jeg jo etterhvert, men må ha noe nå.

Jeg kjenner godt igjen tankene dine. Det er fristende å bedøve seg selv så en slipper de vonde tankene og den vonde tiden. 

Dessverre så er det ikke mulig å lovlig få kjøpt slike tabletter i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lily_88 skrev:

Be om akutt time. Fortell at du går gjennom en vanskelig tid. Ikke si at du vil sove bort dagen. 

Anonymkode: 8cd03...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper melatonin i finland og statene hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den situasjonen du er i nå håper jeg virkelig ikke leven skriver ut noe vanedannende til deg. 

Det er uansett bare innsovningstabletter. Altså man sover ikke i utgangspunktet mange timer av det. 

Be om circadin/melatonin. Det er ikke vanedannende.

Anonymkode: 27d1a...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Safiye, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...