Gå til innhold

Ny jobb gjennom NAV - Redd de er naive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal spare dere alle detaljene, men jeg har gått helt i kjelleren, jeg kan ikke fortsette i min nåværende jobb, og har derfor spurt NAV om hjelp til å bytte jobb. For å kunne hjelpe meg å finne en stilling som kan passe grunnet helsen min, så vil NAV ved kontakt med en potensiell arbeidsgiver fortelle om mine behov. Mine behov må jo være noe arbeidsgiver vil kunne imøtegå, ellers er det jo ikke noe poeng i at jeg bytter. Men jeg er vel opplært til, og har tildels erfart, at arbeidsgivere vil gå noen i møte mtp. behov. De vil ikke ha noen med "defekte deler," det er jo bare ork og pes. Så jeg er vel redd for at NAV er naive på akkurat dette, og at det bare gjør sjansene mine verre fremfor bedre. Jeg forsøker selvsagt å lete selv også, dessverre lite å velge i. Enda mindre når det er enkelte ting jeg ikke kan gjøre.

Måtte lufte litt bekymring...

Anonymkode: 08925...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal spare dere alle detaljene, men jeg har gått helt i kjelleren, jeg kan ikke fortsette i min nåværende jobb, og har derfor spurt NAV om hjelp til å bytte jobb. For å kunne hjelpe meg å finne en stilling som kan passe grunnet helsen min, så vil NAV ved kontakt med en potensiell arbeidsgiver fortelle om mine behov. Mine behov må jo være noe arbeidsgiver vil kunne imøtegå, ellers er det jo ikke noe poeng i at jeg bytter. Men jeg er vel opplært til, og har tildels erfart, at arbeidsgivere vil gå noen i møte mtp. behov. De vil ikke ha noen med "defekte deler," det er jo bare ork og pes. Så jeg er vel redd for at NAV er naive på akkurat dette, og at det bare gjør sjansene mine verre fremfor bedre. Jeg forsøker selvsagt å lete selv også, dessverre lite å velge i. Enda mindre når det er enkelte ting jeg ikke kan gjøre.

Måtte lufte litt bekymring...

Får du noe økonomisk støtte, mens dette skjer?

Anonymkode: de658...df7

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Får du noe økonomisk støtte, mens dette skjer?

Anonymkode: de658...df7

Nei, har ikke krav på det, og trenger det heller ikke fordi jeg er i 100% jobb. Jeg trenger bare hjelp til å bytte.

Skrevet

Vi har en ansatt på vårt kontor som har kommet inn via nav på den måten der. En dame som er flink i faget sitt, men trenger noe tilrettelegging. Hun hadde gode referanser, så det at vi måtte tilpasse litt har vært helt greit. 

Regner med det kommer litt an på bransje og sånt, men det går an i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...