Gå til innhold

Gir de seg noen gang?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noe som har opplevd at PPT gir seg om de ikke finner noen problemer? Eller pøser de bare på med fler/andre, og mer " udefinerbare"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Spørs hvem som har henvist dere dit. Er det barnevern, så virker det som de er programforpliktet til å finne noe.

Finner de ikke noe på ungene, så finner de alltids noe på foreldrene som kan hindre barnet i utvikling osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Er det noe som har opplevd at PPT gir seg om de ikke finner noen problemer? Eller pøser de bare på med fler/andre' date=' og mer " udefinerbare"?[/quote']

Det er vel ikke slik at PPT leter opp problemer? PPT får en bestilling som foreldrene har skrevet under på. Der blir de bedt om å utrede for problemer de som allerede omgås barnet mener at er der. PPT går ikke rundt på skoler og barnehager og leter opp barn de kan utrede. PPT får servert et problem som de utreder for å finne tiltak som kan hjelpe situasjonen.

(Og alle tiltak/utredninger er frivillige. Det er foreldrene som bestemmer. De skriver under på henvisning og på søknader om ressurser og/eller hjelpemidler. PPT anbefaler, foreldrene bestemmer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det hender foreldrene skriver under på papirer for å hjelpe en barnehage - og ikke barnet. Det hender også at de ikke finner problemer, men likevel fortsetter og fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Vil tro det, ja. Og kjære Gjest, dette har du da diskutert snart hundre ganger før? Du har da snart fått tilbakemelding så det holder?

Som jeg skrev i den andre tråden din - FLYTT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hva er det egentlig du vil med alle disse trådene? Er det slik at alle rundt deg er mot deg og ikke ser det du ser, også tyr du til KG for å få støtte for din frustrasjon der?

Jeg syns oppriktig synd på deg (nei, mener det ikke spydig) for det er jo tydelig at du føler deg dønn alene og missforstått og at du føler at du er utsatt for et komplott fra x, barnehage, ppt og de som svarer deg på KG :wink:

men jeg lurer litt på - leser du svarene du får her? Reflekterer du over de tilbakemeldinger du får på dine problemstillinger? For meg virker det som om ingen ting går inn, og at du ikke har vilje til å forsøke å se saken fra en annen vinkel. Det virker som om du har bestemt deg for å være et offer og at du har bestemt deg for at alle andre har inngått et komplott mot deg.

Hva med å snakke med en psykolog om disse tingene? En som kan hjelpe deg med å sortere alle følelsene, bitterheten, hjelpeløsheten du åpenbart føler, og som kan hjelpe deg til å ta de valg du må gjøre for at både du kan komme deg gjennom dette og etterhvert gå videre med livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Klokt sagt, Embla.

Jeg klarer dessverre ikke å være konstruktiv i forhold til denne gjesten lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...