Gå til innhold

Ekstra måneds leie om ikke godkjent vasking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp en melding av de jeg leide hos hvor det sto at vis vaskingen ikke blir godkjent må jeg betale en til måneds leie? 

Jeg og mamma sto å vasket den leiligheta i over 6 timer ( den er ikke spesielt stor ). Alt fra listverk, lampeskjermer, hyller, inni stekeovnen. Og slike vel sendte de melding et par uker senere og skrev vi måtte vaske der?? Og så presterer de å si at Om det ikke er godkjent må jeg betale enda en til måneds leie selv om jeg flyttet ut pga at jeg ikke har råa til å bo der?!?  Skal det virkelig være lov? Når jeg flyttet inn var skapene dårlig vasket, gulvlister var ikke tatt, stikk kontaktene hadde støv oppå seg og vinduskarmene var enda støvete. (Selv om forrige leier vasket noen dager før ). Hørte ikke noe om at hun skulle betale ekstra akuratt. Og ikke vasket de etter henne ( altså det de pengene de får skal gå til) så hva skjer om de ikke godkjenner da? Jeg hakke råa til å punge ut mere for den idiotiske leiligheta.

Anonymkode: 5b4df...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke vasket vegger og tak? 

Anonymkode: cb812...42f

Skrevet

Nei, det kan de ikke kreve. Men de kan vel kreve at du vasker igjen, ev. at de leier inn noen for å vaske for så å trekke det av depositumet. 

Anonymkode: b6722...b80

Skrevet

Det spiller ingen rolle hvordan det var der da du flyttet inn. Spør hva de ikke synes var bra nok og tilby deg å forbedre det. Hvis ikke så er det mulig at de kan leie inn noen til å vaske for så å trekke det av depositumet. 

Anonymkode: c6638...d39

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det kan de ikke kreve. Men de kan vel kreve at du vasker igjen, ev. at de leier inn noen for å vaske for så å trekke det av depositumet. 

Vaska absolutt alt. Mamma dro faktisk tilbake og gjore 2 timer med ekstra arbeid.  

Ja ikke sant ?de kan ikke kreve mere penger når de alt har depositum å ta fra. Og da må de faktisk komme med kvittering. Fordi jeg nekter vaske en gang til om neste gang ikke blir bra nok. Fordi vi gjøre en utrolig bra jobb første gangen.

• Liker 1
Skrevet

'Når jeg flyttet inn...' Ja, da tok du bilder og sa ifra om dette, da. (?) Hverken utleiere  eller leietagere er sjelden like medgjørlig den fagen det skal gjøres opp, som den dagen leieforholdet startet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vaska absolutt alt. Mamma dro faktisk tilbake og gjore 2 timer med ekstra arbeid.  

Ja ikke sant ?de kan ikke kreve mere penger når de alt har depositum å ta fra. Og da må de faktisk komme med kvittering. Fordi jeg nekter vaske en gang til om neste gang ikke blir bra nok. Fordi vi gjøre en utrolig bra jobb første gangen.

Du må være der sammen med de når de går gjennom leiligheten for å sjekke vasken. Hvis de gjør det alene kan de jo bare si at det ikke var godt nok selv om de ikke har noe å påpeke. 

• Liker 7
Skrevet

De kan ikke kreve fra depositumet ditt. Du skal få en sjanse til å gjøre det om igjen. Ta bilder denne gangen.

Anonymkode: 47a62...707

Skrevet

Utleier må påpeke hva som ikke er bra nok. Og så tar du en runde til der.

Anonymkode: a7b29...d8c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De kan ikke kreve fra depositumet ditt. Du skal få en sjanse til å gjøre det om igjen. Ta bilder denne gangen.

Anonymkode: 47a62...707

Nekter å vaske 3 ganger. Om de ikke blir fornøyd og skal kreve penger så kan de faen meg ta det fra depositumet. De kom ut av det blå med det kravet jeg nevnte ovenfor. 

Skrevet
3 minutter siden, Ironically_me said:

'Når jeg flyttet inn...' Ja, da tok du bilder og sa ifra om dette, da. (?) Hverken utleiere  eller leietagere er sjelden like medgjørlig den fagen det skal gjøres opp, som den dagen leieforholdet startet.

Nei fordi jeg bryr meg ikke. Men de skal ikke begynne kreve 7.5k av meg bare fordi jeg ikke klarer yte profisjonel kvalitet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nekter å vaske 3 ganger. Om de ikke blir fornøyd og skal kreve penger så kan de faen meg ta det fra depositumet. De kom ut av det blå med det kravet jeg nevnte ovenfor. 

De kan ikke kreve en mnd med husleie til, men det er jo ikke så veldig kjekt å miste depositumet heller da? 

Jeg skjønner at du er lei av å vaske, men som sagt må dere gå gjennom det sammen!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Utleier må påpeke hva som ikke er bra nok. Og så tar du en runde til der.

Anonymkode: a7b29...d8c

Ja men de gjør det tydeligvis ikke sånn. Jeg har ikke en gang fått sjangsen til å vaske siden de fant ny leietaker før de kom med den meldingen om at jeg måtte betale en ekstra måneds om de ikke godkjente det. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De kan ikke kreve en mnd med husleie til, men det er jo ikke så veldig kjekt å miste depositumet heller da? 

Jeg skjønner at du er lei av å vaske, men som sagt må dere gå gjennom det sammen!

Vel er nav depositum så har heldigvis litt tid på å betale det. Og bor uansett hjemme nå fordi jeg ikke har råa til leie lengere. Spesielt nå etter nav sin fantastiske jobbe med skatten.

Skal sende ned Mamma, jeg ekke flink i sosiale situasjoner så blir nok ikke klare snakke om til megselv

Skrevet

Nei de kan ikke komme å kreve dette.

Utleieleiligheter skal være normalt vakset. Det er ikke med nødvendig med industriell nedvask.

Dessverre ser ikke utleiere flest forskjellen på dette. Mange benytter også muligheten til å tjene litt ekstra penger på leietakerene sine.Hvor pengene går til oppussing av utleieileiligheten.

Ikke godta alt bare fordi noen sier det.

Hadde selv en nabo som krevde meg for 10.000 kroner. Når jeg spurte hvorfor, hadde han ikke noe svar, han trengte bare pengene. Jeg betalte selvsagt ikke, men dessverre er det mange som ville gjort det. Det var tross alt en fyr som krvede penger og da er det bare å punge ut. Veldig typisk norsk.

Anonymkode: 27127...9f7

• Liker 1
Skrevet

Står det noe spesifikt i kontrakten ang utflytting? I min forige kontrakt sto det at leiligheten skulle forlates i den stand den ble tatt over eller noe i den duren. 

Anonymkode: 796d6...910

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la de ta depositumet. Det er dine penger, og hvis de krever noe så må de gå rettens vei.

Anonymkode: 27127...9f7

Skrevet

Du svarer ikke på om vegger og tak er gått over. Er ikke det vaska da?

Hva med over skap, taklister, list over og rundt vinduene, vindusvask, over dører, både lister og selve dørene, utvendig og innvendig skapvask, dusjkabinett? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men de gjør det tydeligvis ikke sånn. Jeg har ikke en gang fått sjangsen til å vaske siden de fant ny leietaker før de kom med den meldingen om at jeg måtte betale en ekstra måneds om de ikke godkjente det. 

Når andre har flyttet inn er det for sent av dem å kreve betaling for manglende vasking. Du skal ha sjanse til å vaske en gang til selv. Om du ikke får den sjansen kan heller ikke utleier kreve penger for vaskingen. 

Si til moren din at dersom dere skal betale for vaskingen vil dere leie inn hushjelp. IKKE GI DEM PENGENE. LEI HELLER HUSHJELP. Husvert vil sannsynligvis ha penger og dropper saken når dere ikke gir han penger på konto

Anonymkode: 7cb6b...9ec

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du svarer ikke på om vegger og tak er gått over. Er ikke det vaska da?

Hva med over skap, taklister, list over og rundt vinduene, vindusvask, over dører, både lister og selve dørene, utvendig og innvendig skapvask, dusjkabinett? 

Nå har jeg flyttet inn mange steder, og de stedene er aldri vasket, og jeg vasker aldri langs vinduskarmer og den slags. Skitt på vegger og synlig skitt på synlige lister, ja. Har aldri fått klage på det. Det er grenser hvor nøye vasking man kan kreve

Har til og med leid nyoppusset leilighet der jeg fant skitt på de stedene. Synlige flater avr rene, men fant noe skitt langt under vask osv. Så det er tydelig at folk flest ikke har den type standard til vasking

Anonymkode: 7cb6b...9ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...