AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #21 Skrevet 26. oktober 2018 Jeg har da ikke sagt at jeg ikke har råd til reiseforsikring? Sier bare at jeg syns det er unødvendig med så stive priser. Spesielt siden jeg har alltid vært «skadefri». Har hatt hele året før, og ser det som bortkastet. Fikk for eksempel frastjålet telefonen min ute engang. Hva sa forsikringsselskapet? Med mindre jeg kunne bevise at noen stjal den så ble det ikke dekket. Det er aldri lett å få noe tilbake fra forsikringen, så jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet Anonymkode: cd184...839
Trolltunge Skrevet 26. oktober 2018 #22 Skrevet 26. oktober 2018 Betaler du reisen med kredittkort får du som regel reiseforsikring inkludert. Så betaler du straks inn på kredittkortet. De fleste reisebyråer tilbyr også at du tegner reiseforsikring for akkurat den reisen. Mener det var 190 kr sist jeg fikk tilbud om det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #23 Skrevet 26. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da ikke sagt at jeg ikke har råd til reiseforsikring? Sier bare at jeg syns det er unødvendig med så stive priser. Spesielt siden jeg har alltid vært «skadefri». Har hatt hele året før, og ser det som bortkastet. Fikk for eksempel frastjålet telefonen min ute engang. Hva sa forsikringsselskapet? Med mindre jeg kunne bevise at noen stjal den så ble det ikke dekket. Det er aldri lett å få noe tilbake fra forsikringen, så jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet Anonymkode: cd184...839 Du må jo anmelde tyveri for å få dekket. Ikke hatt noe problem med det. Anonymkode: 1bd40...144 1
Gjest COSL Innovator Skrevet 26. oktober 2018 #24 Skrevet 26. oktober 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da ikke sagt at jeg ikke har råd til reiseforsikring? Sier bare at jeg syns det er unødvendig med så stive priser. Spesielt siden jeg har alltid vært «skadefri». Har hatt hele året før, og ser det som bortkastet. Fikk for eksempel frastjålet telefonen min ute engang. Hva sa forsikringsselskapet? Med mindre jeg kunne bevise at noen stjal den så ble det ikke dekket. Det er aldri lett å få noe tilbake fra forsikringen, så jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet Anonymkode: cd184...839 Jeg har kjørt bil i over 30 år, skadefritt. Jeg har eid ett hus i 25 år, uten noe som helst skade/ulykke. Jeg har hatt livsforsikring/ulykkeforsikring siden jeg var 18, aldri vært ute for noen ulykke. Jævlig sure penger, MEN den dagen det kanskje skjer noe så er jeg dekket av forsikringene mine. Hvorfor ikke skaffe deg en forsikring som gjelder hele året? Det er lønt verdt hvis det skjer deg noe.
Duftavsommerregn Skrevet 26. oktober 2018 #25 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har da ikke sagt at jeg ikke har råd til reiseforsikring? Sier bare at jeg syns det er unødvendig med så stive priser. Spesielt siden jeg har alltid vært «skadefri» Si meg er du helt dum eller? Forstå dette da om du har et snev av å være voksen i deg! En reiseforsikring dekker alt ved ditt jeg i utlandet! Om du en dag er uheldig og blir kjørt rett ned på gaten, må tilbringe 2 uker på sykehus og må transporteres til Norge for videre behandling koster dette ekstreme summer! Uten en forsikring er du totalt ute å kjøre! Du må dekke dette selv, har du forstått dette? Mange 100.000 kroner! Du står fritt til å gi blaffen, da må du dekke alt selv om det går galt. Vil du ta den sjansen er det ditt valg, men da kan du pokker ta ikke syte heller når det skjer. Slik sett er en forsikring til 1000 kr året en ekstremt billig forsikring! Har du et snev av fornuft forstår du dette, og blir hjemme om du ikke har råd. Forsikring via kredittkort er ofte ikke godt nok ! De krever at du legger ut, og at du eventuelt får pengene igjen i ettertid. Har du mange 100.000 kroner å legge ut? Da bør iallefall ikke en tusenlapp være noe problem heller. Blir helt matt av diskusjonen Virker som fjortiser som ikke har forstått en dritt av hvor alvorlig dette faktisk er. 2
Duftavsommerregn Skrevet 26. oktober 2018 #26 Skrevet 26. oktober 2018 18 minutter siden, COSL Innovator skrev: Jeg har kjørt bil i over 30 år, skadefritt. Jeg har eid ett hus i 25 år, uten noe som helst skade/ulykke. Jeg har hatt livsforsikring/ulykkeforsikring siden jeg var 18, aldri vært ute for noen ulykke. Jævlig sure penger, MEN den dagen det kanskje skjer noe så er jeg dekket av forsikringene mine. Hvorfor ikke skaffe deg en forsikring som gjelder hele året? Det er lønt verdt hvis det skjer deg noe. Fasit fasit fasit Jeg har betalt forsikring på huset i 25 år Bortkastede penger, kunne klart meg uten. Ingen som forstår hvor dumt dette faktisk høres ut Jeg skal bare si opp forsikringen da, i morgen brenner det og jeg er fucked ! Det er dette forsikringer er for! De tar risikoen, mot at du betaler! Noen blir rammet andre ikke, og dermed tjener de penger over tid, altså forsikringselskapet
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #27 Skrevet 26. oktober 2018 3 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Si meg er du helt dum eller? Forstå dette da om du har et snev av å være voksen i deg! En reiseforsikring dekker alt ved ditt jeg i utlandet! Om du en dag er uheldig og blir kjørt rett ned på gaten, må tilbringe 2 uker på sykehus og må transporteres til Norge for videre behandling koster dette ekstreme summer! Uten en forsikring er du totalt ute å kjøre! Du må dekke dette selv, har du forstått dette? Mange 100.000 kroner! Du står fritt til å gi blaffen, da må du dekke alt selv om det går galt. Vil du ta den sjansen er det ditt valg, men da kan du pokker ta ikke syte heller når det skjer. Slik sett er en forsikring til 1000 kr året en ekstremt billig forsikring! Har du et snev av fornuft forstår du dette, og blir hjemme om du ikke har råd. Forsikring via kredittkort er ofte ikke godt nok ! De krever at du legger ut, og at du eventuelt får pengene igjen i ettertid. Har du mange 100.000 kroner å legge ut? Da bør iallefall ikke en tusenlapp være noe problem heller. Blir helt matt av diskusjonen Virker som fjortiser som ikke har forstått en dritt av hvor alvorlig dette faktisk er. Nei, men er du dum eller har du kanskje ikke iq nok til å tolke mitt første innlegg? La meg forklare det med litt enklere ord : jeg HAR reiseforsikring når jeg er ute av landet. Jeg sier opp forsikringen NÅR jeg er tilbake i Norge. Skjønner du nå eller må jeg forklare det ende mer nøye? Tror kanskje du er i feil diskusjon jeg, dette handler absolutt ikke om å dra til utlandet uten forsikring. Har alltid forsikring Anonymkode: cd184...839 1
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2018 #28 Skrevet 27. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, men er du dum eller har du kanskje ikke iq nok til å tolke mitt første innlegg? La meg forklare det med litt enklere ord : jeg HAR reiseforsikring når jeg er ute av landet. Jeg sier opp forsikringen NÅR jeg er tilbake i Norge. Skjønner du nå eller må jeg forklare det ende mer nøye? Tror kanskje du er i feil diskusjon jeg, dette handler absolutt ikke om å dra til utlandet uten forsikring. Har alltid forsikring Anonymkode: cd184...839 Jo, vi har alle IQ nok til å forstå ditt første innlegg. Du er en snylter som ønsker å være dekket av forsiking kun hvis det skjer noe. Da sier jeg: lev litt farlig - la være å tegne forsikring istedenfor å snylte på alle oss andre som verken synes forsikring er sure penger eller sutrer over prisen.
MrsRose Skrevet 27. oktober 2018 #29 Skrevet 27. oktober 2018 Men du må jo i alle tilfeller betale for de dagene reiseforsikringen har vært gyldig. Du får ikke tilbakebetalt fra startdato men fra angrerettsdato. Og du kan jo ikke angre deg før reisen din er gjennomført. Men 2 ting; 1) det var en fryktelig dyr forsikring for ei uke. Jeg har pleid å fått tilbud på reiseforsikring på et par hundrelapper fra reiseoperatør 2) anbefaler sterk reiseforsikring hele året da dette gjelder i fleste tilfeller i det man går ut døra. Det er to forsikringer det er kjempe viktig å ha; reise og innbo. Reise fordi det dekker deg hele tiden når du ferdes rundt. Innbo for her ligger det også ansvarsforsikring. Hvis noen gjester f.eks skader seg hjemme hos deg har du ansvarsforsikring for eventuelle skadeerstatningskrav https://angreretten.no/har-jeg-angrerett-pa-kjop-av-forsikringer/
Aureka Skrevet 27. oktober 2018 #30 Skrevet 27. oktober 2018 12 timer siden, forkjølajente skrev: Hvis du jobber, og er organisert er man ofte forsikret gjennom dem. Verdt å sjekke! Reiseforsikring er vel noe man betaler i tillegg? Jeg er LO organisert, men mener at reiseforsikring ikke er inkludert der. Derimot er innboforsikringen.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. oktober 2018 #31 Skrevet 27. oktober 2018 3 timer siden, Aureka skrev: Reiseforsikring er vel noe man betaler i tillegg? Jeg er LO organisert, men mener at reiseforsikring ikke er inkludert der. Derimot er innboforsikringen. Dette er forskjellig fra fagforening til fagforening. I min fagforening er dette inkludert.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #32 Skrevet 27. oktober 2018 Forstår deg veldig godt TS. Tror dette kan være en god ide. Gi oss beskjed hvordan det går. Jeg har muligens selv gjort noe lignende med bilforsikring. Som f.eks forsikre den med 8000km per år hos et selskap. Når jeg f.eks når 8000km før året er omme bytt jeg til et annet forsikringsselskap som gav meg "nye" 8000km og minst like lav forsikringspremie. Syns ikke det er frekt å bruke forsikringsselskapene sine vilkår mot dem. Det er akkurat det de gjør mot oss forbrukere når de sender avslag på krav. Anonymkode: 683c4...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #33 Skrevet 27. oktober 2018 Er mulighet for å tegne forsikring for enkeltreiser. Anonymkode: ee639...dd0
nordlending Skrevet 28. oktober 2018 #34 Skrevet 28. oktober 2018 To ukers angrerett gjelder ikke forsikringer, se angrerettloven § 35 bokstav b. Hensynet bak unntaket er nettopp at en ikke skal kunne benytte seg av å være forsikret mens angreretten løper, for så å få tilbake pengene i ettertid. 1
Knirke Skrevet 28. oktober 2018 #35 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg ville heller droppet hele forsikringen hvis det bare er snakk om en uke. Jeg har heller ikke reiseforsikring, og tar det HELT med ro. Hvis det skjer noe tar jeg heller regningen selv.
ViljaH Skrevet 28. oktober 2018 #36 Skrevet 28. oktober 2018 25 minutter siden, Knirke skrev: Jeg ville heller droppet hele forsikringen hvis det bare er snakk om en uke. Jeg har heller ikke reiseforsikring, og tar det HELT med ro. Hvis det skjer noe tar jeg heller regningen selv. Det der synes jeg ikke du skal anbefale andre. Selv om du stort sett holder deg skadefri, vil regningen bli veldig høy den gangen noe skjer. En bekjent av meg kom hjem med 80 000 i sykehusregning, og store kostnder til etterbehandling i Norge som måtte dekkes selv.
tdm900 Skrevet 28. oktober 2018 #37 Skrevet 28. oktober 2018 På 26.10.2018 den 15.50, AnonymBruker skrev: Man har 2 uker angrefrist på ting man kjøper/forsikringer osv. Skal på ferie i 1 uke nå. Burde ha reiseforsikring. Så jeg tenker å tegne en forsikring nå rett før jeg reiser og avbestille den når jeg kommer hjem. Er dette frekt? Syns det er for mye å betale over 1000 kr for en ukes ferie Anonymkode: cd184...839 Skal reiseforsikringen være gyldig, må den nok være betalt ja.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #38 Skrevet 28. oktober 2018 På 26. oktober 2018 den 16.17, AnonymBruker skrev: Ja vet, og da koster det ca 1000 kr. Noe jeg syns er alt for mye for en ukes ferie Anonymkode: cd184...839 Du vet at forsikringselskapene er verdensmestere på å snoke til seg informasjon så du får jo bare satse på at de ikke finner ut av at du fakyisk har vært på tur i perioden.. Flaut å bli anmeldt for forsikringssvindel pga en 1000lapp Anonymkode: 8b6ef...feb
Papirfly Skrevet 28. oktober 2018 #39 Skrevet 28. oktober 2018 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsketoppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Papirfly, mod.
Anbefalte innlegg