AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #1 Skrevet 26. oktober 2018 Man har 2 uker angrefrist på ting man kjøper/forsikringer osv. Skal på ferie i 1 uke nå. Burde ha reiseforsikring. Så jeg tenker å tegne en forsikring nå rett før jeg reiser og avbestille den når jeg kommer hjem. Er dette frekt? Syns det er for mye å betale over 1000 kr for en ukes ferie Anonymkode: cd184...839
Million Skrevet 26. oktober 2018 #2 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Du kan jo ikke avbestille noe du har brukt. En reiseforsikring gis jo for bestemte tidsrom og datoer. Du kan ikke komme og si at "jeg skal tegne en reiseforsikring for uke 44, takk", og så komme i uke 45 og si du har angret deg og vil ha pengene tilbake. Du må betale for den uken som har passert og hvor du har brukt forsikringen. Endret 26. oktober 2018 av Million 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #3 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, Million skrev: Du kan jo ikke avbestille noe du har brukt. En reiseforsikring gis jo for bestemte tidsrom og datoer. Du kan ikke komme og si at "jeg skal tegne en reiseforsikring for uke 44, takk", og så komme i uke 45 og si du har angret deg og vil ha pengene tilbake. Nei? En reiseforsikring varer da vanligvis til man sier den opp. Det er ikke nødvnedig å opplyse forsikringselskapet om at du skal ut å reise for at den skal være gyldig. Anonymkode: fa7a3...6cf
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #4 Skrevet 26. oktober 2018 Ehhh er det mulig! Prøve å snike seg unna der man tror det er mulig, kjempebra egenskap alså! Diplom til deg! Hvis du ikke har råd til reiseforsikring, så har du kanskje ikke råd å reise på ferie da.... Anonymkode: 0c1dd...4c8 23
Million Skrevet 26. oktober 2018 #5 Skrevet 26. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei? En reiseforsikring varer da vanligvis til man sier den opp. Det er ikke nødvnedig å opplyse forsikringselskapet om at du skal ut å reise for at den skal være gyldig. Anonymkode: fa7a3...6cf Nå tror jeg vi snakker litt forbi hverandre her. Du må betale for den uken du har hatt reiseforsikringen, uavhengig av om du ble utsatt for noe som gjør at du trenger forsikringsutbetaling. Det har gått tid. Du kan ikke slippe å betale for tiden som er gått. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #6 Skrevet 26. oktober 2018 Man kan velge hvor ofte man vil betale. Jeg velger bare at jeg betaler hver måned. Så betaler jeg kanskje 100 kr for den ene måneden, også sier jeg opp jeg syns det er smart jeg. Ts Anonymkode: cd184...839 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #7 Skrevet 26. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan velge hvor ofte man vil betale. Jeg velger bare at jeg betaler hver måned. Så betaler jeg kanskje 100 kr for den ene måneden, også sier jeg opp jeg syns det er smart jeg. Ts Anonymkode: cd184...839 Du vet at det er mulig å tegne forsikring for akkurat den turen? Du behøver ikke tegne noen forsikring som varer til du sier den opp. Anonymkode: 3abaa...41a 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #8 Skrevet 26. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at det er mulig å tegne forsikring for akkurat den turen? Du behøver ikke tegne noen forsikring som varer til du sier den opp. Anonymkode: 3abaa...41a Ja vet, og da koster det ca 1000 kr. Noe jeg syns er alt for mye for en ukes ferie Anonymkode: cd184...839 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #9 Skrevet 26. oktober 2018 Frekt er det vel ikke, men utrolig dumt. En del reiseforsikringer gjelder hele året, om du bare går utenfor døra hjemme. Du må jo lese vilkårene for forsikringen. Anonymkode: 1bd40...144 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #10 Skrevet 26. oktober 2018 Ekstremt frekt og umoralsk. Anonymkode: cb2fd...1a1 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #11 Skrevet 26. oktober 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan velge hvor ofte man vil betale. Jeg velger bare at jeg betaler hver måned. Så betaler jeg kanskje 100 kr for den ene måneden, også sier jeg opp jeg syns det er smart jeg. Ts Anonymkode: cd184...839 Smart og langt fra frekt. Hvorfor skulle det være frekt? Men er du helt sikker på at du ikke er forsikret allerede? Hvis du har betalt reisen med kredittkort så inkluderer det ofte reiseforsikring. Anonymkode: 4fb6c...ed7 1
forkjølajente Skrevet 26. oktober 2018 #12 Skrevet 26. oktober 2018 Hvis du jobber, og er organisert er man ofte forsikret gjennom dem. Verdt å sjekke!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #13 Skrevet 26. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smart og langt fra frekt. Hvorfor skulle det være frekt? Men er du helt sikker på at du ikke er forsikret allerede? Hvis du har betalt reisen med kredittkort så inkluderer det ofte reiseforsikring. Anonymkode: 4fb6c...ed7 Vel du ser jo alle de andre her i tråden, de mener det er frekt så 😅 forsikringsselskaper er frekke folk så hva så om jeg snyter meg unna noen kroner 😄 er nok ikke forsikret tror jeg, betalte med vanlig visakort Anonymkode: cd184...839
Duftavsommerregn Skrevet 26. oktober 2018 #14 Skrevet 26. oktober 2018 Utnytte en mulighet noen gir deg er ikke frekt, men som voksen trenger man en reiseforsikring hele tiden, den dekker det meste av reiser ute fra hjemmet uansett hva det er. Det å reise på en ferie, og ikke ha råd til en reiseforsikring betyr en ting! IKKE REIS PÅ FERIE! Prioritere å spare penger til en ferie du har råd til, med reiseforsikring. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2018 #15 Skrevet 26. oktober 2018 Hva med bare å la være å forsikre reisen da siden du ikke har råd?
ViljaH Skrevet 26. oktober 2018 #16 Skrevet 26. oktober 2018 Synes det er greit å ha helårs reiseforsikring jeg. Og du finner nok billigere enn 1000 for en uke. 1
Duftavsommerregn Skrevet 26. oktober 2018 #17 Skrevet 26. oktober 2018 9 minutter siden, Blondie65 skrev: Hva med bare å la være å forsikre reisen da siden du ikke har råd? Det å be noen kutte reiseforsikring som dekker det å få hjelp i utlandet ved ulykke/alvorlig sykdom er galskap, hverken mer eller mindre. Det kan ende i total ruin om du reiser utenfor EU, og selv innenfor EU er det ikke veldig lurt å reise uten forsikring. Ingen burde utsette seg for slik farlig risiko, aldri. Ikke noen ferie er verdt det. 4
Gjest Blondie65 Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 1 time siden, Duftavsommerregn skrev: Det å be noen kutte reiseforsikring som dekker det å få hjelp i utlandet ved ulykke/alvorlig sykdom er galskap, hverken mer eller mindre. Det kan ende i total ruin om du reiser utenfor EU, og selv innenfor EU er det ikke veldig lurt å reise uten forsikring. Ingen burde utsette seg for slik farlig risiko, aldri. Ikke noen ferie er verdt det. JEG har ikke problemer med å se det. Jeg vet at det koster å ha forsikring - noe jeg får gjennom min fagforening. Ønsker man den sikkerheten må man betale for det. Enten ved å kjøpe en helårsforsikring eller å kjøpe en rådyr en ukes forsikring. Nå er de jo ikke fullstendig idiot i disse forsikringsselskapene - her må man nok betale før man har dekning.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 Man ender vel opp med å til slutt ikke få forsikring. Man kan ikke kjøpe, reise, angre, kjøpe, reise, angre. Anonymkode: 68516...ec6 3
Duftavsommerregn Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 (endret) 18 minutter siden, Blondie65 skrev: EG har ikke problemer med å se det. Jeg vet at det koster å ha forsikring - noe jeg får gjennom min fagforening. Ønsker man den sikkerheten må man betale for det. Enten ved å kjøpe en helårsforsikring eller å kjøpe en rådyr en ukes forsikring. Nå er de jo ikke fullstendig idiot i disse forsikringsselskapene - her må man nok betale før man har dekning. En reiseforsikring er ikke dyrt! Det koster en drøy 1000 lapp i løpet av året, bare en liten del av hva en enkelt reise koster. Bare tull alt sammen, har du ikke råd til dette, ikke reis i det hele tatt. Vent til du får råd. Alt annet er ren galskap, og det kan ende i tragedier om du reiser ut i verden og ikke er forsikret og kommer opp i noe. Den norske stat betaler da ikke for noe som helst for deg. Dette er farligere en mange tror, og vi har sett en god del tragedier på dette her. Et sykehusopphold i utlandet koster minst like mye som et i Norge som staten dekker for deg, vi snakker om mange hundre tusen kroner i løpet av en uke på sykehus, og så kommer eventuelt transport hjem som gjør at slike summer fort kan vokse til millioner av kroner! Derfor reis aldri uten en reiseforsikring. ALDRI! Endret 26. oktober 2018 av Duftavsommerregn
Anbefalte innlegg